14. marca 2019

V každomesačnej rubrike Forbes.sk a Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA) vyberáme najlepšie reklamné spoty zo Slovenska a zo sveta. Tentoraz sa na novinky za posledný mesiac pozreli Marek Didák, creative director agentúry Hype a Filip Kuchar, senior performance specialist z agentúry Digiline. Ktoré kampane ich zaujali?

Výber Marka Didáka

Nike: Dream crazier

Spoločnosť Nike opäť raz nesklamala. Emotívny spot so zápletkou, vyvrcholením a silným odkazom zarezonoval naprieč internetom. Video však nefunguje len vďaka tomu, že vo vás zanechá silnú emóciu, ale predovšetkým preto, že v Nike sú s touto formou komunikácie dlhodobo konzistentní. A to z pohľadu emócie, spracovania aj využitia športových hviezd. Navyše, tento spot je prirodzeným a veľmi dobre načasovaným pokračovaním predchádzajúcej kampane s názvom Dream crazy. Za mňa palec hore.

Citroën gratuluje ženám

Ostávame v téme “oslava ženskosti”. V tomto prípade sa síce nebavíme o kampani v pravom slova zmysle, ale napriek tomu musím pochváliť, ako značka Citroën uchopila gratuláciu k MDŽ. Jednoduché spracovanie videa len podčiarklo krásnu ideu – gratulácia ženám za ich zodpovedné správanie za volantom. Viac takýchto komplimentov, prosím.

Výber Filipa Kuchara

Emma Mattress – Don’t worry, sleep happy

Víla, respektíve mužská verzia „víl“, má na starosti uspávanie ľudí. Samozrejme uspávanie nie je sranda a na takúto prácu musí byť magická bytosť patrične vzdelaná. Práca je to ťažká, ale osožná. Všetko je ale super, kým si ľudia nezačnú kupovať… Ale najlepšie bude, ak si reklamu pozriete osobne. Hranica medzi vtipnosťou a trápnymi momentami je veľmi tenká. Práve to je to, čo sa mi na spote páči. Samozrejme dramaturgia tiež stojí za povšimnutie.

Nordstrom – An open mind is the best look

Čo by malo byť podľa vás v reklame na konkrétnu módnu značku? Najjednoduchšie je tam dať modelku alebo modela s najnovšou kolekciou. Som rád, že sme svedkami výnimiek aj v roku 2019. Jednou z nich je najnovšia reklama od značky Nordstrom. O tom, že otvorená myseľ je ten najlepší look (alebo outfit) sa môžete presvedčiť v tejto 2-minútovej reklame. Ak hľadáte reklamu, ktorá vás pohladí po duši, toto je presne to, čo potrebujete vidieť. Reklama sa mi páči, lebo upozorňuje na to, čo by mal mať každý na zreteli. Žiadne separovanie na takých alebo hentakých. Všetci sme z jedného cesta.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Hlavné foto: Emma Mattress/YouTube