Značku ponožiek Dedoles založil Jaroslav Chrapko v roku 2014, no vo svete e-commerce nebol nováčikom. Od roku 2011 mal e-shop s tričkami známej americkej značky The Mountain. Dedoles od svojho vzniku patril k najrýchlejšie rastúcim firmám nielen na Slovensku, ale v celom regióne. Forbes preto Jaroslava Chrapka v roku 2017 zaradil do rebríčka 30 pod 30. Veselé ponožky postupne expandovali do 21 krajín a v roku 2021 dosiahli obrat 93,5 milióna eur. V rovnakom roku bol Jaroslav Chrapko aj na obálke februárového Forbesu. Dedolesu sa podľa neho najlepšie darí v Nemecku a v Česku, no Slovensko je stále v top 5 krajinách. Niekoľko nesprávnych rozhodnutí ale jeho firmu napokon priviedlo do reštrukturalizácie, teda súdom povoleného ozdravenia pod dohľadom veriteľov. „V tomto roku sme predpokladali ďalší rast a tržby na úrovni 150 až 180 miliónov, lenže v e-commerce sa celý trh zastavil a je v recesii,“ vysvetlil zakladateľ Dedolesu pre Forbes v júni tohto roka. Ako však hovorí Dano Gašpar, managing partner investičnej platformy Crowdberry, firme by dal kredit najmä pre to, že Slovákov naučili počas pandémie viac nakupovať na internete. „Prišli s ideálnym produktom pre pandémiu, ktorý ľudí teší ako funkčný a veselý darček, za primeranú cenu a s výborne trafenou reklamou,“ vysvetľuje.