25. januára 2019

V spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr (ADMA) vám prinášame hodnotenie viac i menej vydarených reklamných spotov zo Slovenska i zo sveta, ktoré zaujali marketingových odborníkov. Na kampane, ktoré sa v médiách objavili v mesiaci december, sa pozreli Slavomír Artim, Creative Copywriter v reklamnej agentúre Elite Solutions, a Peter Galko, Managing Creative Director v digitálnej agentúre Diorama.

Výber Slavomíra Artima

Walmart – Famous Cars

Táto reklama ma preniesla do detstva. Spomenul som si, ako som sa vždy v sobotu ráno ponáhľal pred telku, aby som si pozrel Flinstonovcov, Krotiteľov duchov či Scooby-Doo. Walmart vyvolal nostalgiu vo viacerých generáciách, keď stavil na postavičky od chrobáka Herbieho až po Transformers.

Oceňujem najmä to, že spot sa odohráva na parkovisku, kde Walmart takmer po celý čas ukazuje službu Order online and pick up free. Tento typ reklám mám rád. Môžete ich sledovať dookola a vždy objavíte niečo nové.

Top novembrové kampane: Ženskosť má vlastnú hymnu,
predvianočný čas zaplavila téma darovania

Gillette – The best men can be

Po vzhliadnutí spotu som dlhšie rozmýšľal, či mi tam niečo prekáža, alebo má Gillette vlastne pravdu. Tak trochu šípim, že o to vlastne aj šlo. Zamyslieť sa. Najviac ma prekvapil záver, kde je komunikované silné – Boys today will be the men of tomorrow. O mužoch sa zväčša hovorí, že sú egoisti, ale pokiaľ ide o deti, dokážu aj nemožné. Niektoré scény mi prišli trochu preexponované, ale celkový dojem z reklamy je dobrý.

Fail:

Predajca lokálnych pív Beer station

Začnem tým, že preniesť mém z ich októbrového facebookového postu na roll up banner v obchodnom centre nebol podľa mňa dobrý nápad. Sám zákon o alkoholických nápojoch hovorí jasne. Reklama na alkoholický nápoj nesmie propagovať upokojujúci účinok alebo riešenie osobných problémov. Rovnako použiť mém na komerčné účely vnímam trochu rozpačito, lebo veď autorský zákon.

Rozumiem, že Beer station ako malý predajca lokálnych pív chce byť osobnejší a viac funny, ale toto by im mohlo spôsobiť problém.

Top reklamy a faily mesiaca: Sagan vs. babka a štát Treskoslovensko

Výber Petra Galka

Mýtus o plochej Zemi

Hneď prvá a úvodná kampaň novej slovenskej internetovej banky 365.bank zarezonovala. Na mušku si vzala konšpirátorov a známe teórie šikovne využila na identifikáciu svojej cieľovej skupiny – mladých, vzdelaných a rozhľadených ľudí, ktorí vedia oceniť benefity netradičného bankovníctva. Veľkým bonusom je nenásilný, inteligentný humor a voiceover v podaní rapera Veca.

Kosačka, piano a truck

Mám rád nekomplikované kampane, ktoré sa nesnažia schovať jednoduché posolstvo za komplikovanú kreatívu. Jednou z nich je aj nová kampaň pre aplikáciu „letgo“, známu aj u nás. Prostý message, u nás predáte vaše nepotrebné veci, poňali veľmi vtipne, no zároveň jednoducho a s nenásilným humorom, ktorý pochopí úplne každý. Jednoznačná hyperbolizácia v tomto prípade funguje, zabáva a pomáha značke.

Fail:

Vžite sa do kože našich predajcov

Najnovšie videá od O2 som si pozrel niekoľkokrát, no napriek tomu mi nie je jasné, prečo sa značka rozhodla parodovať svojich zákazníkov – navyše takýmto nešťastným spôsobom. Nikde som sa nedočítal ani len to, či ide o náborovú kampaň na predajcov (aj keď tomu všetko nasvedčuje), alebo len o nevydarený vtip. Škoda, od značky, ktorá je známa svojou výbornou komunikáciou, som očakával viac. A verím, že som nebol jediný.

Fero_joke ako ukecaná zákazníčka. Zdroj: reprodukcia Facebook
Hlavné foto: reprodukcia YouTube

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.