20. decembra 2019

Jaroslav Chrapko si vzal spotrebný úver na päťtisíc eur a na kolene vybudoval e-shop Dedoles, ktorý sa zameriava na predaj originálneho oblečenia. Jeho firma má dnes miliónové tržby, pôsobí v siedmich krajinách Európy, plánuje veľkú expanziu a finišuje s prvou akvizíciou vo Veľkej Británii.

Dedoles vlani dosiahol tržby necelých šesť miliónov eur, tento rok by podľa slov majiteľa mali vyrásť na 14,6 milióna a v roku 2020 dokonca túto sumu plánujú zdvojnásobiť.

Spolupráca s Apple, PlayStation či MTV.
Čo priniesol rok 2019 členom rebríčkov 30 pod 30?

Chcú ju dosiahnuť vďaka agresívnej expanzii, ktorá by mala prebiehať v štyroch fázach a počas nich by mal Dodoles vstúpiť možno až na 15 európskych trhov. Budú sa snažiť využiť, že v e-commerce sa dá relatívne ľahko a s malými nákladmi prichádzať do nových krajín. V súčasnosti e-shop pôsobí okrem Slovenska aj v Nemecku, Česku, Rakúsku, Poľsku, Maďarsku a v Rumunsku. Spomínanú expanziu odštartujú v januári, keď spustia  biznis v Slovinsku, Chorvátsku a Bulharsku a potom budú nasledovať ďalšie krajiny.

Jaroslav Chrapko, zakladateľ a jediný majiteľ spoločnosti Dedoles. ponožkyJaroslav Chrapko, zakladateľ a jediný majiteľ spoločnosti Dedoles. Foto: Miro Nôta

„Mali by sme tak pokryť takmer celú Európu,“ hovorí Jaroslav Chrapko. „Niektoré trhy však možno vypustíme a odložíme na neskôr. Finálne rozhodnutie závisí od toho, ako dopadnú naše testy. Vstúpiť s B2C doménou je vždy len prvý krok, následne musíme na každom trhu všetko doladiť. Každopádne v Európskej únii vidíme pre nás obrovský priestor na rast.“

Reklama

V tomto kalendárnom roku e-shop Dedoles presiahol métu pol milióna zákazníkov, ktorí u nich historicky nakúpili. Tradične najsilnejšie sú posledné mesiace roka, keďže až takmer 60 percent ich obratu tvorí vianočné obdobie. Aj teraz iba počas novembra a decembra vo svojom novom logistickom centre v Pezinku vyexpedovali 230-tisíc balíkov.

30pod30: Z dovolenky prišiel s nápadom
a dnes má jeho firma miliónové tržby

Kedysi bol Dedoles najmä tričkový e-shop, dnes sú ich hlavný artikel ponožky a nasleduje spodná bielizeň. Vytvorili si aj vlastný dizajnérsky tím a výrobných partnerov momentálne majú v Turecku a v Číne. Vlastnia aj licenciu od Warner Bros a usilujú sa aj o tú od Walt Disney. Od prvého septembra prevádzkujú aj svoju prvú kamennú predajňu v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall.

O investícii v Anglicku zatiaľ Chrapko hovorí opatrne. Nechce ešte prezrádzať názov firmy ani výšku transakcie.

„Zatiaľ poviem len toľko, že s nimi spolupracujeme už osem rokov a ide o nášho najspoľahlivejšieho dodávateľa,“ načrtáva jediný majiteľ slovenského e-shopu. „Vieme, že sú logisticky a systémovo veľmi dobre nastavení, efektívni, v skladoch majú len malú chybovosť. Ich akvizíciou získame aj prístup priamo k zdroju časti nášho portfólia, ktoré predávame, a vylepšíme si cenotvorbu. Od obchodu si tiež sľubujeme, že dokážeme správne využiť ich know-how a firma sa stane naším distribučným centrom pre západné trhy.“

Ak nenastanú nejaké komplikácie, kúpu 100 percent britskej spoločnosti by chceli sfinalizovať najneskôr do konca februára. Ide o vôbec prvú akvizíciu v osemročnej histórii e-shopu Dedoles. Chrapko, ktorý je aj členom rebríčka Forbes 30 pod 30 z roku 2017, ďalej dopĺňa, že obchod vníma aj ako školu. Chce získať skúsenosti s prikupovaním iných typov spoločností, keďže jeho zámerom je stať sa silnou medzinárodnou firmou a budovať si meno na Západe.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk