22. novembra 2017

Čo robí niekoho skutočne kvalitným influencerom? Najprv prišli influenceri, potom mikro influenceri. Čo bude ďalej? Trh sa stále hýbe dopredu a je čas na overený návod, ako si vybrať kvalitného influencera pre vašu firmu. 

 

Kto je to influencer?

Cambridge Dictionary influencera definuje ako osobu alebo skupinu, ktorá má silu ovplyvňovať správanie a názory druhých. To ale nie je nič nové. Po stáročia sme predsa mali filozofov, umelcov, aktivistov. Boli to influenceri minulosti.Dnes už je influencer každý, kto má internet. Pridajte vodu vo forme fanúšikov a počkajte kým vykysnú sponzori. Cink, peniažky! Lenže byť influencerom znamená asi viac než len získať veľké publikum. Toto je návod pre firmy, na čo by sa mali pozerať, kým sa pustia do spolupráce s influencerom.

 

Návod, ako si dobre vybrať influencera: 

  • Má autentických followerov 
  • Dokáže vytvoriť kvalitný obsah, ktorý rezonuje 
  • Dokáže poskytnúť merateľné dáta 
  • Má charakter a dokáže sa postaviť za veci, v ktoré verí  

 

 

Influencer má profesionálne pozadie a vedomosti

Je úplne bežné prelustrovať si budúceho zamestnanca. Influenceri by nemali byť výnimkou. Firmy by sa mali pozrieť na jeho vzdelanie, prácu, kreatívne kompetencie, imidž. Ako ho ľudia majú radi. Mali by byť spoľahlivými zdrojmi infomácií. To sa dá otestovať na pohovore alebo neformálnej debate. Online profily by si vždy firmy mali nechať overiť, napríklad, či majú reálnych followerov. Je lepšie sa na influencerov pozerať ako na ľudí, od ktorých si kupujeme službu než na naháňačov veľkej návštevnosti.

 

Influencer má schopnosť produkovať kreatívne výsledky

Marketing firmy dostáva v podobe influencerov posilu. Nemali by byť len konkurenčnou výhodou, ale mali by priniesť aj expertízu a skúsenosti. Niektoré texty pri postoch, ktoré influencerom niekto sponzoroval sú také bezduché, že sa pýtam, či si firma a dotyčný vôbec písali.

Samuel O’Brient, riaditeľ HR v Gryphon Capital si myslí, že influenceri by mali byť tými prvými, ktorí sa vzbúria proti starým pravidlám vo firme. Zbieranie reakcií na príspevky, kde sa spomínajú sponzori, závisí od toho, akí sú influenceri šarmantní a bystrí. „Vplyv sa meria veľkosťou a hodnotou odozvy, akú vyprovokuje,“ tvrdí Rachel Miller, influencer marketing manažérka vo firme TopRank Marketing. Odozva musí byť merateľná a pridať hodnotu brandu.

 

Influencer vie odmerať prínos pre značku

V matematike aj marketingu platí, že by mal existovať vyvážený pomer medzi followermi našej influence hviezdy a počtom lajkov/interakcií, ktoré má na svoje posty. Niekto, koho sleduje 34-tisíc ľudí, by nemal mať iba 700 lajkov bez akéhokoľvek komentára. Ak nesedia čísla, preč od nich. Značí to, že influencer je neefektívny alebo si kúpil fanúšikov. Alebo oboje. Vplyv na publikum a veľkosť publika si netreba mýliť.

 

Influencer má silu charakteru, keď sa má postaviť za veci, na ktorých záleží

Influenceri majú možnosť vyjadriť sa, postaviť sa v celospoločenských debatách na jednu alebo druhú stranu. To pomáha zdravej diskusii. Ale stáva sa veľmi zriedka, že influenceri tento potenciál reálne využijú. S veľkým davom followerov prichádza veľká zodpovednosť. Veru.

 

Forber Rebríčky Top Influencerov

rebricek influencer 2019 forbes

Rebríček Top Influencerov 2019

rebricek influenceri 2018 forbes

Rebríček Top Influencerov 2018

 

Autor Joe Escobedo píše pre Forbes.com o marketingu. Jeho pôvodný článok bol preložený a editovaný redakciou Forbes Slovensko.