2. októbra 2020

Langoš Bar od svojho otvorenia zažíva to, o čom sníva každý majiteľ streetfoodového konceptu. Zatiaľ majú každý deň vypredané. Maličká prevádzka sa nachádza v centre Bratislavy v priestoroch Starej tržnice a vybudovali ju dve známe mená slovenskej gastroscény. Lukáš Hesko, šéfkuchár trnavskej Akademie, a Robert Nagy, majiteľ bistra Otto!.

„To, že vypredáme každý deň, sme naozaj nečakali,“ poznamená Lukáš Hesko, pre ktorého je to prvý projekt, kde je aj spolumajiteľom. Prevádzku otvorili len minulý týždeň. Hesko opisuje, že od začiatku chceli ustrážiť kontrolu nad kvalitným produktom a nepreceniť sa, aby všetko bolo čerstvé a pripravené počas dňa.

Finálne slovo, že do projektu pôjdu, padlo v apríli tohto roku. Pri úvahách, aký street food vybudovať, však neboli langoše na prvom mieste.

Na Liptove vznikol nový nealko minipivovar.
Biotechnológ napodobňoval chuť piva dva roky

„Chceli sme iný priestor, ktorý už bol obsadený, ale chytili sme sa aj tohto,“ približuje Hesko. „Náš cieľ bol vytvoriť unikátne funkčné miesto, v ktorom sme schopní obslúžiť čo najväčšie množstvo ľudí a ponúkať dobrý servis za čo najkratší čas. Priestor, v ktorom sme, má iba 12 štvorcových metrov, takže bola výzva spraviť takýto funkčný set-up. Tiež som sa presvedčil, že robiť langoše v takomto objeme je ťažšie, ako piecť kváskový chlieb. Langošové cesto je živšie, oveľa viac kysne a musíte ho strážiť.“

Potom opisuje, ako by ich Langoš Bar mal na zákazníkov pôsobiť. Atraktívny street food, čistý, rýchly, profesionálny, tradičný a zároveň kreatívny, ktorý nebude zaostávať atmosférou a dizajnom. Na jeho realizácii spolupracovali aj s tímom z Grau Architects. „Chceli by sme byť príkladom, ako sa to má robiť na vyššej úrovni. A aby to jednoducho bolo cool miesto, kde sa ľudia radi stretávajú a zabávajú,“ dopĺňa.

V pozadí výroba, v popredí pochúťka prichystaná pre zákazníka. Foto: archív Langoš Bar

Približuje, že obaja spolumajitelia obľubujú miešané drinky, a preto sa ich rozhodli zaradiť do ponuky a odlíšiť sa od konkurencie. Stabilne budú pripravovať Bloody Mary a GinTonik s vlastným tonikovým sirupom. Tretí drink sa bude obmieňať podľa sezóny, aktuálne je to nezvyčajná kombinácia burčiaka s borovičkou. Na menu nechýbajú ani naturálne vína či šampanské.

Hlavným produktom aj ťahákom je však, samozrejme, langoš. Aj pri ňom ponúkajú tri varianty. Jeden sa volá Ferrari s dvoma druhmi syra a kečupom, druhý je bryndzový so slaninou, špenátom a taveným syrom a tretí typ sa bude obmieňať – aktuálne je v ponuke s netradičným spojením s krevetami, cuketou a domácim dresingom. Výhľadovo by ho mala vystriedať kombinácia s pastrami. Ceny sa pohybujú od 4 do 8 eur. Otvorené mávajú každý deň okrem pondelka od 16.00 do 24.00 h, teraz pre aktuálnu situáciu s koronavírusom, pochopiteľne, len do 22.00.

Otvorili krátko po koronakríze.
Brixton House je pre flexitariánov a postriekaný grafitmi

Lukáš Hesko na Slovensku získal titul šéfkuchára roka, varil v špičkových reštauráciách v Škandinávii či v Londýne, v Bratislave zakladal koncept Fach a aktuálne má pod palcom aj trnavskú Akademiu, ktorú vlastní rodinná firma spolumajiteľa softvérovej spoločnosti Eset Miroslava Trnku.

Lukáš Hesko, člen rebríčka 30 pod 30 z roku 2018, stále pracuje aj v trnavskej Akademii. Foto: Ondřej Pýcha

Mladý šéfkuchár, ktorý je aj člen rebríčka Forbes 30 pod 30, je dnes v silnom pracovnom záprahu. Pendluje medzi dvomi prácami, nedávno sa im s partnerkou narodilo prvé dieťa. Súkromný projekt mu však Trnkovci bez problémov odsúhlasili a prišli aj na minulotýždňové slávnostné otvorenie.

„Vedia, že Akademiu nebudem zanedbávať, aj teraz už pripravujem nové jesenné menu,“ približuje Lukáš. „Langoš Bar chcem zabehnúť, nájsť do kuchyne ďalšieho kvalitného človeka a potom sa presuniem najmä do kontrolórskej pozície.“

Langoš má v menu aj v trnavskej Akademii, ale dodáva, že ide o rozdielne verzie. Tá reštauračná je technicky aj časovo náročnejšia, verziu v Langoš Bare sa snažili odľahčiť a spraviť ju dostupnejšiu.

Práve gastrobiznis je jedna z oblastí, ktorú najtvrdšie zasiahol koronavírus, ale Hesko obavy o Langoš Bar nepociťuje. „Myslím si, že v našej brandži sa bude dariť práve konceptom, ako je ten náš,“ vysvetľuje. „Zákazníci si môžu rýchlo vziať dobré jedlo so sebou a zjesť ho v otvorenom priestore.“

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?