26. marca 2020

Jeden z najväčších výrobných závodov na Slovensku zmenil pred niekoľkými dňami štandardný výrobný program a namiesto pánskych oblekov sa pustil do výroby ochranných rúšok. Reaguje tak na ich kritický nedostatok na trhu.

Vyše 250 zamestnancov vo výrobnom závode v Topoľčanoch sa do šitia rúšok pustilo v pondelok 16. marca. Odevná firma tam odvtedy vyrába dva druhy ochranných rúšok na opakované použitie – z bavlnenej tkaniny a zo špeciálnej netkanej textílie vyvinutej na použitie v zdravotníctve, ktorá má potrebné atesty a certifikáty.

Prežila si znárodnenie, konkurz aj úplný koniec výroby.
Značka Ozeta však ožíva

„V súčasnosti sa Ozeta Neo snaží uspokojiť dopyty, ktoré sú prioritné pre ochranu ohrozených skupín obyvateľstva a kľúčové sektory hospodárstva,“ vysvetľuje firma. Odberateľmi sú hlavne priemyselné, potravinárske a dopravné podniky, siete predajní potravín, mestské a obecné úrady, domovy sociálnych služieb a ďalšie štátne inštitúcie. Do dnešného dňa vyexpedovali viac ako 50-tisíc rúšok.

O Ozete

Jedna z najstarších firiem na Slovensku prežila znárodnenie, konkurz aj úplný koniec výroby. Počas takmer 80-ročnej histórie dokonca menila názov až štyrikrát. Jej novodobá história sa začala písať v roku 2012, keď Ozetu od pôvodných majiteľov prevzal Jozef Špirko, bývalý partner Penty, a v priebehu roka do odevného závodu investoval viac ako milión eur. Značka nadviazala na starú tradíciu a okrem výroby oblečenia začala budovať aj maloobchodnú sieť predajní.

Prehľad o koronavíruse: rúška sú povinné,
Matej Tóth o presunutých OH, ako ušetriť či bojovať s úzkosťou

V súčasnosti má odevná firma závod v Topoľčanoch, ktorý je najväčším výrobcom pánskej konfekcie na Slovensku. Zamestnáva stovky pracovníkov, no šijú len zlomok toho, čo za starých čias. Väčšina produkcie mieri do západnej Európy, najmä do Nórska, Fínska, Dánska či Švédska. „Je to presne opačne ako v minulosti, pred 89. rokom totiž tvorila gro odbytu východná Európa,“ povedal pre Forbes.sk v roku 2018 obchodný riaditeľ Ján Klimek.

Dnes veria, že táto mimoriadna krízová situácia nepotrvá dlho a zamestnanci  sa čo najskôr budú môcť vrátiť k pôvodnému výrobnému programu, šitiu pánskej konfekcie.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?
Odoberajte Forbes Espresso