20. augusta 2019

Spoločnosť Subway oznámila, že v septembri pridá do svojej ponuky sendvič s vegánskymi mäsovými guľkami Beyond Meatball Marinara, na ktorého receptúre spolupracovala s firmou Beyond Meat. Novinka bude k dispozícii na 685 miestach v Spojených štátoch amerických a Kanade, no len počas obmedzeného obdobia. 

„V reštauráciách Subway oslovujeme veľa fanúšikov, pretože ponúkame pre každého niečo. Naši hostia chcú byť spokojní s tým, čo jedia, a taktiež si chcú dopriať nové chute. So sendvičom Beyond Meatball Marinara, ktorého zloženie tvoria rastlinné potraviny, si môžu užiť obe tieto veci naraz,“ uviedol v tlačovej správe Len Van Popering, riaditeľ marketingu a sekcie inovácií spoločnosti Subway.

Počuli ste už o hnutí Slow Food? Dajte zbohom rýchlemu občerstveniu,
užite si kvalitné potraviny

Spolupráca s Beyond Meat je jednou z mnohých, ktoré vedenie spoločnosti oznámilo v priebehu posledných mesiacov. Týmto krokom sa pravdepodobne snaží prekonať nedávnu krízu. Subway tiež spolupracuje na pečive s kalifornským pekárstvom King’s Hawaiian a na ponuke prvých mliečnych kokteilov s výrobcom zmrzlín Halo Top.

Spoločnosť čelí poklesu predaja, počet jej nakupujúcich sa v porovnaní s rokom 2012 znížil o 25 %. Okrem toho vlani Subway zrušil viac ako 1100 prevádzok. To spôsobilo, že už tretí rok po sebe viac predajní zatvoril, ako otvoril. Problémy mohli vzniknúť pre niekoľko príčin, napríklad pre nadmernú expanziu, konkurenciu či franšízové spory.

Čerstvé mäso, čierne žemle a káva z pražiarne.
Butcher’s Bits dvíha úroveň žilinského street foodu

V období rokov 2006 až 2011, počas najhoršej recesie za 75 rokov, spoločnosť Subway zvýšila počet predajní o 22 %, hoci jej predaj utrpel. Navyše na trh, ktorý kedysi ovládali značky Subway a Quiznos, vstúpili podobne zmýšľajúci konkurenti, ako sú Jimmy John’s, Potbelly či Jersey Mike’s.

Subway staví na vegánsku alternatívu mäsa

No s predstavením a zaradením Beyond Meatball Marinara do ponuky je Subway prvou značkou v kategórii sendvičov, ktorá sa rozhodla použiť rastlinnú alternatívu mäsa. Pripája sa teda k skupine niekoľkých ďalších reťazcov rýchleho občerstvenia, ktorá nedávno začala testovať takéto náhrady mäsa. Ide napríklad o značky Burger King, White Castle, Carl’s Jr., Del Taco či Tim Hortons.

I napriek pádu sa Subway môže postaviť späť na nohy. A to najmä vďaka pomocnej ruke, ktorú mu podali ľudia z Beyond Meat. Práve ich akcie totiž vzrástli o 168,37 % od prvej verejnej ponuky v máji. Dokázali si tak udržať dobré čísla aj napriek tomu, že zvyšok trhu klesá.

Úspech spoločností, ktoré prinášajú rastlinné alternatívy potravín, akými sú Beyond Meat či Impossible Food, prichádza so zmenou v jedálničkoch a strave spotrebiteľov. Subway sa vždy snažil umožňovať zákazníkom, aby si mohli zostaviť sendvič podľa vlastných predstáv. A práve spotrebiteľom sa čoraz viac páčia alternatívy mäsa.

Preto bude nový sendvič Beyond Meatball Marinara obsahovať mäsové guľky Beyond Meatball, špeciálne vytvorené pre spomínanú sieť reštaurácií. Táto inovácia by mohla spolu s ďalšími spoluprácami spoločnosti priniesť reťazcom rýchleho občerstvenia rozmach. A práve Subway, ešte stále najväčší reťazec tohto druhu v Spojených štátoch amerických, je na to pripravený.

Prispievateľka Laura James píše pre Forbes.com o rastlinných potravinách. 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk