21. mája 2019

Ak sa turistická destinácia dostane do svetových médií, môže očakávať príval nových návštevníkov. Vysokým Tatrám sa to v utorok podarilo hneď dvakrát.

Stránka Lonely Planet, jeden z najväčších zdrojov informácií pre generácie cestovateľov, ju zaradila na prvé miesto destinácií, kam sa treba ísť pozrieť v tomto roku v Európe (s ilustračným obrázkom medveďa hnedého a opisom mýtického prostredia pokrivených štítov, vodopádov a divokej fauny). Lonely Planet upozorňuje tiež na možnosť výstupov na Gerlachovský štít, člnkovanie na Štrbskom plese či pohostinnosť na početných horských chatách.

Majitelia oceňovaného Gašperovho mlyna rozšírili svoj biznis. Pod Tatrami otvorili aj bistro Moment

New York Times sa do Tatier pozrel v rámci svojho projektu “52 miest”, v ktorom jeho reportér rok cestuje po svete a navštevuje zaujímavé miesta. Tohtoročný cestovateľ Sebastian Modak sa pozrel nedávno do Tatier, ale zastavil sa aj na Spiši a v Košiciach. Čo videl a o čom sa mohli dozvedieť čitatelia amerického denníka? Zdá sa, že vystihol práve čas, kedy už v Tatrách neboli lyžiari a ešte tam neboli letní turisti, keďže turistické chodníky sú zatiaľ uzavreté. Takže sa tam ocitol “Sám, šťastne sám”. To však neplatilo pre Košice, kde práve prebiehajú Majstrovstvá sveta v hokeji, a tak tam stretol “nadšených (rozumej veľmi opitých) fanúšikov z celého sveta”.

V regióne Vysokých Tatier pribúdajú ubytovacie kapacity aj návštevníci. Štatistický úrad SR uvádza, že vlani tam prišlo vyše 750-tisíc turistov, ktorí tam strávili takmer 2,2 milióna nocí. Viac ich v porovnaní slovenských turistických regiónov a miest navštívilo len Bratislavu. Za dva roky sa v Tatrách počet prenocovaní zvýšil o viac ako stotisíc.

Hlavné foto: Na snímke turisti obdivujú výhľady na štíty vo Veľkej studenej doline vo Vysokých Tatrách. Foto: TASR

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk