9. augusta 2018

Niekdajšia svetová päťka Daniela Hantuchová pred rokom predstavila svoju vlastnú líniu raw snackov. Pre Forbes.sk porozprávala, aké má s biznisom ďalšie plány a čo je v súčasnosti jej prioritou. V rámci podnikania je témou najmä presun na ázijský trh, kde je jej meno populárnou značkou.

Daniela Hantuchová už v roku 2016 pre magazín Forbes povedala, že hľadá podnikateľský nápad, ktorý by ju nadchol. Nakoniec v júli minulého roka uviedla na trh raw tyčinky D-one. Tie pre ňu od  začiatku vyrába slovenská firma Max Sport, ktorú niekdajšia päťka podľa vlastných slov hľadala dlhšie obdobie.

Hantuchovú oslovovali na spoluprácu počas kariéry mnohé firmy, po čase sa rozhodla vytvoriť vlastný produkt. „Stopercentne si za ním stojím a je to to najlepšie, čo som dokázala vyrobiť,“ tvrdí. Foto: archív D-one

„So spoločnosťami, s ktorými som komunikovala predtým, som nebola spokojná. Táto spolupráca nakoniec vyšla,“ tvrdí. Konkrétne predajné čísla ani ziskovosť D-one spoločnosť Max Sports zverejniť nechce, no Hantuchová tvrdí, že podnikaniu sa darí. „Nikdy som nič nerobila pre peniaze, no produkty sa predávajú dobre a je vidieť, že ľuďom chutia,“ hovorí. Do ich výroby investovala vlastné finančné prostriedky, pričom v začiatkoch riešila aj samotný predaj a distribúciu.

Daniela Hantuchová rozbieha biznis so zdravou výživou

Po čase však musela najať externého manažéra, ktorý teraz riadi chod firmy za ňu. „Bolo to pre mňa ťažké rozhodnutie, no už som to nestíhala. Ak by som takto pokračovala, nebolo by to 100-percentné,“ tvrdí Hantuchová a dodáva, že o dôležitých veciach vo firme stále rozhoduje ona. V súčasnosti má pod sebou tím ôsmych ľudí, no v najbližšom období by ho pre rastúci záujem chcela posilniť.

Bezlepkové a vegánske snacky zatiaľ ponúka v štyroch príchutiach. Tie sú dostupné cez jej vlastný eshop aj na nemeckom Amazone. Časť výťažku ide na rozvoj jej charitatívnych aktivít, už niekoľko rokov má totiž vlastnú nadáciu, v rámci ktorej podporuje napríklad detskú nemocnicu v Kambodži.

V súčasnosti sa Daniela Hantuchová zameriava najmä na kariéru v televízii. Foto: archív Daniela Hantuchová

Produkty sú v súčasnosti dostupné v celej Európe a Austrálii, pričom by mali expandovať aj do Ázie, v ktorej má Hantuchová dodnes množstvo fanúšikov. „Veľmi som napríklad “fičala” v Japonsku, myslím, že som im pripomínala Pocahontas,“ povedala v rozhovore pre Forbes v roku 2016.

„V rámci Ázie sú aktuálne v štádiu riešenia obaly, ktoré si tam vyžadujú rozdielne písmo, mala by to byť otázka najbližších mesiacov. Takisto sa chceme dostať aj do USA, ktoré má však iné normy,“ vysvetľuje. Dlhodobým plánom Hantuchovej je, aby bola značka dostupná celosvetovo.

Najväčšie športové kontrakty. Federer za nosenie trička dostane 300 miliónov dolárov

Podnikanie však nie je to jediné, čo ju v súčasnosti živí. Moderuje, navštevuje rôzne exhibície a spolupracuje aj s firmami, pričom najdlhšie propaguje športovú značku Adidas, s ktorou začala už ako profesionálna tenistka. Spolupráca často prebieha aj na sociálnych sieťach.

„Fungujem tak, ako ostatní influenceri. S firmou si dopredu dohodneme počet príspevkov a časový horizont, kedy ich mám vydať. Mám krátkodobé aj dlhodobé spolupráce,“ hovorí a dodáva, že za posledné dva mesiace ich mala približne päť.

Počas kariéry zarobila 10,4 milióna dolárov len na peniazoch z výhry v tenise. Foto: archív Daniela Hantuchová

Koľko jej tento druh biznisu vynesie, verejne riešiť nechce, no reklamu u Hantuchovej si nemôže dovoliť hocikto. Podľa rebríčka Forbes TOP influencerov za rok 2018 je 13. najsledovanejším Slovákom. Na sociálnych sieťach má vyše pol milióna followerov.

A ako túto popularitu využíva? „Svojim fanúšikom sa snažím sprostredkovať to, aká v skutočnosti som, a myslím, že aj to je dôvodom, prečo ma sledujú. Médiá ma dokázali veľakrát vykresliť v negatívnom svetle a na sociálnych sieťach môžem ukázať pravdu,“ hovorí. Vážne témy tam však podľa nej nepatria. „Podľa môjho názoru treba rozlišovať, čo na akej platforme riešiť. Vážnejšie veci radšej komunikujem priamo,“ tvrdí.

FOTO: Oligarchovia a šport. Títo ruskí miliardári zarábajú na MS vo futbale

Aj napriek viacerým aktivitám sa chce Hantuchová podľa vlastných slov zamerať najviac na televíznu kariéru. Začala s komentovaním US Open pre televíznu stanicu Fox Sports, ktorá spadá do portfólia  jedného z najväčších mediálnych magnátov súčasnosti Ruperta Murdocha. Aktuálne spolupracuje s internetovou spoločnosťou Amazon, pre ktorú komentovala Wimbledon.

„Niektoré dni som vyťažená viac, ako keď som aktívne hrávala tenis. Som nesmierne vďačná, že sa mi podarilo uspieť v televízii, pretože je to podľa mňa ešte ťažšie ako sa presadiť v tenisovom rebríčku,“ uzatvorila.

Hlavná foto: Ondřej Pýcha/archív Forbes