4. mája 2018

Bistrá Mondieu patria podľa portálu TripAdvisor medzi najlepšie hodnotené v Bratislave. Úspešný slovenský koncept s francúzskym názvom sa však chce posunúť do ešte vyšších obrátok a rozbieha nový projekt franšízy.

Na Slovensku zatiaľ nájdete päť prevádzok Mondieu. Štyri z nich sú v Bratislave a až tri sa pritom nachádzajú len pár stoviek metrov od seba, v podstate na jednej ulici v centre mesta. V manažmente firmy sa usmievajú, že jasné, nie je to bežné, ale zohľadnili aj želania zákazníkov.

Ako šéfkuchár z Kréty rozbehol v Bratislave úspešné grécke bistro

„Všetky sú vyťažené, zatiaľ sa to neukázalo ako kontraproduktívne, práve naopak. Dokonca máme zákazníkov, ktorí si raňajky dajú na jednej prevádzke, obed na druhej a večeru na tretej. A to je tá energia, ktorá nás ženie,“ vraví Martin Adámi, executive chef Mondieu. „Podniky si vedia vzájomne aj vypomôcť, ak napríklad vypadne nejaký čašník a navyše všetky sú kúsok od našej centrálnej kuchyne na Radničnej ulici. “

Uprostred Martin Adámi, executive chef Mondieu a jeho tím. Foto: Mondieu

Prvé Mondieu otvorili v roku 2013 v menšom priestore na Panskej ulici v centre Bratislavy. Chceli priniesť dobrú kávu, čerstvé koláče a zdravé jedlo, ktoré si môžete dať v akúkoľvek hodinu. Rýchlo nabrali popularitu, chodili Bratislavčania aj turisti a dodnes ide asi o najúspešnejšiu prevádzku skupiny. Preto neváhali, keď sa na susediacej Laurinskej ulici uvoľňovali priestory na prenájom.

Reklama

Usmejú sa, že na Laurinskej nekončia, približne do mesiaca na nej pribudne ďalšia prevádzka. Prvá franšízová.

„Bude v podstate hneď vedľa Mondieu Laboratoire,“ približuje Martin Adámi. „Už tam sme sa snažili o trochu vyšší level v zmysle bohatšieho jedálneho lístka. A teraz pôjdeme ešte ďalej, pri Franchisé No.1 sa chceme zameriavať na špičkovú gastronómiu a využívať aj málo používané postupy v príprave jedál. Vrátime sa ku starým spôsobom spracovávania surovín, ako je napríklad fermentácia.“

Z kuchyne bistier. Foto: archív Mondieu

Mondieu charakterizujú ako „dostupný luxus“. Ako napísali aj zákazníci v hodnoteniach, je to drahšie, ale dobré. Podľa slov Martina Adámiho sa ich jedálny lístok snaží byť fresh, prispôsobený na bistro v mestskom štýle. „Nič škrobené, ale spontánne,“ dokresľuje. „A dôraz kladieme aj na raňajky.“ Dopĺňa, že názov síce evokuje, že u nich zažijete malé Francúzsko, no oni sa síce snažia zachovať niektoré postupy, ale nekopírovať celý štýl a zostať aj lokálni. V ich celodennej ponuke nájdete sendviče, šaláty, omelety, jedlá z pohánky a pšena, ale aj čerstvé croissanty či cheesecaky vlastnej výroby.

Bistro v rohu Petržalky, kam zašli na jedlo aj Depeche Mode. A chutilo im

Záležať si podľa ich slov dávajú aj na marketingu. Zákazníkov sa napríklad snažia osloviť aj cez postavičku Čoko Šanel, ktorá je v logu podniku, na jedálnych lístkoch aj v interiéroch prevádzok. Vysvetľujú, že ľudia si neplatia len za dobré jedlo a kávu, ale tiež za atmosféru, s ktorou sa chcú stotožniť. Ak im to ponúknete, tvrdia, bistrá fungujú. Aj pár krokov od seba.

Kružidlo svojho záberu však rozšírili aj za Bratislavu, pred necelým rokom otvorili prevádzku v Košiciach, v centre mesta v neobarokovej budove. Vravia, že sa jej darí veľmi dobre a medzi ľuďmi je obľúbená. Uspieť sa snažia aj v Prahe, vlani v decembri spustili zatiaľ svoju najväčšiu, dvojpodlažnú pobočku v Centre Chodov. Pribúdať by mali aj ďalšie, ale už menšie a v centre Prahy.

V centre Bratislavy majú tri prevádzky a čo chvíľa pribudne štvrtá. Foto: archív Mondieu

Prioritou však zostáva Bratislava. A koľko podnikov Mondieu unesie? Usmejú sa, že pokojne aj tridsať.  Už rozbehli bistro v Bory Mall, ďalšie pribudnú v novom podhradí Zuckermandel a v Twin City.

Posledne dve menované by už chceli prevádzkovať tiež cez franšízu. Hovoria, že v ich prípade pôjde o iný koncept, pri ktorom nemusíte platiť licenciu ani mať vstupný kapitál na vybudovanie podniku. Náklady bude znášať Mondieu a účtovať si bude percentá z tržieb. Celý projekt ešte dolaďujú za pochodu, no uprednostniť chcú ľudí, ktorých si sami zapracujú a otestujú v doterajších prevádzkach. Dodávajú, že otvárajú dvere talentom s podnikateľskými bunkami, ktorí sa chcú naštartovať.

Foto: archív Mondieu