Aj keď si uvedomujú, že pri predaji svojich licencií neziskovým organizáciám musia byť ústretoví, využívajú ich charitatívni pracovníci po celom svete. Firma Resco začínala ako malý hráč, ale keď sa chcela na poli CRM (customer relationship management) riešení posunúť dopredu, musela rozohrať globálnu hru.
Ich príbeh sa začal písať pred 20 rokmi. Dnes majú na konte spolupráce s korporáciami ako Heineken, Danone, Husqvarna či KPMG Switzerland a sú globálnym lídrom v CRM riešeniach. Zjednodušene, firmám poskytujú softvér, vďaka ktorému lepšie porozumejú svojim zákazníkom, identifikujú ich potreby a zároveň vedia rýchlo vyhodnotiť dáta, ktoré vďaka softvéru zozbierajú.
V Británii reformoval informatiku. Hovorí, že deti by sa mali učiť o technológiách od narodenia
Traja priatelia Radomír Vozár, Eduard Kirchner a Marcel Saffa však spočiatku vyvíjali programy, ktoré pomáhali firmám ľahšie programovať svoje aplikácie. Do CRM vôd sa Slováci dostali až po dekáde fungovania. No aj vďaka tomu sa ich tržby vyšplhali minulý rok k takmer deviatim miliónom a zisk na takmer tri milióny eur.
Fundraising aj registrácia utečencov
Ich oko neskôr zameralo na spolupráce s neziskovkami. Zbieranie dát a získavanie nových zákazníkov cez ich aplikácie zjednodušilo život mnohým firmám, a tak si technologická firma uvedomila väčší potenciál svojich produktov. „Resco môže zeefektívniť prácu dobrovoľníkov, alebo ušetriť peniaze a čas v neziskovom sektore, kde majú obe tieto veličiny oveľa väčšiu cenu,” hovorí pre Forbes riaditeľ marketingu a rozvoja podnikania v Resco Tomáš Gregor.
Ich riešenia využívajú neziskovky na fundraising, manažment dobrovoľníkov či donorov, ale aj registráciu utečencov a manažovanie útulkov a adopcií.
Medzi organizácie, ktoré používajú aplikácie Resco patrí aj neziskovka Love In Action, ktorej charitatívni pracovníci pomáhajú osirelým deťom a rodinám v Ugande. Keďže pracujú na miestach so slabým, respektíve žiadnym internetovým pripojením, potrebovali na zaznamenávanie zdravotného stavu detí offline riešenie.
CEO Resca Miroslav Pomšár sledoval implementovanie ich riešení v Kamerune. Foto: Resco
Bežný deň pracovníka teda väčšinou vyzeral tak, že si ráno zapísal na papier zoznam detí, ktoré mal navštíviť, počas dňa si robil poznámky a po návrate do kancelárie ich prepisoval do počítača. Najväčším „strašiakom“ bol výpadok internetu. „Odkedy však používajú Resco, stihnú navštíviť omnoho viac detí, venovať sa im naplno bez toho, aby strávili väčšinu svojho dňa písaním poznámok z rozhovorov o ich pocitoch či manuálnom prepise ich lekárskych záznamov,“ opisuje Gregor.
Offline systém sa podľa Gregora správa podobne, akoby bol pripojený na internet. V aplikácii si môžu pracovníci pozrieť denný plán, ktoré deti majú navštíviť, ktoré zasa potrebujú lekársku prehliadku a okrem toho majú po ruke aj ich fotografie, zdravotné záznamy, osobný report a aj meno sponzora, ktorý dieťaťu prispieva na základné potreby.
Partnerstvo z konferencie
Spolupráca vznikla po náhodnom spoločnom stretnutí na konferencii, ktorú organizuje CRM gigant Salesforce a Resco ju sponzoruje. „Na konferencii vo Veľkej Británii, kde sme mali stánok a prezentovali potrebu mobilných riešení pre firmy, sme stretli Alana Wenta, zakladateľa Love in Action. Po krátkom rozhovore sme zistili, že si navzájom môžeme pomôcť,“ dodáva Gregor.
Pracovníci využívajú aplikáciu na zaznamenanie zdravotného stavu detí, ale aj registráciu utečencov. Foto: Resco
Avšak táto organizácia nie je jedinou, ktorá využíva aplikácie od Slovákov. Začiatkom toho roka navštívil súčasný CEO Resca Miroslav Pomšár spolu s kolegom Andrewom Lorrainom kanceláriu Úradu Vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR) v africkom Kamerune. Aby pomohli pracovníkom pri používaní ich aplikácie. UNHCR využíva technológiu na registrovanie utečencov po celom svete. Napríklad v Brazílii sa úradníkom podarilo znížiť čas registračného procesu z 15 minút na štyri minúty.
V digitálnych zručnostiach sme na chvoste EÚ. V hre je zase povinná maturita z matematiky
Aj keď Resco priznáva, že pri predaji licencií neziskovkám musia byť ústretoví, spolupráca s nimi a s veľkými korporátmi sa výrazne nelíši.
Využívajú to aj naše samosprávy
Produkty globálneho CRM hráča využíva zhruba 2000 firiem po celom svete, no svoje aktivity má aj na Slovensku – v projekte Lepšia obec. „Projekt je postavený na našom riešení Resco Cloud a má za cieľ pomôcť s digitalizáciou samosprávy,“ vysvetľuje Gregor. Okrem možnosti pre úradníkov zdieľať informácie naprieč oddeleniami, môžu aj občania posielať cez aplikáciu pripomienky o svojom meste. Úradníci sa k nim takto ľahšie dostanú. Toto riešenie ponúka Resco zadarmo a využívajú ho napríklad v Senci, Žiari nad Hronom či v bratislavskej Petržalke.
Našli ste chybu? Napíšte nám na [email protected]