6. augusta 2020

Zoznámte sa s hviezdami sociálnych médií, z ktorých každá zarobila viac ako 1 milión dolárov uverejnením krátkych videí v aplikácii, ktorú americký prezident Donald Trump tak nenávidí. 

Krátko po tom, ako prezident Donald Trump pohrozil zákazom TikToku počas minulého víkendu, 19-ročná Addison Rae Easterling urobila to, čo vie najlepšie. Nahrala krátke video, v ktorom opisovala, aký by bol jej život bez tejto mimoriadne populárnej aplikácie. 

A Easterling nie je len jednou z milióna tínedžeriek, ktoré pridávajú na čínsku sociálnu sieť videá „podivných tančekov“. Je najlepšie zarábajúcou hviezdou na tejto sieti a v minulom roku jej 54,1 milióna followerov vynieslo približne 5 miliónov dolárov. Peniaze jej zarobila jej nová make-up značka Item Beauty a zmluvy s American Eagle a Spotify. „Som tam, kde som, vďaka TikToku,“ povedala Easterling. 

Ako byť influencer? Odborníci radia, ako uspieť
a čo by ste mali vedieť o tomto type marketingu

Aj keď je osud TikToku zatiaľ nejasný, jedno je isté: zopár ľudí si z neho odnieslo naozaj veľa. Forbes po prvýkrát zostavil rebríček najlepšie zarábajúcich hviezd na TikToku. 

1. Addison Rae Easterling – 5 miliónov dolárov

Pred rokom sa Easterling usadila na univerzite v Louisiane a s choreografiami na TikToku vtedy len začínala. Na jeseň mala jeden milión sledovateľov a na ten deň si dobre pamätá. „Ľudia hovorili moje meno počas toho, ako som šla do triedy,“ povedala Easterling. Niektorí mladší spolužiaci sa s ňou dokonca chceli fotiť. V tom čase uverejnila prvý sponzorovaný príspevok so značkou Fashion Nova, v decembri odišla zo školy do Los Angeles, aby sa stala celebritou na plný úväzok. Ponuky na spolupráce sa začali hrnúť od značiek ako Reebok či Daniel Wellington.

Módna blogerka Janatini: Instagram má byť o pekných záberoch,
kvalita stojí veľa času a peňazí

2. Charli D’Amelio – 4 milióny dolárov

Prvé video uverejnila na TikToku v júni 2019. Krátko po tom ju speváčka Bebe Rexha pozvala, aby spolu predskakovali na koncerte skupiny Jonas Brothers v Brooklyne. Od tohto momentu to už išlo rýchlo. Odišla z rodného Norwalku v štáte Connecticut a takisto sa presťahovala do LA. Objavila sa v show Jimmyho Fallona, spolupracovala na Parížskom fashion weeku so značkou Prada. Objavila sa v reklamách počas Super Bowlu a so sestrou, ktorá je v rebríčku tretia, sa stali novými tvárami značky Hollister. V máji oslávila 16 rokov predstavením novej línie svojho oblečenia. 

3. Dixie D’Amelio – 2,9 milióna dolárov

Dixi, staršia sestra Charli, sa podobne ako sestra presťahovala do LA. Na videách sa objavujú aj spoločne. V posledných mesiacoch uzatvorila spoluprácu so značkami Hollister či kozmetickou spoločnosťou Morphe. Navyše sa snaží odštartovať svoju hudobnú kariéru, na svete má prvú pieseň „Be Happy“. Od júna si ho prehrali ľudia v počte 58 miliónov a po vypustení sa stala jednotkou na YouTube. 

4. Loren Gray – 2,6 milióna dolárov

Keď Loren Gray začínala, mala na manažérov nešťastie, čo pokazilo aj jej budúce spolupráce. Napriek tomu sa nenechala odradiť. A vyplatilo sa. V roku 2018 dostala prvú zmluvu s Virgin Records a odvtedy vypustila do sveta osem singlov. Gray má spomedzi TikTokerov najväčšiu fanúšikovskú základňu, čo jej vynieslo spolupráce so značkou Skechers, automobilkou Hyundai či fastfoodovým reťazcom BurgerKing. 

5. Josh Richards – 1,5 milióna dolárov

Ak chcete čo najlepšie využiť slávu, „musíte firmy vytvárať alebo v nich získať podiel,“ hovorí Josh Richards. „Influenceri sa musia naučiť, ako sa správne speňažiť.“ Aj on však zarobil peniaze „tradičnou“ cestou TikTokera. A to vďaka spoluprácam s Reebokom či značkou House Party a podarilo sa mu uzatvoriť aj zmluvu s vydavateľstvom Warner Records. Okrem toho rozbehol vlastnú firmu na hľadanie nových talentov TalentX. 

6. Michael Le – 1,2 milióna dolárov

Michael Le nie je v žiadnom prípade ostýchavý. „Som na ceste stať sa najväčším influencerom na TikToku,“ povedal ako ležal v posteli vo svojom dome v LA, ktorý si spolu s ďalšími štyrmi priateľmi prenajíma. Podobne ako ostatní, aj on rozbehol takzvaný TikTok kolektív. Jeho videá sa radia medzi najpopulárnejšie, niektoré dosahujú takmer 500 miliónov videní. 

6. Spencer X – 1,2 milióna dolárov

Malá sláva na TikToku môže podnietiť veľké sny, ktoré sa môžu aj splniť. Spencer X zasvätil svoje detstvo študovaním beatboxu z YouTube a túžil sa stať prvým celebritným beatboxerom. Po tom, ako ho vyhodili zo školy, strávil roky účasťou na rôznych hudobných podujatiach. Na TikTok sa zaregistroval vo februári 2019 a na jeseň už putoval do LA, kde sa musel popasovať s nízkymi úsporami a snahou pretaviť tieto videá na reálnu kariéru. Krátko na to už začali prichádzať prvé ponuky od Uno, Oreo či Sony. Aktuálne pracuje na svojom prvom singli. 

Metodológia

Zárobky predstavujú odhad ešte pred zdanením od konca júna 2019 po koniec júna 2020. Aby sme mohli odhadnúť ich zárobky, zhovárali sme sa s influencermi, agentmi, manažérmi, marketérmi a investormi. Rebríček sa sústreďuje na ľudí, ktorí zbohatli vďaka TikToku, preto sa v ňom nenachádzajú tradičné celebrity ako Dwayne Johnson či YouTuberi Zach King alebo David Dobrík, ktorí majú takisto obrovskú základňu fanúšikov na TikToku. 

TikTok putuje do Írska

Napriek tomu, že sociálnej sieti hrozí v USA zákaz, vo štvrtok 6. 8. podľa TASR oznámila firma plány na vybudovanie prvého európskeho dátového centra v Írsku. Roland Cloutier, vedúci globálnej informačnej bezpečnosti spoločnosti TikTok, uviedol, že projekt v hodnote 420 miliónov eur bude uvedený do prevádzky začiatkom roka 2022.

Vo svojom príspevku na blogu spomenul, že projekt „bude hrať kľúčovú úlohu pri ďalšom posilňovaní bezpečnosti a ochrany užívateľských údajov TikToku, pričom bude využívať najmodernejšie systémy.“

„Toto nové regionálne dátové centrum prinesie hmatateľné výhody vrátane rýchlejšieho načítania údajov, čo pomôže komunite užívateľov dosiahnuť ešte lepší zážitok,“ napísal. Dáta používateľov TikToku, ktorí pomocou aplikácie pre smartfóny vyrábajú krátke 60-sekundové videá, sa momentálne uchovávajú v USA a Singapure. Spoločnosť, ktorá má až jednu miliardu používateľov na celom svete, je v súčasnosti predmetom najnovšieho diplomatického a obchodného sporu medzi Washingtonom a Čínou.  

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?