Je hovorkyňou UPJŠ v Košiciach, blogerkou a tiež influencerkou s viac ako 15-tisícovou základňou sledovateľov na Instagrame. Poslednému označeniu sa však Linda Babušík Adamčíková, ktorú mnohí poznajú pod pseudonymom Lapkinn, dlho bránila. „Mala som pocit, že sa slovo influencer dostalo do negatívnych konotácií,“ ozrejmuje. Dnes ale v možnosti ovplyvniť masu ľudí vidí veľkú silu, ktorá si vyžaduje zodpovedný prístup.
„Ak niekto hovorí o životnom prostredí, rieši plastové slamky, dáva to na sociálne siete, no v bežnom živote ho táto téma nezaujíma, ľudia to rýchlo odhalia,“ vysvetľuje svoje rozhodnutie. To isté tvrdí o spoluprácach so značkami, produkty by sama nikdy nepropagovala len naoko.
Blog musel ustúpiť Instagramu
Linda začala s blogovaním v roku 2013, venuje sa mu teda viac ako 6 rokov. Na otázku, prečo sa pre takúto aktivitu rozhodla, odpovedá bez zaváhania: „Bolo to na podnet známych. Vždy ich zaujímalo, odkiaľ mám jednotlivé kúsky oblečenia. Poradili mi, aby som si založila blog a inšpirovala ďalších ľudí.“ Svoj prvý kanál Lapkin dressbox založila cez Google nástroj Blogger.

Na Lapkinn už Linda (vľavo) dlhšie nie je sama. So všetkým jej totižto pomáha manžel Dominik (vpravo). Foto: archív Lapkinn
Postupne jej s touto prácou pomáhal čoraz viac aj fotograf a manžel, Dominik Babušík. Spoločne sa neskôr rozhodli, že platformu premenujú na Lapkinn. Lindin blog sa rozbiehal postupne. Väčší úspech zaznamenala, keď získala v roku 2015 titul Blogerka roka v kategórii móda. Dvojica sa neskôr sústredila na Facebook a Instagram.
Úspech Andy Csinger: U protinožcov sa z nej stala influencerka a módna blogerka
„V priebehu rokov som sa často stretávala s tým, že ľudí kvôli tomu už blog nezaujímal. No mám pocit, že stáli sledovatelia sa dožadujú, aby som publikovala viac na blogu. Myslím, že by to tak malo byť, pokiaľ sa človek nehľadá len rýchly obsah ale tiež hlbšie a podrobnejšie informácie,“ opisuje.

Najviac ju baví móda. Nakupuje však s rozumom. Foto: archív Lapkinn
Manželia sa preto snažia, aby mali na každej platforme rôzny obsah. Takýmto spôsobom môžu fungovať nezávisle od seba. „Z minulosti vieme, že sociálne siete sa rýchlo menia. Vždy príde nový trend,“ dodáva. Okrem toho by sa Linda rada vrátila i k nahrávaniu vlastných podcastov.
Lapkinn a nákupy v sekáčoch
Ako blogerka a influencerka sa venuje predovšetkým móde. Tá pre ňu predstavovala únik pred každodennými povinnosťami. „Pracovala som v médiách a potrebovala som niečo na odľahčenie ťažkých tém. Móda pre mňa bola dobrým útočiskom,“ konštatuje a pousmeje sa. No o tento priemysel sa postupom času zaujíma odlišne, ako keď s blogovaním začínala.
Melisa Minca o módnom priemysle: Musí sa veľa zmeniť, aby sme na tejto planéte dokázali prežiť
Opisuje, že v tom čase neriešila fast fashion reťazce ani ďalšie podobné témy. Teraz sa na to pozerá oveľa kritickejšie, keďže pozná zákulisie fungovania viacerých značiek. Sama sa snaží minimalizovať nákupy oblečenia, ktoré by si na seba dala možno dvakrát. „Nehovorím, že som v tom stopercentná. To asi nikto z nás nie je. No menšími krokmi sa vieme dopracovať k výslednému efektu, vďaka ktorému sa módny priemysel a naše správanie zmení,“ opisuje.

Do blogovania sa Linda pustila pred 6 rokmi. Dnes sa ale primárne zameriava na Instagram. Foto: archív Lapkinn
V tomto smere Linda odporúča napríklad výmenu oblečenia s priateľmi a známymi alebo nákupy v second handoch, ktoré sama obľubuje. Blízke sú jej predovšetkým filozofiou. Len tak medzi rečou pobavene spomína, že do predajní tohto typu rada chodila ešte skôr, než sa to stalo populárnym trendom.
„Často v nich nájdem kvalitné veci, ktorým sa produkty v bežných centrách nevyrovnajú. Tieto nákupy ma tešia oveľa viac, ako keď prídem do obchodu a niečo si skrátka vyberiem. V sekáči si to musím nájsť,“ opisuje s úsmevom. Linda však upozorňuje na to, že ani v týchto predajniach netreba nakupovať bezhlavo.
Mama blogerka z nej nebude
Ako influencerka sa nechcela dostať do situácie, v ktorej by na svojom Instagrame uverejňovala len plytký obsah. Vraví, že hľadala rovnováhu. „Jednoduchšie príspevky treba striedať s takými, ktoré majú hlbšiu myšlienku a výpovednú hodnotu,“ približuje. Všimla si, že o to ľudia majú záujem. Napríklad len nedávno pridala príspevok o rozdieloch v deľbe domácich prác medzi mužmi a ženami. A teší ju, keď ľudia vedia oceniť myšlienky, ktoré nie sú prvoplánové.
S touto kariérnou sférou sa neodmysliteľne spájajú aj platené spolupráce. Pre tie si manželia vyberajú len produkty, za ktorými stoja a sú o nich pevne presvedčení. „Niekedy sa nám stáva, že po konci spolupráce sme natoľko stotožnení s produktom, že si ho potom sami kupujeme,“ dopĺňa. Spolupracovali už napríklad so značkami ako Tatratea, Miklosko Fashion Design, Nespresso, Answear, CCC či BMW. Doteraz dostala najviac 6-tisíc eur za kampaň pre jednu značku.
https://www.instagram.com/p/B5YdOa_hhOh/
S manželom Dominikom práve prežívajú krásne obdobie, čakajú totiž dieťa. Linda vraví, že po narodení potomka sa chce naďalej venovať Instagramu a blogu. „Myslím však, že vždy sa dá nájsť rozumné riešenie. Plus som ten typ človeka, ktorý neobsedí na mieste,“ hovorí. Istá si je ale tým, že nosnou časťou jej platforiem zostane móda a životný štýl.
Určite otvorí tiež témy o deťoch, no v žiadnom prípade nemá ambíciu stať sa mama blogerkou. „Tých je na Slovensku veľmi veľa a sú na vysokej úrovni. Ani sa necítim na to, že by som do tejto komunity nejakým spôsobom patrila. Budem matkou prvého dieťaťa, sama si radšej nechám poradiť, ako by som mala radiť ja. Na to sa skrátka necítim dostatočne kompetentná,“ dodáva v závere.
Našli ste chybu? Napíšte nám na [email protected]