11. februára 2021

Už tretíkrát po sebe sa víťazom prieskumu spoločnosti KPMG o najobľúbenejšiu značku roka 2020 stala sieť kníhkupectiev Martinus. Druhú priečku obsadil švédsky predajca nábytku Ikea a na treťom mieste bodoval predajca kávy, módy a doplnkov Tchibo. Do rebríčka vo veľkom štýle vstúpil aj nováčik – logistická spoločnosť a sieť výdajných miest Zásielkovňa, ktorá sa prebojovala na siedmu pozíciu.

V prieskume KPMG zdieľalo svoje skúsenosti so 118 značkami pôsobiacimi na Slovensku v deviatich rôznych sektoroch viac ako 2 500 respondentov.

Skokanom roka sa stala poisťovňa Union, ktorá v rebríčku medziročne poskočila o 63 priečok a zo 74. miesta v roku 2019 sa tak prepracovala na 11. pozíciu.

Ústredným motívom bol vplyv pandémie

„Ústredným motívom  štvrtého ročníka KPMG štúdie o zákazníckej skúsenosti je pandémia. Hľadanie 50 najlepších značiek na Slovensku bolo preto iné než po minulé roky. Snažili sme sa nájsť odpovede na otázky, ako Covid-19 ovplyvnil piliere zákazníckej skúsenosti a ako vplýval na jednotlivé sektory. Rovnako sme zisťovali, ako na túto situáciu reagovali niektorí z lídrov slovenského trhu,“ uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti KPMG.

Podľa KPMG koronakríza priniesla do zákazníckej skúsenosti niekoľko nových trendov pričom sa ukázalo, že „ak chcú firmy uspieť v novej realite, mali by oveľa viac dbať na bezpečnosť, podporovať lokálnych výrobcov, správať sa spoločensky zodpovedne a nebáť sa nových technológií.“

Reklama

Zákazníci sa za posledný rok zmenili

Ako uvádza senior manažér KPMG na Slovensku Peter Rado: „Zákazníci sa v roku 2020 pod vplyvom pandémie veľmi zmenili. Sú technicky zdatnejší, očakávajú vyššiu hodnotu za svoje peniaze a majú väčšie nároky na bezpečnosť pri nakupovaní, či v kamenných predajniach alebo online.“

Podľa celkových výsledkov štúdie KPMG za rok 2020, pandémia nepriniesla zákazníkom zhoršenú zákaznícku skúsenosť, ale naopak, vyše 70 percent značiek na Slovensku dosiahlo medziročne vyššie skóre.

Pozrite si, v čom najobľúbenejšie značky u zákazníkov bodovali.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk.

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?