6. decembra 2018

Spoločnosti, ktoré pravidelne zverejňujú na svojej webstránke blogy, majú vďaka externým linkom z iných stránok a zo sociálnych sietí v priemere o 97 percent viac odkazov na svoju webstránku. Tým nielen zvyšujú svoju návštevnosť, ale tiež zlepšujú pozíciu vo vyhľadávači. Vytvorenie obsahovo a vizuálne zaujímavého blogu je však len jedným z elementov úspechu – môžete mať najzaujímavejší blog na internete, ak sa však nedostane k správnym čitateľom, bude o ňom vedieť málokto. Preto prinášame niekoľko efektívnych spôsobov, ako vylepšiť a zvýšiť návštevnosť vášho firemného blogu.

Blogy už dávno nie sú len spôsobom, ako vyjadriť osobné názory a záujmy  dnes sú blogy dôležitou súčasťou marketingovej stratégie spoločností všetkých veľkostí a každého zamerania a prinášajú značné benefity na firemnej aj individuálnej úrovni.

Blogy sú tiež ideálnym spôsobom, ako si vybudovať dôveru u potenciálnych zákazníkov prostredníctvom zdieľania svojich skúseností, zážitkov a vedomostí. Nemusíte byť profesionálny spisovateľ, stačí, ak viete pútavým spôsobom písať o zaujímavých a inovatívnych témach, ktoré zaujmú vašich návštevníkov natoľko, že budú chcieť vedieť o vašom podnikaní viac.

Podnikatelia a sociálne siete. 10 dôvodov, prečo by ich mali využívať

Na vytvorenie kvalitného blogu nepotrebujete žiadne finančné prostriedky, budete však musieť investovať značné množstvo času a energie. Aj preto je dôležité, aby ste maximalizovali návratnosť investície a uistili sa, že sa blog dostane pred vaše cieľové online publikum.

Tu je niekoľko praktických tipov, ako začať:

1. Zamerajte sa na konkrétnu tému

Nebojte sa sústrediť sa na tému, ktorú ešte nikto nespracoval. Len preto, že ešte nikto nemá blog s rovnakou témou, neznamená, že o ňu nie je záujem. Práve naopak. Byť odborníkom v jednej konkrétnej oblasti je dôveryhodnejšie, ako byť odborníkom na všetko. Vaše cieľové publikum bude menšie, ale o to viac relevantné.

Zamerajte sa na kľúčové slová a frázy, ktoré vaši čitatelia vyhľadávajú, a používajte štýl písania, ktorý bude v nich rezonovať.

2. Píšte dlhodobo relevantné články

Články na témy, ktoré nie sú časovo limitované, sú relevantné po dlhšie obdobie, čo znamená dlhodobú návštevnosť stránky a viac pravidelných čitateľov. Tipy, návody „ako na to“ a zoznamy majú tendenciu opakovane prilákať čitateľov a sú tiež ideálnym zdrojom pre marketingové kampane, najmä tie, ktoré šírite prostredníctvom emailu a sociálnych médií, keďže takéto články môžete opakovane kedykoľvek použiť.

Nesústreďte sa len na to, čo viete vy, ale zapojte aj referencie s odkazmi na relevantné stránky. Zvýšite tým dôveryhodnosť a vylepšíte si SEO.

3. Poskytujte odpovede na otázky

Internet bol vytvorený na to, aby poskytoval odpovede na otázky. Ľudia neustále hľadajú odpovede a tipy na témy, o ktorých nemajú dostatok informácií. Vcíťte sa do pozície svojich potenciálnych čitateľov a zamerajte sa na to, akým spôsobom vyhľadávajú informácie. Vytvorte si profil odborníka prostredníctvom názvov článkov, ktoré im rýchlo napovedia, že našli odpoveď na ich otázku, a poskytnite im užitočné a praktické tipy, ktoré budú čítať so záujmom a z ktorých sa naučia niečo nové.

5 tipov, ako fotiť na sociálne siete. Aj so smartfónom dokážete veľké veci

Jednoduchým spôsobom, ako zistiť, o aké otázky sa ľudia zaujímajú najčastejšie, je napísať začiatok otázky do vyhľadávača a ten vám automaticky navrhne možnosti na základe populárnych vyhľadávaní.  Názvy článkov v dĺžke 6 –  13 slov zaujmú najviac čitateľov, pretože hneď na prvý pohľad poskytujú dostatok informácií o článku a sú tiež efektívne pre optimalizáciu pre vyhľadávače.

4. Vytvorte prehľadnú štruktúru článkov

Ako čitatelia si, prirodzene, zbežne prezrieme článok predtým, ako ho začneme čítať. Preto je dôležité, aby boli vaše články na prvý pohľad prehľadné a aby vaši čitatelia vedeli ľahko identifikovať jeho hlavné body.

Články bez štruktúry môžu na prvý pohľad vyzerať neatraktívne a môžu odradiť návštevníkov od čítania. Prehľadná štruktúra s odsekmi, odrážkami alebo číslovaním bodov tiež zjednodušuje indexovanie stránky, čo následne zlepšuje viditeľnosť vo vyhľadávači a dlhodobo zvyšuje počet návštevníkov.

5. Pridajte vizuálny obsah

Vizuálne médiá, ako obrázky a videá, nielen skrášlia váš blog, ale tiež zvýšia návštevnosť článku v priemere o 97 percent. Vyberte vizuálny obsah, ktorý je konzistentný a v súlade s vašou značkou. Označte všetky vizuálne média relevantnými kľúčovými slovami a uistite sa, že veľkosť súboru nie je príliš veľká, pretože to môže negatívne ovplyvniť rýchlosť načítavania stránky.

V prípade, ak nemáte vlastné média, existuje niekoľko bezplatných stránok, kde si môžete stiahnuť vysokokvalitné obrázky a videá v rôznych veľkostiach, ako napríklad Pixabay, Pexels alebo Rawpixel.

Tablet, sladkosti, káva, blog, obrázky, čítanosť
Aby ste zvýšili čítanosť článku a návštevnosť webu, pridajte do textov zaujímavý vizuálny obsah. Foto: rawpixel

6. Využívajte sociálne siete

Ktokoľvek, kto zdieľa váš blog na sociálnych sieťach, vám pomôže dostať sa k novým ľuďom. Ich záujem to vzbudí o to viac, ak sú zdieľané články od niekoho, koho poznajú a komu dôverujú. Preto čitateľom umožnite, aby obsah vášho blogu mohli jednoducho zdieľať prostredníctvom ikoniek s relevantnými sociálnymi médiami. A sledujte, kto sa o vás zmieni online.

Tiež umožnite návštevníkom blogu, aby jednoducho našli vaše profily na sociálnych médiách prostredníctvom domovskej stránky a mohli tak pravidelne sledovať vaše aktivity.

7. Zasielajte pravidelný e-newsletter

Poskytnite čitateľom možnosť, aby sa prihlásili na odoberanie pravidelných newsletterov o najčítanejších článkoch alebo aby dostali notifikáciu vždy, keď uverejníte nový blog. Vytvoríte si tak nielen komunitu verných čitateľov, ale získate i potenciálnych nových návštevníkov, keďže emaily je možné ľahko preposlať. Čitatelia si tiež môžu email uložiť a použiť ho ako jednoduchý spôsob, ako opätovne navštíviť váš blog.

Hlavné foto: Unsplash/Bench Accounting

Petra je zakladateľkou marketingovej agentúry Squirrels&Bears, ktorá sa zameriava na zviditeľnenie a rast malých podnikateľov prostredníctvom nízkorozpočtových marketingových stratégií.