5. novembra 2020

Business networking je základným nástrojom vytvárania alebo rozvoja obchodných príležitostí. „To, že sme sa presunuli domov, za počítač, ešte neznamená, že nemôžeme s potenciálnymi obchodnými partnermi a klientmi komunikovať aj bez toho, aby sme sa s nimi stretli,“ hovorí Ondrej Ivan, zakladateľ a CEO personálnej agentúry Headscout. Ako však „networkovať“ na diaľku? Ivan radí, aby sme si osvojili týchto 5 základných stratégií.

1. Buďte viditeľný na LinkedIne.

Najdôležitejšie zo všetkého je byť stále viditeľný. Ukázať ľuďom, že aj napriek korone ste tu, nezatvorili ste a je to „business as usual“. Na tento účel môže podľa Ivana veľmi dobre poslúžiť najväčšia networkingová sieť LinkedIn.

Ako zaujať na networkingu či pracovných stretnutiach? Vo výhode sú introverti

„Pridávanie príspevkov o našich aktivitách dáva klientom informácie o tom, že naše služby či tovar sú tu pre nich stále. Rovnaký mechanizmus platí pre sociálne siete,“ vraví. Energiu, ktorú ste investovali do networkingu, teraz radí investovať do kvalitných príspevkov aj na Instagrame a Facebooku.

2. Pýtajte si referencie a odporúčania.

Podľa HR odborníka sa pri nadväzovaní nových vzťahov online oplatí využiť už nadobudnuté kontakty. „Naša existujúca klientela vie, že sme kvalitní. Nebojme sa teda poprosiť o poskytnutie referencie, o odporúčanie od spokojného zákazníka či odberateľa,“ hovorí Ivan.

Takéto odporúčanie potom môžeme kedykoľvek prevziať a ponúknuť klientovi priamo.

Ondrej Ivan. Foto: archív Headscout

3. Starajte sa o aktuálny network.

 „Nájdime si čas a snažme sa poskytnúť našej sieti nielen informácie o tom, čo robíme, ale skúsme sa aj zamyslieť a pomôcť s aktuálnymi problémami jednotlivcov, organizácií a reagovať na ne,“ navrhuje Ivan. Okrem toho, že im tak môžeme pomôcť, je to podľa neho skvelý spôsob, ako dať svetu vedieť, že riešenie môže byť niekedy jednoduché, ak si zvolia profesionálov, ako sme my.

Takisto pracujte už s aktuálnym „networkom“ – s ľuďmi, s ktorými ste v pravidelnom kontakte. „Opýtajte sa ich, či nemôžete im, alebo ich okoliu, pomôcť svojimi produktmi či službami,“ dodáva odborník.

4. Zapojte sa do online konferencií.

Nezabudnite ani na to, že konferencie, ktoré pre vás kedysi mohli byť tým najefektívnejším miestom na hľadanie nových kontaktov, neprestali existovať. Len sa presunuli do virtuálneho online priestoru.

Ako ďalej v podnikaní? Neprepadajte pochybám, zamerajte svoju myseľ na víťazstvá, nie prehry

Ivan radí, aby ste sa zapojili do niektorej z konferencií, ktoré sa zameriavajú na vašu odbornú problematiku. „Nemusíte cestovať, radšej investujte čas do prípravy kvalitnej informácie, ktorou konferenciu obohatíte,“ hovorí.

5. Využite potenciál skupín.

Skupiny na Facebooku a LinkedIne sú podľa Ivana výbornou možnosťou, ako využiť všetky vyššie uvedené body. „Existujú skupiny, ktoré združujú rovnakých zákazníkov, podobné problémy či lokality. Naše príspevky v takýchto skupinách môžu výrazne zvýšiť povedomie o značke,“ hovorí na záver.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?