20. októbra 2021

Americká spoločnosť Facebook plánuje budúci týždeň predstaviť svoje nové meno. Uviedol to sever The Verge s odvolaním sa na informovaný zdroj. Facebook v reakcii na správu uviedol, že špekulácie nekomentuje.

Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg sa chystá o zmene mena hovoriť na výročnej konferencii 28. októbra, nový názov by však mohol predstaviť skôr. Správa prichádza v čase, keď firma čelí rastúcim kontrolám od americkej vlády kvôli svojim praktikám.

Premenovanie by znamenalo, že aplikácia Facebook by bola jedným z mnohých produktov pod materskou spoločnosťou, ktorá bude dozerať na skupiny ako Instagram, WhatsApp, Oculus a ďalšie, dodal The Verge. Medzi americkými technologickými spoločnosťami to nie je nezvyčajné, firmy menia názvy, keď sa snažia rozšíriť svoje služby.

Rozširovanie služieb

Americká spoločnosť Google v roku 2015, keď rozšírila svoje podnikanie mimo internetové vyhľadávanie a reklamu, založila holdingovú firmu Alphabet. Tá dohliada na rôzne podniky, od divízie autonómnych vozov a zdravotníckych technológií po poskytovanie internetových služieb v odľahlých oblastiach, upozornila agentúra Reuters.

Rozhodnutie o zmene názvu taktiež zohľadňuje zameranie Facebooku na budovanie tzv. metaverza, teda internetového sveta, kde ľudia môžu používať rôzne prístroje, pohybovať sa a komunikovať vo virtuálnom prostredí.

Reklama

Facebook výrazne investoval do virtuálnej a rozšírenej reality a plánuje prepojiť takmer tri miliardy užívateľov prostredníctvom niekoľkých zariadení a aplikácií. V utorok oznámil, že plánuje v Európskej únii v najbližších piatich rokoch vytvoriť 10-tisíc pracovných miest so zameraním na tvorbu metaverza.

Podľa The Verge by názov firmy mohol mať niečo spoločné s názvom Horizon. Nedávno Facebook premenoval svoju vyvíjanú hernú platformu virtuálnej reality z Horizon na Horizon World.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?