13. apríla 2019

Youtuber Peter Altof vystupuje pod menom Expl0ited a na sociálnych sieťach je štvrtým najsledovanejším Slovákom, jeho kanály majú dokopy viac ako 1,6 milióna sledovateľov. Pred necelým rokom sa však pustil aj do off-line biznisu – v nákupnom centre otvoril svoju prvú gastro prevádzku Wafland a teraz spúšťa aj jej franšízový model.

Smeje sa, že odmalička miloval byť stredobodom pozornosti, no malo to jeden háčik – muselo to byť iba v jeho komfortnej zóne, teda pred ľuďmi, ktorých dobre poznal. Inak býval hanblivý a mával veľkú trému čo len prehovoriť pred kýmkoľvek cudzím.

S nakrúcaním videí začal ako 12-ročný, prvé zárobky prichádzali približne v roku 2013, ešte v období, keď iba nakrúcal a komentoval, ako hrá počítačové hry. Polovicu jeho príjmov dnes tvoria spolupráce s firmami a najvyšší honorár predstavoval sumu 30-tisíc eur. Sústreďuje sa na dlhodobé spolupráce a kampane, medzi jeho klientov patrí Orange, Adidas, Union poisťovňa či Coca-Cola.

Youtuber Exploited: Firmy ma párkrát podviedli, aj preto som vytvoril svoj produkt

Jeho najúspešnejšie videá majú okolo dvoch miliónov videní a medzi top patrí napríklad to, keď sa ako dieťa v kočiari zadarmo prepašoval do zoo. Usmeje sa, že robí aj cestovateľské vlogy a nesledujú ho len najmladšie ročníky, ale aj tínedžeri a starší ľudia. Štatistiky mu ukazujú, že približne 44 percent jeho fanúšikov je vo veku 18 až 24 rokov.

Peter Altof vo svojom podniku Wafland v bratislavskom Auparku. Foto: Tomáš Thurzo

Aby nesedel iba za počítačom, pred desiatimi mesiacmi spustil aj vlastný off-line projekt. V bratislavskom nákupnom centre Aupark otvoril gastro prevádzku s názvom Wafland. „Chcel som niečo sladké, jednoduché a čo bude navyše aj pekné na Instagrame. Skrátka, taký sladký svet pre mladých, ktorý zaujme,“ približuje 22-ročný youtuber. Klope na drevo, že biznis s waflami sa rozbehol náramne. Len na dokreslenie – na Instragrame má jeho projekt vyše 76-tisíc fanúšikov.

Svoje wafle sa snaží ponúkať netradičným spôsobom a zákazník si ich môže sám dotvárať podľa vlastnej chuti. Dať si ich v kornúte, na špajdli či posekané na kúsky s čerstvým ovocím a ukryté pod čokoládovou, karamelovou alebo jahodovou polevou. Pravidelne obmieňajú posýpky, ovocné sirupy a polevy, sami si topia kvalitnú čokoládu. Majú prevažne slovenských dodávateľov a všetky misky, nádoby a poháre sú z ekologických materiálov.

Koun otvára prvú zahraničnú pobočku v Dubaji. Ako to Barbara Szalai dokázala?

Altof nemal predtým s gastrom žiadne skúsenosti, učil sa za pochodu. „V začiatkoch som si prácu v prevádzke aj sám vyskúšal, robil som za pokladňou aj umýval podlahu,“ dopĺňa. Hovorí, že o tri úrovne vyššie sa posunul vďaka náhode, keď sa šiel prejsť do bratislavského Sadu Janka Kráľa. „Práve sa tam konal festival jedla a zbadal som stánok s waflami, tak som sa pristavil a dal sa do reči s majiteľom,“ približuje. „Bol to Belgičan a prezradil mi neskutočne veľa rád a tipov. Veľmi ochotný chlapík, mimoriadne nám pomohol a dodnes sme v kontakte.“

Zdôrazňuje, že alfou a omegou Waflandu sú zamestnanci. Nehľadal ich však cez klasické inzeráty, ale prostredníctvom svojich instastories a pri výbere stavil na kamarátov a fanúšikov.

Peter práve uvádza do života aj franšízový model Waflandu. Chcel by dať príležitosť mladým ľuďom plniť si podnikateľské sny pod silnou a stabilnou značkou. Obzerá sa tiež po priestoroch v centre mesta, kde chce pod brandom Wafland vytvoriť miesto, kde bude organizovať rôzne akcie aj vlastné workshopy.

Viac o Petrovi Altofovi aj o ďalších mladých talentoch z rebríčka 30 pod 30 nájdete v aktuálnom printovom vydaní magazínu Forbes a na webe.

Hlavné foto: Ondřej Pýcha/Forbes

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk