8. apríla 2019

Sú reklamy, ktoré radšej prepnete, a potom tie, ktoré si jednoducho musíte pozrieť viackrát. Rovnako to vnímajú i ľudia v marketingu, a tak vám v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr prinášame výber štyroch dobrých kampaní a jednu menej vydarenú reklamu. Tentokrát spoty hodnotili Monika Lisková, SEO Specialist marketingovej agentúry SCR interactive, a Lukáš Homér, Senior Social Manager marketingovej agentúry Visibility. 

Výber Moniky Liskovej

Kia: Magical inspirations

Reklamná kampaň od spoločnosti Kia je podnetnou a fascinujúcou kombináciou elementov, ktoré na prvý pohľad nemajú žiaden zmysel. Na jej konci sa však pekne ukáže, ako jednotlivé hlavolamy do seba zapadajú. Nie je to len obyčajný výber prvkov, ale je to voľba práve takých, ktoré reprezentujú silu, hravosť či precíznosť. Podľa môjho názoru je táto reklamná kampaň veľmi vydarená, keďže ma dokázala zaujať natoľko, že som si ju pozrela viackrát.

Ako Citroën gratuloval ženám k MDŽ a ako skončili mužské víly.
Toto sú top reklamy mesiaca

Burger King: La cheese hater

Nenávidíte syr? Tak to sa budete musieť odsťahovať na druhý koniec sveta. Reklama si ma získala svojím humorným prevedením, pretože je len jedna z mála, ktorá sa nesnaží presadiť to, čo by ste mali hneď urobiť, ako napríklad ísť si hneď kúpiť hamburger. Prevedenie reklamy je trošku svojské, poňaté z iného uhla pohľadu, a možno práve preto úspešné.

Veríte korporátom?
Toto sú spoločnosti s najlepšou reputáciou pre rok 2019

Fail:

Scheba: Odpor je zbytočný 

Reklamná kampaň zameraná na výživu domácich miláčikov nie je ničím ohromujúca. Aj napriek tomu, že oceňujem myšlienku pretvorenú do hravosti mačky, ktorá je vlastne celou pointou. Spevák, ktorý interpretoval myšlienky mačky v akomsi retro štýle, ma skôr znervózňoval, než príjemne bavil. Celý spot sa nesie v jednotvárnosti, avšak možno práve týmto je reklama pre niekoho výnimočná.

mačka modré oči reklama
Video spustíte kliknutím na obrázok.

Výber Lukáša Homéra

Adidas: „No fakers, creators only“

Za posledný mesiac ma zaujala najviac reklamná kampaň nemeckej značky Adidas, ktorá uviedla kampaň s názvom „No fakers, creators only“ pri príležitosti spustenia predaja nových kopačiek. Čo považujem za originálne na celej kampani, je, že sa snažili vtipnou formou poukázať na to, že nie všetko, čo ľudia vidia na internete je pravda a že ich produkt si zaslúžia iba reálni tvorcovia.

Rajec: Zima v Rajeckej doline

Ako druhú reklamnú kampaň, ktorá určite stojí za zmienku, je pre mňa reklama od značky Rajec, ktorá priniesla nové video pre podporu svojej minerálnej vody. Celá reklama ma zaujala a dal som ju do svojho výberu preto, lebo je veľmi jednoduchá a na prvý pohľad vizuálne poteší. Svojou zvukovou stopou miestami pripomína ASMR videá, ktoré sú ešte stále hitom internetu.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Hlavné foto: reprodukcia YouTube

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk