18. októbra 2021

Americká technologická spoločnosť Facebook oznámila, že v nasledujúcich piatich rokoch plánuje v krajinách Európskej únie najať 10-tisíc ľudí , ktorí budú pracovať na vývoji konceptu „virtuálneho vesmíru“ nazývaného metaverse. Mohli by sme v ňom chodiť nakupovať, stretávať sa alebo navštevovať kultúrne akcie ako v reálnom svete.

„Metaverse má potenciál pomôcť otvárať nové kreatívne, sociálne a ekonomické príležitosti a Európania ho budú od začiatku vytvárať,“ uviedol Facebook na svojom blogu. Podľa spoločnosti bude virtuálny vesmír vo svojej podstate podobný internetu, pretože ho nebude vlastniť žiadna konkrétna firma a jeho kľúčovými vlastnosťami budú „otvorenosť“ či „schopnosť rôznych systémov vzájomne spolupracovať“.

Facebook považuje prepojenie virtuálnej a rozšírenej reality za budúcnosť internetu. Podľa servera BBC News však vývoj virtuálneho vesmíru zaberie najmenej 10 až 15 rokov.

Budeme sa stretávať ako avatary?

Na vstup do metaversu budeme pravdepodobne potrebovať okuliare na virtuálnu realitu. Facebook jedny predáva pod názvom Oculus a pracuje na vlastných okuliaroch a náramkoch, pomocou ktorých by používatelia mohli jednoduchšie zadávať počítačom pokyny.

Reklama

Firma už v auguste spustila testovaciu prevádzku aplikácie Horizon Workrooms, s ktorou budú môcť používatelia s pomocou špeciálnych okuliarov usporiadať stretnutie vo virtuálnom priestore. Pracovná schôdzka teda môže v budúcnosti vyzerať ako stretnutie avatarov (digitálnych podobizní) vo virtuálnych zasadačkách.

Spoločnosť čelí v poslednom období závažným obvineniam. Bývalá zamestnankyňa Facebooku Frances Haugenová pri nedávnom vypočutí pred podvýborom Senátu amerického Kongresu povedala, že vedenie Facebooku vie, ako urobiť produkty spoločnosti bezpečnejšími, ale nerobí to, pretože uprednostňuje zisk.

Firma v ďalšom príspevku na svojom blogu obhajovala svoj prístup k potieraniu nenávistných prejavov a šíreniu dezinformácií. Reagovala tak na článok denníka The Wall Street Journal (WSJ), ktorý detailne skúmal neschopnosť Facebooku podobný obsah odhaľovať a odstraňovať.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?