Leto volá! Počas neho dokážu byť dni poriadne horúce a teplota nás často vôbec nešetrí. Povinnou výbavou na dovolenky sa preto stávajú klobúky. Diana Habánková o obľúbenosti tohto módneho doplnku dobre vie, a preto priniesla na Slovensko nový trend zo zahraničia.
Netradičné klobúky s „vlastným názorom“ tvorí pod značkou WNDRLND, ktorá okrem iného žne obrovský úspech napríklad na Instagrame.
Starý otec jej venoval svoj klobúk.
Dnes jej modely nosí McCartney či will.i.am
V biznise Habánková ponúkla niečo viac než len výber z vopred pripravených modelov. Zákazníkom dáva možnosť navrhnúť si vlastný klobúk podľa ich predstáv. O atypické klobúky nemá núdzu – medzi najnevšednejšie nápisy sa zatiaľ zaradili frázy ako „Prachy nie sú problém“ alebo „Nečum!“
Prvé pokusy končili v odpadkovom koši
Diana Habánková sa s podobnými klobúkmi stretla po prvýkrát v zahraničí. Táto skúsenosť ju inšpirovala, keďže na Slovensku nikdy nič podobné nevidela. Sama hovorí, že miluje personalizované veci a presne to chcela priniesť vo svojej vlastnej značke. „Videla som v tom potenciál,“ hovorí mladá Slovenka pre Forbes.sk.

Diana Habánková a jej výtvor. Foto: WNDRLND
Počas cesty za značkou WNDRLND si pritom plnila sen, pretože vždy chcela viesť vlastný biznis, ktorý by mal niečo spoločné s módou. Nápad rozbehnúť podnikanie prišiel na jeseň v roku 2016. „Mala som pocit, že to nemôže byť nič komplikované, len nakúpim klobúky a pripevním na ne nápis. Bola som však priveľký optimista,“ konštatuje Diana.
Používa nástroje z 20. storočia aj 3D sken.
A oživila klobučnícke remeslo
Spätne si uvedomuje, že počas prípravy na rozbehnutie vlastného biznisu jej celý mesiac trvalo, kým sa naučila tvoriť nápisy na klobúky naozaj krasopisne. Mladá Slovenka sa pri tejto spomienke usmieva, pretože jej prvé pokusy putovali priamo do koša. Teraz to už ale má „v rukách.“ Zimné obdobie v roku 2016 strávila vybavovaním záležitostí, ktoré sú pre úspešný biznis dôležité. Dodávatelia, spôsob predaja, propagácia, spôsoby platby, balenie klobúkov a doručenie. S predajom začala po dôkladnej príprave v júni 2017.
Do spoluprác ide i s influencermi
Keďže v čase rozbehnutia značky WNDRLND bola Diana Habánková ešte študentkou, nemala odvahu investovať do nového biznisu veľkú sumu peňazí. Bola opatrná, a preto nakúpila pár kusov klobúkov a ostatný materiál, ktorý bol potrebný na ich výrobu. Zarobené eurá neminula, ale opätovne ich investovala do biznisu na výrobu ďalších a ďalších klobúkov. „Tak som fungovala celé prvé leto, až kým neprišiel zlom a ja som začala na predaji zarábať,“ hovorí.

V biznise hľadá rôznorodosť. Foto: WNDRLND
Biznis si Habánková riadi úplne sama. Zvláda výrobu, reklamu, komunikáciu so zákazníkmi i administratívu. Ako hovorí, niekedy by si ale želala, aby mal deň aspoň 30 hodín.
Predminulý rok zožali v predaji najväčší úspech jej klobúky v neutrálnych farbách, ako je biela, čierna alebo piesková. Vlani bol trend úplne iný. Darilo sa produktom v odtieňoch žltej, oranžovej aj cyklámenovej. „Veľmi ma to tešilo, pretože som rada, keď sú ľudia kreatívni a neboja sa kombinovať,“ myslí si Habánková.

Klobúky žnú na internete úspech. Foto: WNDRLND
To, čo dnes nie je na internete, ako keby ani neexistovalo. Mladá Slovenka to dobre vie, preto svoju značku WNDRLND propagovala v spolupráci s influencermi. Svoje klobúky často poskytuje na rôzne fotenia. „Boli to napríklad baby Katka Jakeš a Ivanka Gáborík z Kattivy,“ hovorí.
https://www.instagram.com/p/BlNGxowBAbV/?hl=sk&taken-by=kattiva_trends
V biznise ju poháňa radosť
Aktuálne Diana Habánková doštudovala a značka WNDRLND je jediným zdrojom jej príjmu. Klobúky sú ale vyslovene letnou záležitosťou, ak teda neberieme do úvahy zimné dovolenky do tropických destinácií. Najúspešnejším obdobím je preto pre značku sezóna od apríla do septembra. „Vtedy sa naozaj celý môj svet točí okolo klobúkov,“ hovorí Diana pre Forbes.sk. Za sezónu tak predá pár stoviek produktov.

Klobúky sú hitom leta. Foto: WNDRLND
A čo je pre ňu v biznise dôležité? Radosť. Z vlastnej skúsenosti totiž vie, že ak by ju práca na značke WNDRLND nebavila, tak by zrejme nebola tam, kde je dnes. „Keď vás práca teší, robíte veľakrát veci navyše, ktoré by ste v inom prípade neriešili, a ktoré sa neskôr ukážu ako to najpodstatnejšie,“ dodáva mladá Slovenka.
Hlavné foto: WNDRLND