1. januára 2021

S Novým rokom si dávame až príliš ambiciózne predsavzatia, ktoré nedokážeme splniť. No čo keby sme vám počas januára priniesli 31 mini návodov, ako pomalými krokmi získate lepšie a najmä uskutočniteľné návyky?

Viac zeleniny a ovocia by sme chceli jesť asi všetci. Motivujú nás k tomu rôzne štúdie, podľa ktorých by sme denne mali zjesť 400 gramov týchto zdravých potravín. Výskum z roku 2019 dokonca preukázal pozitívny vplyv konzumácie ovocia a zeleniny na duševné zdravie. Aj keď sme si vedomí všetkých benefitov, na našom počínaní sa to prejavuje len minimálne. Dostať do jedálnička viac vitamínov však nemusí byť také náročné, ak si zvykneme na pomerne jednoduchú rutinu.

Pravidlo 1:2

Ak chceme zjesť viac ovocia či zeleniny, mali by sme si ich cielene priniesť domov. Fungovať môže napríklad pravidlo „jedno nie výživovo hodnotné jedlo = dva kusy ovocia či zeleniny“, prípadne akákoľvek iná variácia.

Keď do nákupného košíka vložíte napríklad jeden keks alebo mrazenú pizzu, musíte doň pridať aj jablko a šalátovú uhorku. Pred vykladaním nákupu na pás nezabudnite skontrolovať, či ste zachovali pomer výživných a menej výživných potravín.

V prípade, že budete pravidlo dodržiavať, je možné, že si domov prinesiete slušnú zásobu ovocia a zeleniny. Majte na pamäti, že treba kupovať zeleninu alebo ovocie, ktoré máte naozaj radi. Inak ho nezjete a s najväčšou pravdepodobnosťou vyhodíte do koša, a to sú zbytočne utratené peniaze. Priniesť si domov povedzme brokolicu, ktorá vám naozaj nechutí, tomuto zvyku, vášmu zdraviu a ani peňaženke nijako nepomôže.

Reklama
Ak máme zeleninu a ovocie na dosah, skôr po nich siahneme. Foto: Unsplash

Umyť, nakrájať, dať do nádoby

Ďalším trikom je pripraviť si porcie zeleniny a ovocia tak, aby ste ich mali poruke. Preto po príchode z obchodu umyte a nakrájajte zeleninu a uskladnite ju do uzatvárateľných nádob. Pri najbližších raňajkách bude jednoduchšie po nich siahnuť.

Pozor však pri čučoriedkach, jahodách, marhuliach či inom chúlostivom ovocí – umývajte ich až tesne pred konzumáciou, v opačnom prípade začnú v chladničke plesnivieť.

Ako zjesť viac zeleniny a ovocia sa dočítate aj v našom staršom článku.

Článok je súčasťou januárového seriálu Ako byť lepší v roku 2021. Každý deň v ňom prinesieme jednu jednoduchú radu, ktorá vám pomôže splniť niektoré z vašich novoročných predsavzatí.  

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?