28. januára 2020

Startup Kontentino sa zaradil do zoznamu najrýchlejšie rastúcich firiem magazínu Latka, ktorý vedie databázu svetových SaaS spoločností, teda takých, ktorých primárnym produktom je softvér. Slováci dosiahli v roku 2019 tržby takmer jeden milión eur, čo je oproti vlaňajšku dvojnásobný rast.

Tento rok sa do rebríčka zapojilo 3 500 firiem, pričom Latka zverejňuje top 5 percent zapojených. Kontentino sa v ňom umiestnilo po prvýkrát a ocitlo sa na 60. mieste. Slovenský startup, ktorý pomáha reklamným agentúram efektívnejšie manažovať online marketing svojich klientov, významnejšie narástol už v roku 2018.

„Aj keď sa môže zdať, že dvojnásobný rast je menej ako štvornásobný, ku ktorému sme sa dopracovali rok predtým, tento rebríček počíta s firmami, ktoré dosiahli ročnú miliónovú hodnotu platieb,“ vysvetľuje CEO Kontentina Bohumil Pokštefl.

CEO startupu Kontentino Bohumil Pokštefl je členom minuloročného rebríčka 30 pod 30.
CEO startupu Kontentino Bohumil Pokštefl je členom minuloročného rebríčka 30 pod 30. Foto: archív B. Pokštefl

Miliónovú hranicu dosiahol startup v decembri minulého roka pomerne neštandardne – so ziskom a bez externej investície. V začiatkoch doň vložila peniaze reklamná agentúra Triad, teraz už startup dokáže na seba zarobiť. „Sme otvorení rokovaniam, ale investora začneme aktívne hľadať, až keď pôjdeme na americký trh,“ povedal Pokštefl pre Forbes.sk v novembri 2018.

Startup, ktorý vznikol v reklamnej agentúre, rastie.
V roku 2018 to bolo o 450 percent

Už žiadni punkáči

Startup však už stihol zistiť, že nepotrebuje byť fyzicky prítomní v USA, aby sa vedel dostať k zaujímavým značkám či agentúram. Na tamojšom trhu totiž pôsobia bez toho, aby tam mali čo i len jedinú kanceláriu, a čo sa týka veľkosti a počtu klientov, je to po Česku a Slovensku krajina, ktorá im prináša najviac zárobkov. „Tento rok budeme skúšať kreatívnejšie kampane pre americký trh a budeme spúšťať nový produkt, ktorý bude značkám šitý na mieru. Veríme, že to bude zaujímavé najmä pre Američanov,“ vraví Pokštefl.

Kontentino má momentálne vyše 4 000 klientov, pričom medzi najväčších patria Volvo, Huawei, Asahi, BBDO Belgium, Havas. Aj z dôvodu odchodu dvoch kľúčových ľudí bol minulý rok v startupe stabilizačný. Napriek tomu však stihli narásť z piatich zamestnancov na 16, pričom ďalších 10 ľudí pracuje v Kontentine externe.

Startupom roka je Photoneo.
Kto vyhral na CESAwards súboj o najlepší coworking či ženský idol?

Podľa Pokštefla posledný rok v startupe dospievali. „Prijali sme nových ľudí a začali sme tvoriť procesy. Už sme si nemohli ďalej dovoliť byť ‚punkáči‘,“ vysvetľuje a dodáva, že rozširujú aj produktové portfólio. Najväčšou zmenou bude rozdelenie Kontentina na dva nástroje šité pre agentúry a pre značky.

O startupe Kontentino

Startup, ktorý vznikol v reklamnej agentúre Triad, pomáha reklamným agentúram efektívnejšie manažovať online marketing svojich klientov. V priemere ním agentúry dokážu ušetriť až 30 percent času, ktorý tak môžu využívať napríklad na kreatívnu činnosť pre zadania od ďalších zákazníkov. Jedna z najväčších holandských „reklamiek“ Social Media Hulp tak vďaka slovenskému produktu zvýšila počet klientov štvornásobne.

V roku 2017 sa Kontentino dostalo do finále StartupAwards a v roku 2018 postúpilo do top 20 na Web Summite v Lisabone, kde im konkurovalo 1 200 startupov z celého sveta. S online marketingom pomáhajú agentúram na sociálnych sieťach Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a Pinterest.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk