7. januára 2019

Pri uvažovaní nad novými priestormi Forbesu na Slovensku sme sa od začiatku inšpirovali naším citátom Návod na úspech. Cieľom Forbesu je ľudí inšpirovať, motivovať, zapáliť iskru pre úspech. Predstavovali sme si celý proces vzniku príbehov, ktoré zhmotňujeme do časopisu, na forbes.sk a do podujatí. Rozhodli sme sa preto pôvodný priestor, typický množstvom sadrokartónu, industrializovať, aby sme vytvorili vizuálny pocit továrne nápadov.

V otvorenom priestore s veľkosťou 260 štvorcových metrov sme uplynulý rok vytvorili nové kancelárie slovenského Forbesu. Samotná budova sa nachádza v priestore najväčšej koncentrácie fabrík a industriálnej minulosti Bratislavy. Zároveň sa však súčasnou výstavbou stáva novou „fabrikou“ hlavného mesta. Priznali sme stropy so vzduchotechnikou, elektrickým vedením, zvýšili svetlú výšku priestoru, odhalili nosné piliere, strhli sme koberce, naliali epoxidovú podlahu a zrazu sme zo strnulých kancelárií mali malú továreň s veľkorysým priestorom.

Ako má vyzerať moderná kancelária? Architekt menuje 4 trendy

Ako do takejto továrne dostať naše príbehy? Priestory sme v spolupráci s architektonickým štúdiom Chybík+Krištof navrhli tak, aby sme boli príbehmi obklopení. Kancelárie sme okrem malých výnimiek postavili, zariadili a dekorovali v spolupráci so slovenskými výrobcami, dizajnérmi, ktorí vzkriesili staré značky a tradície, resp. razia nové trendy v bývaní a používaných materiáloch. Kancelárie tak fungujú aj ako showroom úspešných slovenských dizajnérov, výrobcov a umelcov.

Nábytok v centrálnej časti je od tradičného výrobcu slovenského nábytku KARPIŠ a Domark, stoličky v zasadačke od Paspolu sú reinkarnáciou známych „lízaniek“. Všetky drevené konštrukcie sú z dielne spoločnosti Zelená stavba a svetlá sú od žilinského svetelného startupu Arli.

Priestor sme rozčlenil do troch celkov: redakčnej non-publishing časti s kanceláriou vydavateľov a publishing časti po krajoch a hlavného neformálneho stretávacieho a spoločenského priestoru v strede. Dôležitým faktom je, že po vstupe do kancelárií človek vidí celú firmu a ako návštevník má hneď celkovú predstavu o charaktere a štruktúre priestoru.

Ako vyzerá kancelária šéfa Slovnaftu?
Na stene je fotografia s najbohatším Maďarom

Ak by ste sa o našej kancelárii chceli dozvedieť viac, recenzia našich priestorov sa objavila v decembrovom čísle časopisu ARCH®. Okrem toho sme jedným z finalistov súťaže CBRE OFFICE ROKA v kategórii Kancelária ako DNA firmy, pričom naše priestory sa dostali do užšieho výberu spomedzi všetkých finalistov tohto ročníka.

Pozrite si, ako vyzerá továreň nápadov magazínu Forbes:

Hlavné foto a fotografie v článku: Alexandra Timpau