Pracovala ako vedúca odborníčka na globálne vzdelávanie z prestížneho Massachusetts Institute of Technology (MIT). Julie Korenko je presvedčená, že ženy sú ešte stále nedostatočne zastúpené nielen v technologickom priemysle, ale napríklad aj v strojárstve. Hovorí, že je to z rôznych dôvodov „vrátane rodových stereotypov, nedostatku mentoriek alebo aj nedostatočného porozumenia a predstavy, ako môže vyzerať potenciálna kariéra ženy v tech odvetví.“
Julie Korenko aktuálne žije na Slovensku, kde sa presťahovala so svojím slovenským manželom, a pôsobí ako koučka a mentorka. Nedávno sa pripojila k tímu lektorov vzdelávacieho programu Mini Tech MBA for Women. Na starosti bude mať oblasť kariérneho naštartovania študentiek a osobný mentoring.
Toto sú ponaučenia od 50 najrýchlejšie rastúcich firiem,
ktoré vlastnia alebo vedú ženy
Do MIT nastúpila v roku 2015 ako asistentka dekana pre globálne vzdelávanie a študentom pomáhala študovať a stážovať v zahraničí. Riadila akademické dohody medzi MIT a univerzitami po celom svete, ako sú Cambridge, Oxford, SciencePo, ETH Zürich. A zároveň pomáhala iným študentom z partnerských univerzít študovať na MIT.
„Na pohovoroch sa potenciálni zamestnávatelia snažia zistiť napríklad aj to, na akej úrovni sú vaše analytické či rozhodovacie schopnosti, ako aj vaša schopnosť efektívne komunikovať. Dôležité je nebáť sa klásť otázky, ak niečomu nerozumiete.“
Julie Korenko verí, že potenciál žien pre kariéru v oblasti technológií je obrovský a ich prítomnosť na vysokých pozíciách a celkovo v tech firmách je mimoriadne potrebná. Prinášame vám niekoľko jej tipov, ako sa pripraviť na pohovor a ako zistiť, ktorá firma je pre vás najideálnejšia.
Ako sa pripraviť na pracovný pohovor v technologickej firme? Máte nejaké špeciálne tipy?
Dôležitým faktorom na prípravu v podstate na hocijaký pracovný pohovor by mala byť snaha pochopiť špecifiká pracovnej pozície, na ktorú sa hlásime. Taktiež by sme mali byť pripravení opísať, ako naše schopnosti a skúsenosti do tohto rámca zapadajú.
Nájdite človeka, s ktorým by ste sa mohli stretnúť na neformálnom informatívnom pohovore. Foto: Unsplash
Ako presne postupovať?
Vopred si urobte dôkladnú rešerš o danej spoločnosti, aby ste zistili viac o tom, aká je v danej firme pracovná kultúra, aké hodnoty vyznávajú. Keď komunikujete s človekom z HR, alebo s niekým iným z danej spoločnosti, opýtajte sa ich aj na formu, akou bude pohovor prebiehať.
Sú pracovné pohovory v technologických firmách niečím odlišné od pohovorov vo firmách podnikajúcich v iných oblastiach?
Technologické firmy môžu napríklad uchádzačov požiadať o vyriešenie zadaných problémov v reálnom čase. Cieľom je zistiť, aké má uchádzač základné zručnosti. Na takéto pohovory by ste sa mali pripraviť tak, že budete skúšať riešiť isté zadania a nahlas pritom vysvetľovať, aký postup riešenia si vyberáte a prečo. Na pohovoroch sa potenciálni zamestnávatelia snažia zistiť napríklad aj to, na akej úrovni sú vaše analytické či rozhodovacie schopnosti, ako aj vaša schopnosť efektívne komunikovať. Dôležité je nebáť sa klásť otázky, ak niečomu nerozumiete.
11 rád, ako sa pripraviť na pohovor
Ako najlepšie zistím, ktoré technologické pozície by najviac vyhovovali mojim skúsenostiam a schopnostiam?
Mojou obľúbenou stratégiou hľadania práce je informatívny pohovor. Vďaka nemu som aj ja sama dokázala prísť na to, aká je pre mňa tá správna kariérna cesta. Informatívny pohovor je pre niekoho, kto si hľadá prácu, skvelá príležitosť, ako sa stretnúť s potenciálnym budúcim kolegom a od neho zistiť viac o danej práci a kultúre na pracovisku. A to bez tlaku, ktorý býva bežný pri formálnych pracovných pohovoroch.
Podľa čoho rozpoznám, s kým by bolo najlepšie sa na takomto pohovore stretnúť?
Skúste nájsť pár ľudí, či už na základe odporúčania priateľov, kolegov, alebo vyhľadávania na sieti LinkedIn, ktorí majú pozície podobné tej vašej. Poproste ich o 15 – 30 minút z ich času, aby ste sa viac dozvedeli o ich práci. Ideálne je, keď sa môžete stretnúť osobne, ale aj telefonický rozhovor stojí za to.
Našli ste chybu? Napíšte nám na [email protected]