5. júna 2019

Aj tentokrát vám ponúkame výber toho najlepšieho i menej podareného z digitálnych vôd Slovenska a najmä zahraničia. Výber májových kampaní vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr, pričom reklamy hodnotili Peter Linka, Business consultant marketingovej agentúry SCR interactive, a Adam Baška, Copywriter reklamnej agentúry Elite Solutions. A (ne)nechajte sa nachytať…

Výber Petra Linku

BMW & Mercedes

Nikdy sa nekončiaci boj dvoch nemeckých automobilových velikánov BMW a Mercedes-Benz. BMW pripravilo pre odchádzajúceho šéfa spoločnosti Daimler rozlúčkové video. To zobrazuje posledný deň dlhoročného generálneho riaditeľa Dietra Zetscheho, ktorý 22. mája odišiel do dôchodku. Záverečná scéna celého videa zrejme nikoho neprekvapí, avšak nechýba ani poďakovanie a poklona, čo je od marketérov BMW naozaj pekné gesto.

BMW v rukách Slováka. Jozef Kabaň už zarezáva ako nový šéf dizajnu

About you a Karolína Kurková 

Viac ako samotná reklama ma zaujala kampaň, ktorá sa vzniesla okolo projektu About You. Z každého smeru sa na ľudí hnala informácia, že „4. jún bude o tebe“. Už v tomto momente má profil aboutyou_sk na Instagrame viac ako 15-tisíc sledovateľov, pričom ešte v čase, keď nemal takmer žiadne príspevok, ktorý by dával jasne najavo, o čo vlastne ide, ich mal okolo 9000. Značka perfektne pracuje s influencermi, využíva bilbordy, citylighty a všetko nechávali zahalené pod akýmsi rúškom tajomstva.

Fail:

Renault: Kwid Outsider

Reklama na nový Renault Outsider na mňa pôsobila dojmom, že sa asi nikdy neskončí. Neupútal ma začiatok reklamy a ani pokračovanie to nezachránilo. Nestrhla ma ani hudba. Jediné čo mi napadlo, bola otázka, ako ten malý „šofér“ Renaultu dočiahol na pedále, keď prišiel zachrániť svojich spolubojovníkov. Verím, že si táto reklama nájde svojich fantasy priaznivcov, ale či budú práve v radoch potenciálnych zákazníkov, si netrúfam povedať.

Výber Adama Bašku

IKEA

Mne ako geekovi od kostí veľmi sadla séria printov od spoločnosti IKEA. Ide o jeden z tých jednoduchých nápadov, pri ktorých človek nepotrebuje žiadnu fancy technológiu ani obrovské rozpočty a napriek tomu sa o práci veľmi intenzívne hovorí.

Manažérka Ikea: Talent má každý, no nie všetci sa chcú rozvíjať. Aj to je ok

Detective Pikachu: „full movie“

Neviem, či ste niekedy mali zapnutý… internet, ale ak áno, takmer určite ste sa stretli s „Rick Rolled“ videami na YouTube. Ak vás to ešte stále míňa, tak v skratke – nezáväzne sa preklikávate obsahom a odrazu vám odporúčané videá sľubujú to, po čom ste roky túžili. Film Constantine dostal pokračovanie a má nový trailer! Dokonca aj náhľadový obrázok vyzerá sľubne. Avšak, keď si video rozkliknete, po prvých sekundách zistíte, že sledujete legendárnu pesničku od Ricka Astleyho – Never gonna give you up a ste obeťou skvelého pranku. Herec Ryan Reynolds s takýmto prankom nachytal pri vydaní svojho nového filmu (Detective Pikachu) už 20 miliónov ľudí. Je to vtipné, geniálne a veľmi chytľavé.

Fail:

Kaderníctvo LV

Toto je pre mňa ekvivalent filmov ako je Sharknado alebo bollywoodskych trhákov. Je to také smiešne zlé, až je to úžasné. Obsiahlejší popis táto práca asi ani nepotrebuje, vizuál hovorí za všetko.

Foto: Adrian Lesko/Facebook

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk