18. decembra 2021

Čo môže vzniknúť, keď dajú dokopy hlavy kreatívci a špecialisti na umelú inteligenciu? Napríklad komunikačné riešenie, ktoré najmä v dobách online podujatí pomôže prepájať medzi sebou účastníkov a (sčasti) nahradí aj networking počas konferencií.

Tak vznikla aj komunikačná asistentka Laia (Live Artificial Intelligence Assistant) z dielne platformy E.bot Technology, za ktorou stoja zástupcovia marketingovej agentúry Creative Pro a technologického startupu Nettle.

Angažuje hostí

„Laia je riešenie, ktoré pomáha s technológiami, aby sa organizátor mohol sústrediť na iné, podstatnejšie veci, akým je napríklad samotný obsah eventu. Laia preberá zodpovednosť za angažovanie hostí, ich registráciu, platformu, prelinkovanie na kampane k podujatiu, networking účastníkov či komunikáciu s Laia botom pred, počas a po evente,“ opisuje pre Forbes Štefan Kozák, CEO spoločnosti E.bot Technology.

Vizuál riešenia v praxi. Foto: archív E.bot Technology

Predstavte si, že sedíte na konferencii a chcete nadviazať nové kontakty s účastníkmi, ktorí majú podobné záujmy alebo pracujú v rovnakej oblasti ako vy. Opýtate sa virtuálnej asistentky a tá vám na displeji mobilného telefónu zobrazí odporúčania na ľudí, s ktorými by ste si mali čo povedať. Urobí tak na základe preferencií, ktoré ste vyplnili pri registrácii.

Jej úlohou je teda sprevádzať účastníkov aj organizátorov podujatí, ktoré sa môžu odohrávať virtuálne aj v reálnom svete. Ako ďalej spomína Kozák, pridanou hodnotou je aj smart networking a širšie možnosti zapojenia účastníkov do debaty.

Reklama

Pandemické vyšperkovanie

Ako hovoria zástupcovia projektu, ich ambíciou je posúvať novodobý eventový biznis, ktorý v posledných dvoch rokoch značne ovplyvnila pandémia, na vyššiu úroveň vďaka umelej inteligencii.

Ich biznismodel funguje na dvoch pilieroch. Prvým je možnosť vybrať si z troch kategórií riešení na konkrétny event za fixnú cenu. Druhým je „partnerský program“, kde si zákazník predpláca riešenie na mesačnej alebo ročnej báze na vopred nedefinovaný počet či rozsah eventov.

Paradoxom je, že E.bot Technology na riešení začal pracovať už pred pandémiou, no určené bolo pre živé publikum. Vďaka presunu do online sveta si však uvedomili, že je možné vytvoriť komplexnejšie riešenie, ktoré bude „sedieť“ pre živé, hybridné aj čisto online eventy.

Ukázalo sa to už aj počas nedávnych podujatí, kde sa Laia využívala. Patria k nim napríklad konferencie FTRNW Awards, ITMA Conference 2021, projekt Crowdberry Forum 2021 aj interný Product Launch Meet Laia.

AI pre všetky odvetvia

Aj spomínané široké využitie bolo dôvodom, prečo sa do vývoja pustil technologický startup Nettle. Uvideli totiž príležitosť priniesť konverzačné AI riešenia aj do nových odvetví.

Slovenský startup sa presadil na trhu vývojom chatbotov a ako prvý na svete použil tento komunikačný nástroj v reklamnom banneri nasadenom cez Google Marketing Platform. Banner vyvinuli pre kanadskú pobočku slovenského antivírusového gigantu Eset.

Súčasťou tímu startupu Nettle je (zľava) Marek Košta, Peter Galiovský a Andrej Greguš.
Súčasťou tímu startupu Nettle je (zľava) Marek Košta, Peter Galiovský a Andrej Greguš. Foto: Nettle

„Naša technológia, umožňujúca porozumieť voľnému textu, je aplikovateľná naprieč rôznymi odvetviami. Laia predstavuje prvé špecializované komplexné konverzačné SaaS riešenie umožňujúce škálovanie, do ktorého sa púšťame. Zaujíma nás tiež marketing, HR a ďalšie špecifické oblasti,“ hovorí Andrej Greguš, jeden zo štatutárov firmy Nettle, ktorý spolu s ďalšími kolegami inicioval vznik spoločnosti E.bot Technology.

Spojenie pre investorov

Startup sa nedávno zaradil medzi päť inovatívnych spoločností, ktoré si do svojho akceleračného programu #nextttechnow vybrala spoločnosť Publicis, jedna z najstarších a najväčších marketingových a komunikačných skupín na svete.

Okrem toho získal aj miesto v programe Nvidia Inception, ktorý podporuje startupy zameriavajúce sa na AI a dátové vedy. Aj vďaka tomuto zázemiu zaujal E.bot Technology investorov. Podporil ich napríklad fond CB Investment Management, presnú sumu ani jedna zo strán nezverejnila.

Zakladatelia sa so svojím produktom, s ktorým sa najnovšie umiestnili aj v užšom výbere technologických ocenení BeaWorld, aktuálne plánujú rozširovať do krajín V4. Sústredia sa aj na otvorenie ďalšieho investičného kola v druhom kvartáli 2022.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?