22. novembra 2019

Až najviac agentúr a rekordný počet spotov v deviatich kategóriách. O Effie Awards 2019 sa tento rok uchádzalo konkrétne 39 prác, do konečného shortlistu sa prebojovalo 24 z nich. Najviac ocenení získali agentúry Elite Solutions a Triad Advertising. 

Prvá spomínaná porotu zaujala svojimi kampaňami Nebuď pirát pre O2, v ktorej upozorňovali na nebezpečenstvo telefonovania za volantom, či Adoptuj si posteľ pre neziskovú organizáciu Depaul Slovensko, ktorá pomáha ľuďom bez domova. Elite Solutions má za sebou produktívny rok. Svedčia o tom aj tri kovy, ktoré sa jej podarilo zozbierať. 

Triad Advertising sa zasa rozhodol nadviazať na minuloročný úspech kampane pre Absolut vodku. Pred rokom rozvírili diskusiu, ktorá bola v mnohých prípadoch plná nenávistných komentárov týkajúcich sa reklamy, v ktorej účinkovala Natália – Slovenka s africkými koreňmi.

Oplatí sa kontroverzná kampaň?
Nenávistné komentáre môžu značkám pomôcť, ale ich aj potopiť

V piatok 22. novembra sa o priazeň poroty uchádzali spotom, ktorý už vyzýva na toleranciu, no vlnu kontroverzie očakávali samotní tvorcovia reklamy. „Zo skúsenosti vieme, že určitú vlnu ‚hejtu‘ a nepochopenia môžeme očakávať, no nie je to to, čo by sme chceli úmyselne vyvolať,“ opísal tesne po spustení spotu pre Forbes copywriter kampane Roman Hríbik z agentúry Triad Advertising.

Zlatý burger

V súťaži efektivity, kategória small budget, získala top ocenenie aj kampaň #prepacmekac z dielne reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett. Provokatívne bilbordy či citylighty zaplavili najmä ulice Bratislavy v čase, keď svoje prevádzky otváral Burger King, jeden z najväčších konkurentov McDonald’s. 

Počas slávnostného galavečera, ktorý sa uskutočnil v priestoroch bratislavskej Mlynice, sa udelilo aj ocenenie Agentúra roka. To každoročne udeľuje magazín Stratégie. Staviť na repete s Absolut vodkou sa Triadu vyplatilo a aj tento rok kraľujú agentúrnemu svetu. Vlani sa im z trónu podarilo po dvoch rokoch zosadiť agentúru Wiktor Leo Burnett. Tá sa stala top agentúrou v minulosti dokonca až sedemkrát. 

Spojenie sexu s ekológiou predáva, tvrdí marketér.
Ktoré ďalšie kampane zaujali?

Porotcovia okrem domácich kampaní hodnotili aj ich úspech v zahraničných súťažiach, umiestnenie v ekonomickom rebríčku agentúr a posledným atribútom bolo hodnotenie efektivity.  

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk