5. februára 2020

Pre nadšencov hodiniek je rok 2020 prelomový. Dôležitá skupina výrobcov sa odtrhla od tradičného predstavovania nových modelov počas veľtrhu Baselworld a pripravila vlastnú veľkú šou. Značkám ako Omega, Tissot, Hamilton, Breguet či Blancpain však skrížil plány koronavírus a ich vlastný veľtrh „Time to Move“, ktorý sa mal konať na začiatku marca v Zürichu, sa pre obavy zo šírenia nákazy ruší.

Swatch Group, najväčšia švajčiarska hodinárska skupina, do ktorej patria spomínané značky hodiniek, zatiaľ oznámila, že jednotlivé novinky sa budú predstavovať na regionálnych podujatiach. Ako uviedol hodinársky blog aBlogToWatch, pre mnohých z biznisu išlo o šok, keďže si už rezervovali ubytovanie a naplánovali cesty do Švajčiarska.

Jeden z modelov značky Omega.
James Bond nosí Omegy 25 rokov. Špeciálnu edíciu Seamaster 300M pre najnovšiu bondovku predstavili v decembri. Foto: Omega

Veľký rozkol v švajčiarskom hodinárskom priemysle prebehol vlani, keď viaceré kľúčové značky oznámili, že sa na tradičnom Baselworlde nezúčastnia. Dôvody sa rôznili, od vysokých nákladov na účasť na veľtrhu cez zlý termín konania podujatia až po neuspokojivú kvalitu služieb a klesajúci záujem.

Chcete legendárne hodinky za menej ako 200 eur?

Tohtoročný Baselworld sa „zatiaľ“ má konať v neskoršom termíne, na začiatku mája a novinky na ňom predstavia napríklad Rolex, Tudor, Patek Philippe, Chopard i kompletná zostava zo stajne LVMH tretieho najbohatšieho muža planéty Bernarda Arnaulta – Tag Heuer, Bulgari, Hublot a Zenith.

Okrem Swatch Group sa pre vlastnú formu prezentácie rozhodol napríklad Breitling, ktorý sa, podobne ako celý priemysel, chce ešte viac sústrediť na Áziu. Rovnako sa rozhodli opustiť Baselworld aj značky Seiko a Grand Seiko.

Mladí Slováci vytvorili zo 118-ročných hodiniek
klenot s hodnotou 120-tisíc eur.

Pritom rok 2020 bude pre hodinárske firmy dôležitý z viacerých dôvodov. Vlaňajšie nepokoje v Hongkongu značky pocítili na svojich tržbách menším záujmom a obmedzenie cestovania z Číny pre koronavírus zase ovplyvní nákupy čínskych turistov v cudzine.

Omega a najnovšia bondovka

Na druhej strane, v lete štartuje olympiáda v Tokiu, ktorej oficiálnym partnerom bude Omega, čo bude určite chcieť využiť na prezentáciu na jednom z kľúčových hodinárskych trhov.

Jednu špeciálnu novinku už Omega stihla predstaviť. V apríli prichádza do kín najnovšia bondovka „No Time To Die“, ktorú značka využila na uvedenie modelu Seamaster Diver 300M 007 Edition. Oslavuje ním aj 25 rokov spolupráce s agentom 007, keďže Bond nosí Omegy od roku 1995.

Extra pomoc bude tento rok očakávať aj Hublot, ktorý je tradičným partnerom futbalového Eura.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk