Tunelom sa prepojí Záhorie so zvyškom Slovenska. V budúcnosti sa tiež počíta s napojením na rakúsku a českú diaľnicu
Projekt výstavby tunela Karpaty pri Bratislave získal rozhodnutie v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie, takzvaná EIA. Pred samotnou prípravou projektu bude potrebné ešte vykonať hydrogeologický prieskum. V stredu na spoločnej tlačovej konferencii o tom informovali minister životného prostredia Tomáš Taraba a minister dopravy Jozef Ráž.
„Vydanie a právoplatné rozhodnutie EIA pre tento projekt je významným krokom k tomu, aby sme jedného dňa mali plnohodnotný obchvat Bratislavy, teda aj tú severnú časť. Je to o tom, aby sme mali kompletný obchvat a dostali toho štvrť milióna kamiónov, ktoré dnes chodia cez Bratislavu, preč z nášho hlavného mesta,“ uviedol Ráž. Doplnil, že tunelom sa tak zároveň prepojí Záhorie so zvyškom Slovenska. V budúcnosti sa tiež počíta s napojením na rakúsku a českú diaľnicu.
2 min
2 min
Adidas zvýšil zisk o viac ako miliardu, ale aj tak zrejme zruší v centrále 500 pracovných miest
1 min
1 min
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate v Liptove za viac ako 800 miliónov eur
2 min
2 min
Komunikáciu vlády hodnotí pozitívne iba 8 percent podnikateľov, zhoršenie podnikania čakajú dve tretiny
2 min
2 min
Trump ohlásil veľkolepý AI projekt za stovky miliárd, Musk ho vzápätí spochybnil
2 min
2 min
Výroba elektriny z fosílnych palív v EÚ klesla na historické minimum, posilnila solárna energia
1 min
1 min
ÚGKK spustil internetovú stránku s údajmi z katastra 18 dní po hackerskom útoku
2 min
2 min
Plyn sa kvôli počasiu a Ukrajine míňa rýchlejšie, EÚ musí nakúpiť 100 tankerov za miliardy eur
2 min
2 min
KOZ: Slováci v roku 2023 v priemere maródovali 45 dní, najdlhšie v týchto okresoch
2 min
2 min
Volkswagen chce predať 15 percent akcií v Tratone, dúfa, že na tom zarobí miliardy
1 min
1 min
Trump oznámil investície do AI a akcie v USA vystrelili. Index S&P 500 sa dostal na nový rekord
2 min
2 min
Zisk Procter & Gamble vzrástol v 2. kvartáli 2024/2025 o tretinu na viac ako 4 miliardy eur
2 min
2 min
Premiér Fico nechce prísť o stovky miliónov v rozpočte, daň na benzín sa znižovať nebude
2 min
2 min
Nemci prestávajú piť pivo. Po historickom páde v roku 2023 klesol predaj nemeckého piva aj 2024
2 min
2 min
Americké clá zvýšia riziko posilňovania dolára. Môžu priniesť aj devalváciu meny krajiny, na ktorú sú uvalené
2 min
2 min
Leyenová: Ceny energií v Európe sú stále vyššie ako v USA a v Číne, musíme ich znížiť
Ráž pripustil, že na financovanie výstavby tunela Karpaty bude musieť ministerstvo pravdepodobne hľadať externé zdroje. „Je pravdepodobné, že práve preto, aby sme dokázali jeho ekonomickú návratnosť, tak ho budeme do budúcna vynímať z mýtneho systému a systému diaľničnej známky. Tunel bude platiť len ten, kto cezeň pôjde,“ dodal minister dopravy.
Vydanie EIA pre projekt výstavby tunela Karpaty potvrdil aj šéf envirorezortu. „Ministerstvo sa vysporiadalo so všetkými námietkami. Ten rozklad, ktorý bol vypracovaný, plne reflektuje na všetky možné obavy alebo dopyty,“ priblížil Taraba. Spresnil, že ministerstvo životného prostredia určilo vyše 150 pripomienok, ktoré budú musieť byť počas realizácie projektu monitorované alebo upravené.
Výstavba úseku diaľnice D4 medzi bratislavskou Račou a Záhorskou Bystricou, ktorej súčasťou je tunel Karpaty, je zaradená medzi strategické investície. Tunel s dĺžkou 11,76 kilometra má byť súčasťou obchvatu Bratislavy. Stavebné náklady sa odhadujú približne na 1,7 miliardy eur. Začiatok riešeného územia je severovýchodne od bratislavskej Rače. Vyústenie tunela sa plánuje severozápadne od obce Marianka.