20. decembra 2019

Láska, dobro, vianočná tematika, ale aj autá a politika. Takáto zmes motívov sa objavuje vo výbere najhorších a najlepších reklám uplynulého mesiaca. Garantujeme vám, že niektoré si proste budete chcieť pozrieť až do konca. A možno aj dvakrát. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr, kampane vybrali a hodnotili Dominik Herceg, Senior Graphic Designer v agentúre CORE 4 Advertising, a Peter Galčák, PPC Specialist v agentúre Digiline.

Výber Dominika Hercega

Vagus – Ľudia bez domova sa pred zimou schovať nedokážu

Sme zvyknutí na to, že charitatívne spoty majú podobný výzor a tonalitu. Väčšinou ide o zobrazenie problému cez príbehy ľudí. V tomto prípade sa mi však páči ako spot pre Vagus pracuje s detskou hrou na schovávačku. Z nevinnej záležitosti je tak razom krutá hra o život. Odpočítavanie celý čas napomáha spot správne gradovať a presne vystihuje problém, ktorým si ľudia na ulici prechádzajú. Verím, že kampaň bude efektívna a pomôže danej organizácii pri dosahovaní jej cieľa. Pekné spracovanie a výborný nápad ju k tomu predurčujú.

10 tipov na originálne darčeky pod 10 eur.
Môžete nimi pomôcť planéte aj ľuďom v núdzi

John Lewis & Partners – Christmas 2019 Ad

Klasika každých Vianoc. Taký prvý darček, ktorý nám kreatívcom dáva spoločnosť John Lewis už niekoľko rokov. Vždy ide o veľkolepý príbeh, ktorý je produkčne a dĺžkou skôr na úrovni short filmu ako reklamného spotu. John Lewis si to môže dovoliť a ani divákovi v tomto prípade dĺžka prekážať nebude. Naopak. Na príbehu malého dievčatka a spočiatku nešikovného draka spoločnosť pekne ilustruje ako spolupracovať a veriť si. Podobne ako to robia oni a Waitrose. Spoty od John Lewis sú tiež spravidla založené na silnej emotívnej hudbe a tento rok to znova zvládli na výbornú.

Fail:

Kofola – Vianočný spot 2019

Určite každý pozná známy vianočný spot so zlatým prasiatkom. Ako taký je výborný. Vídavame ho v televízii už veľa rokov a myslím, že nie je veľa ľudí, ktorým by liezol na nervy. Prečo teda sklamanie? Ide o to, že tento rok sa Kofola rozhodla dať kultovej reklame pokračovanie. To podľa mňa k pôvodnej reklame absolútne nepasuje. Prvá vec, ktorá mi prekáža, je neidentifikovateľné meno prasiatka. A následné prepojenie na pána, ktorý vešia gaštany ako hviezdy na oblohu? Zdá sa mi to dosť mätúce a oslabujúce message.

Musk predstavil nový Cybertruck od Tesly.
Nie je to auto pre všetkých a má aj svoje muchy

Výber Petra Galčáka

Mercedes ft. The Weeknd – Enjoy electric

Mercedes ako jeden z lídrov automobilového priemyslu už tuší, že budúcnosť tohto odvetvia spočíva v elektronike. Preto vydal reklamu na nové elektrické SUV EQC. Video má ukázať potenciálnym zákazníkom evolúciu tejto nemeckej značky a zároveň upozorniť na to, že Mercedes bol odjakživa inovatívny. Celé video sprevádza hudba z 80 rokov od kanadského popového speváka The Weeknda. Výsledkom tejto kombinácie sú milióny videní a tisíce zdieľaní na sociálnych sieťach.

Lego vs. Tesla

Svetoznáme odhalenie nového trucku od Tesly pozná snáď každý, kto prebehol okolo internetu. Ale ak by ste nevedeli, tak počas predstavenia nerozbitného skla v novom vozidle od Tesly sa sklo (okno) rozbilo. Tento nepríjemný moment využila aj svetoznáma dánska spoločnosť Lego. Na svoj Twitter nahrala fotku auta zloženého z lega, kde krásne napodobnili jednoduchý, polygónový dizajn nového trucku Tesly s uštipačnou poznámkou „zaručene nerozbitné“. Príspevok získal tisíce lajkov, zdieľaní a komentárov.

Fail:

Smer – Bežný pracovný deň opozície

V jeden pokojný deň si idem vypočuť hudbu na YouTube, ale môj plán narušila reklama. Na tom by nebolo nič nezvyčajné, keby nevidím… niečo takéto. Áno viem, že politici robia hocičo, aby upozornili na seba, ale reklamu od najsilnejšej politickej strany som čakal… možno viac sofistikovanejšiu? Jedna politická strana sa snaží zdiskreditovať všetky opozičné strany asi tým najlacnejším spôsobom. Zapôsobí to na niekoho? To nechám na vaše posúdenie.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk