Králi internetu
Top influenceri na
sociálnych sieťach

1. GoGoman TV

Popis Sociálne médiá

Youtuber vek: 21 3,31 milióna followerov

Najúspešnejší slovenský vloger Daniel Štrauch sa preslávil pod pseudonymom GoGo. Je prvým youtuberom na Slovensku a v Česku, ktorý získal viac ako milión odberateľov. Prvé video zverejnil ako 15-ročný, o tri roky neskôr sa už finančne osamostatnil od rodičov. Tento rok sa mu po prvý raz podarilo prekonať míľnik troch miliónov followerov na všetkých sociálnych sieťach. Počet klientov, ktorí s ním chcú spolupracovať, neustále rastie. „Vyše 90 percent z firiem, ktoré ma oslovia, musím dokonca odmietnuť,“ povedal pre Forbes v apríli tohto roka.

Cieľovka: Klasická cieľová skupina youtubera, teda najmä mladí ľudia od 13 do 25 rokov, ktorí vyrastajú na YouTube viac ako na televíznych obrazovkách. Veľkú časť jeho publika tvoria Česi.

Cieľovka: Klasická cieľová skupina youtubera, teda najmä mladí ľudia od 13 do 25 rokov, ktorí vyrastajú na YouTube viac ako na televíznych obrazovkách. Veľkú časť jeho publika tvoria Česi.

Facebook stránka 452-tisíc followerov @GoGoManTweet 308-tisíc followerov @gogomantv 788-tisíc followerov YouTube kanál 1,76 milióna followerov

2. Peter Sagan

Popis Sociálne médiá

Cyklista vek: 28 2,99 milióna followerov

Náš najúspešnejší profesionálny športovec patrí podľa odborníkov medzi najväčších cyklistov súčasnosti. Od augusta 2016 jazdí za nemecký tím Bora-Hansgrohe a v tomto roku sa zároveň stal najlepšie plateným cyklistom planéty. Na pretekoch Tour de France nedávno dosiahol svoje desiate víťazstvo a vytvoril tiež nový rekord v počte dní v zelenom drese. Dvakrát triumfoval v ankete Športovec roka. Pochádza zo Žiliny, dnes žije aj v Monaku. Má jedno dieťa a len nedávno ohlásil rozchod s manželkou.

Cieľovka: Fanúšikovia cyklistiky, ale aj fanúšikovia slovenských športovcov, ktorí cyklistiku pravidelne nesledujú. Veľkú časť jeho publika tvoria zahraniční fanúšikovia.

Cieľovka: Fanúšikovia cyklistiky, ale aj fanúšikovia slovenských športovcov, ktorí cyklistiku pravidelne nesledujú. Veľkú časť jeho publika tvoria zahraniční fanúšikovia.

Facebook stránka 1,1 milióna followerov @petosagan 860-tisíc followerov @petosagan 1 milión followerov YouTube kanál 25-tisíc followerov

3. Rytmus

Popis Sociálne médiá

Raper vek: 41 1,72 milióna followerov

Patrik „Rytmus“ Vrbovský pôsobí na slovenskej hip-hopovej scéne od roku 1992. Bol zakladateľom megaúspešného tria Kontrafakt, v roku 2006 založil vlastné vydavateľstvo Tvoj Tatko Records a vydal pod ním prvý sólový album Bengoro (pred dvoma rokmi založil sub-label Pozor Records). Najúspešnejší slovenský raper (a zrejme najbohatší) získal odvtedy niekoľko zlatých a platinových ocenení za ďalšie sólové albumy, ako napríklad Kráľ alebo Krstný otec, spustil merchandise pod značkou JBMNT, bol o ňom natočený dokument Sídliskový sen a pôsobil ako porotca v súťaži Česko-Slovensko hľadá SuperStar.

Cieľovka: Fanúšikovia rapera rôzneho veku od tínedžerov až po ľudí po tridsiatke. V menšej miere ľudia, ktorí jeho alebo Kontrafakt nepočúvajú, no sledujú Rytmusa ako celebritu.

Cieľovka: Fanúšikovia rapera rôzneho veku od tínedžerov až po ľudí po tridsiatke. V menšej miere ľudia, ktorí jeho alebo Kontrafakt nepočúvajú, no sledujú Rytmusa ako celebritu.

Facebook stránka 606-tisíc followerov @Rytmusjepan 21-tisíc followerov @rytmusking 449-tisíc followerov YouTube kanál 645-tisíc followerov

4. Expl0ited

Popis Sociálne médiá

Youtuber vek: 21 1,56 milióna followerov

Peter Altof, známy pod prezývkou Expl0ited, patrí k najúspešnejším youtuberom na Slovensku. Pochádza z Prievidze a, podobne ako iní youtuberi, aj on začínal streamovaním toho, ako hrá hry, prevažne Minecraft. Na svojom YouTube kanáli má v súčasnosti takmer 900-tisíc odberateľov, má vlastnú líniu oblečenia Ex0t a len nedávno otvoril v bratislavskom Auparku svoju prevádzku Wafland. Jeho videá na sociálnych sieťach majú státisíce videní.

Cieľovka: Ide najmä o ľudí vo veku 13 až 25 rokov, ktorí viac sledujú YouTube ako televíziu. Facebook je pre neho len doplnkovou sociálnou sieťou, podstatný je pre neho najmä YouTube a Instagram.

Cieľovka: Ide najmä o ľudí vo veku 13 až 25 rokov, ktorí viac sledujú YouTube ako televíziu. Facebook je pre neho len doplnkovou sociálnou sieťou, podstatný je pre neho najmä YouTube a Instagram.

Facebook stránka 156-tisíc followerov @expl0ited_ 533-tisíc followerov YouTube kanál 873-tisíc followerov

5. Majk Spirit

Popis Sociálne médiá

Raper vek: 33 1,51 milióna followerov

Michal Dušička, známy pod umeleckým menom Majk Spirit, sa preslávil už ako člen petržalskej hip-hopovej skupiny H16. Neskôr sa sústredil na sólovú dráhu, vydal albumy Mladý rebel, Nový človek a v roku 2015 album Y! Black + White. V roku 2012 získal ocenenie MTV Europe Music Award. Neskôr sa rádiovým hitom stala jeho spolupráca so speváčkou Celeste Buckingham pod názvom „I was wrong“, pričom videoklip piesne sa nakrúcal v Kalifornii a na YouTube má viac ako 13 miliónov videní. Jeho ďalší videoklip k piesni „Primetime“ má už vyše 28 miliónov videní. Pôsobil aj ako porotca v televíznej súťaži Hlas Česko-Slovenska.

Cieľovka: Fanúšikovia rapera rôzneho veku, zároveň fanúšikovia hip-hopovej formácie H16.

Cieľovka: Fanúšikovia rapera rôzneho veku, zároveň fanúšikovia hip-hopovej formácie H16.

Facebook stránka 578-tisíc followerov @MajkSpirit 224-tisíc followerov @majkspirit 406-tisíc followerov YouTube kanál 302-tisíc followerov

6. Dominika Cibulková

Popis Sociálne médiá

Tenistka vek: 29 1,22 milióna followerov

Profesionálna tenistka, ktorá v súčasnosti patrí do prvej tridsiatky najlepších ženských hráčok. Tento rok sa opäť ocitla na pozícii najlepšej slovenskej tenistky. Bola našou prvou tenistkou vo finále grandslamového turnaja v histórii a jej najväčším úspechom je titul majsterky sveta WTA Tour v Singapure. Cibulková vyhrala počas kariéry osem turnajov kategórie WTA a dva turnaje kategórie ITF. Na tohtoročnom Wimbledone vypadla vo štvrťfinále a vyrovnala svoje maximum z rokov 2016 a 2011. Má vlastnú kolekciu oblečenia Domi aj motivačný diár na tento rok. Je vydatá a nedávno zmenila trvalé bydlisko, rozhodla sa pre Dubaj.

Cieľovka: Fanúšikovia tenistky sú z celého sveta. Zároveň mnohí tenistku sledujú aj ako celebritu a zaujímajú sa, ako sa oblieka či ako trávi voľný čas.

Cieľovka: Fanúšikovia tenistky sú z celého sveta. Zároveň mnohí tenistku sledujú aj ako celebritu a zaujímajú sa, ako sa oblieka, či ako trávi voľný čas.

Facebook stránka 627-tisíc followerov @cibulkova 210-tisíc followerov @domicibulkova 378-tisíc followerov YouTube kanál 2-tisíc followerov

7. Martin Škrtel

Popis Sociálne médiá

Futbalista vek: 33 1,14 milióna followerov

Obranca tureckého klubu Fenerbahce je jedným z najlepšie zarábajúcich futbalistov v krajine polmesiaca. Niekoľkokrát získal titul Futbalista roka a je kapitánom slovenskej futbalovej reprezentácie. Osem rokov v obrane Liverpoolu rámcovali prestupy zo Zenitu Petrohrad do Fenerbahce Istanbul s odstupným odhadovaným v pásme 6 až 10 miliónov eur. Na vrchole jeho liverpoolskej éry bola jeho hodnota odhadovaná na 18 miliónov eur. Narodil sa v Handlovej, má ženu a dieťa.

Cieľovka: Fanúšikovia futbalistu zo Slovenska, ale najmä zo zahraničia, konkrétne z Turecka (Fenerbahce Istanbul) a Anglicka (FC Liverpool), ktorí ho neprestali sledovať ani po odchode z druhého spomínaného klubu.

Cieľovka: Fanúšikovia futbalistu zo Slovenska, ale najmä zo zahraničia, konkrétne z Turecka (Fenerbahce Istanbul) a Anglicka (FC Liverpool), ktorí ho neprestali sledovať ani po odchode z druhého spomínaného klubu.

Facebook stránka 143-tisíc followerov @martin37skrtel 1 milión followerov

8. LucyPug

Popis Sociálne médiá

Blogerka a youtuberka vek: 22 1,14 milióna followerov

Lucia Hrušková je blogerka, vlogerka a youtuberka, aj keď výraznú základňu fanúšikov má najmä na Instagrame. Popularitu nabrala aj popri partnerovi, ktorým je najznámejší slovenský youtuber GoGo. Vloguje od roku 2011, vo videách sa venuje najmä móde, kozmetike, DIY projektom, cestovaniu a tipom pre mladé dievčatá. Minulý rok nadviazala komerčnú spoluprácu s francúzskou dermatologickou značkou Bioderma. Má aj vlastnú značku oblečenia, začiatkom roka sa na pulty kníhkupectiev dostal jej Motivačný diár na rok 2018.

Cieľovka: Fanúšikovia youtuberky sú zo Slovenska a z Česka. Diváci a diváčky, ktorí a ktoré sledujú jej vlogy, ale aj jej každodenný život prostredníctvom postov na Instagrame.

Cieľovka: Fanúšikovia youtuberky sú zo Slovenska a z Česka. Diváci a diváčky, ktoré a ktorí sledujú jej vlogy, ale aj jej každodenný život prostredníctvom postov na Instagrame.

Facebook stránka 78-tisíc followerov @lucypug 565-tisíc followerov YouTube kanál 492-tisíc followerov

9. Marek Hamšík

Popis Sociálne médiá

Futbalista vek: 31 1,07 milióna followerov

Slovenský profesionálny futbalista, ktorý je kapitánom klubu SSC Neapol, hrá na pozícii stredopoliara. Je sedemnásobným víťazom ankety Slovenského futbalového zväzu a denníka Pravda o najlepšieho futbalistu Slovenskej republiky a v roku 2013 ho magazín Bloomberg zaradil medzi top 8 hráčov Európy. V minulosti hral za Slovan Bratislava, odkiaľ prestúpil do talianskej Brescie. Súčasný klub ho odkúpil za 5,5 milióna dolárov. V období okolo roku 2013 ho oceňoval portál transfermarkt.com na 40 miliónov eur, dnes na 35 miliónov eur. Koncom júla oslávil Hamšík 31 rokov, má manželku a tri deti.

Cieľovka: Fanúšikovia futbalistu zo Slovenska a Talianska, kde už roky pôsobí v drese SSC Neapol. Ale tiež aj fanúšikovia slovenských športovcov, ktorí jeho zápasy za SSC Neapol aktívne nesledujú.

Cieľovka: Fanúšikovia futbalistu zo Slovenska a Talianska, kde už roky pôsobí v drese SSC Neapol. Ale tiež aj fanúšikovia slovenských športovcov, ktorí jeho zápasy za SSC Neapol aktívne nesledujú.

Facebook stránka 625-tisíc followerov @marek_hamsik_17_official 441-tisíc followerov

10. Menameselassie

Popis Sociálne médiá

Youtuber vek: 23 1,01 milióna followerov

Matej Slažanský, známy pod prezývkou Menameselassie, patrí k najznámejším slovenským youtuberom. Začínal na strednej škole nahrávaním a komentovaním toho, ako hrá počítačové hry. Dnes nakrúca vlastné videá a na YouTube má už vyše 621-tisíc sledovateľov (údaj zo 17. júla, pozn. red.). Jeho najsledovanejšie video „Pozrite na mňa Diss track“ má 1,3 milióna zhliadnutí. Jeho charakteristickým znakom boli až do leta minulého roka dredy, ktorými je inšpirované aj jeho logo na kanáli YouTube.

Cieľovka: Podobne ako v prípade ďalších youtuberov ide najmä o ľudí vo veku 13 a 25 rokov, ktorí viac sledujú YouTube ako televíziu.

Cieľovka: Podobne ako v prípade ďalších youtuberov ide najmä o ľudí vo veku 13 a 25 rokov, ktorí viac sledujú YouTube ako televíziu.

Facebook stránka 91-tisíc followerov @menameselassie 299-tisíc followerov YouTube kanál 615-tisíc followerov

11. Moma

Popis Sociálne médiá

Blogerka a youtuberka vek: 20 920-tisíc followerov

Martina Horňáková, ktorá vystupuje pod pseudonymom Moma, bloguje od 13 rokov a k natáčaniu vlogov sa dostala krátko potom. Dnes má najväčšiu základňu fanúšikov na Instagrame. V príspevkoch sa venuje najmä móde, kozmetike, cestovaniu a cvičeniu. V roku 2016 sa v jednom zo svojich vlogov priznala k tomu, že v minulosti bojovala s anorexiou, a pred poruchami príjmu potravy varovala tínedžerky, ktoré ju na sociálnych sieťach sledujú (toto video má do dnešného dňa 1,4 milióna videní a je jedným z jej nasledovanejších). Donedávna tvorila pár s ďalším známym youtuberom Petrom Altofom.

Cieľovka: Podobná fanúšikovská základňa ako v prípade LucyPug. Cieli najmä na dievčatá, ktoré okrem sledovania vlogov na dennej báze lajkujú a komentujú aj jej posty na Instagrame a zaujímajú sa o to, kam chodí, čo je a čo nosí.

Cieľovka: Podobná fanúšikovská základňa ako v prípade LucyPug. Cieli najmä na dievčatá, ktoré okrem sledovania vlogov na dennej báze lajkujú a komentujú aj jej posty na Instagrame a zaujímajú sa o to, kam chodí, čo je a čo nosí.

Facebook stránka 88-tisíc followerov @martinahornakova 415-tisíc followerov YouTube kanál 417-tisíc followerov

12. Dara Rolins

Popis Sociálne médiá

Speváčka vek: 45 823-tisíc followerov

Slovenská speváčka, pôvodom Bratislavčanka, žijúca v Prahe. Na česko-slovenskej hudobnej scéne pôsobí od šiestich rokov, keď sa začala profesionálne venovať spevu. V 10-tich rokoch absolvovala prvé koncertné turné a v 12-tich naspievala megahit Zvonky štěstí so Zlatým slávikom Karlom Gottom. Vyštudovala konzervatórium v Prahe a počas kariéry vydala niekoľko albumov. Má 45 rokov a 10-ročnú dcéru Lauru. Sedela v porote talentových súťaží, ako napríklad Hlas Česko-Slovenska či SuperStar.

Cieľovka: Fanúšikovia speváčky, ale ešte vo väčšej miere ľudia, ktorí ju sledujú ako celebritu a zaujímajú sa o to, čo robí vo voľnom čase.

Cieľovka: Fanúšikovia speváčky, ale ešte vo väčšej miere ľudia, ktorí ju sledujú ako celebritu a zaujímajú sa o to, čo robí vo voľnom čase.

Facebook stránka 378-tisíc followerov @dararolins_vermi 424-tisíc followerov YouTube kanál 21-tisíc followerov

13. Daniela Hantuchová

Popis Sociálne médiá

Tenistka vek: 35 722-tisíc followerov

Rodená Popradčanka sa začala tenisu profesionálne venovať ako 16-ročná, bolo to v roku 1999. Na konte má titul z Wimbledonu z roku 2001 a z Indian Wells z roku 2002. Najlepšie umiestnenie v kariére získala v roku 2003, keď sa prebojovala na piatu priečku vo svetovom rebríčku. Tenisovú kariéru zavesila na klinec v júli 2017. Na jeseň predstavila svoj podnikateľský plán, spustila sériu bezlepkových a vegánskych snackov pod značkou D-one, ktoré predáva na vlastnom eshope.

Cieľovka: Fanúšikovia bývalej tenistky, ktorí ju neprestali sledovať ani po ukončení jej kariéry. Vo veľkej miere ide o priaznivcov mimo Slovenska, ktorých zaujíma, ako vyzerá a čo má oblečené.

Cieľovka: Fanúšikovia bývalej tenistky, ktorí ju neprestali sledovať ani po ukončení jej kariéry. Vo veľkej miere ide o priaznivcov mimo Slovenska, ktorých zaujíma, ako vyzerá a čo má oblečené.

Facebook stránka 448-tisíc followerov @dhantuchova 166-tisíc followerov @danielahantuchovaofficial 108-tisíc followerov

14. Separ

Popis Sociálne médiá

Raper vek: 31 620-tisíc followerov

Michal Kmeť, známy ako raper Separ, je členom hip-hopovej skupiny DMS z bratislavskej Dúbravky a bývalým členom skupiny Gramo Rokkaz. Medzi hip-hopovou komunitou sa preslávil svojou tvorbou graffiti. V roku 2012 vydal sólový album Buldozér, neskôr albumy Pirát a Pancier. Na vlastnom eshope predáva merchandise, väčšinou oblečenie s popisom Buldozér alebo Pirat Army. Najväčšiu základňu fanúšikov má na Facebooku. Jeho manželkou je slovenská speváčka Tina.

Cieľovka: Fanúšikovia rapera. Zaujímavosťou je ich rovnomerné rozloženie naprieč troma najväčšími sociálnymi sieťami.

Cieľovka: Fanúšikovia rapera. Zaujímavosťou je ich rovnomerné rozloženie naprieč troma najväčšími sociálnymi sieťami.

Facebook stránka 231-tisíc followerov @separ.dms 217-tisíc followerov YouTube kanál 172-tisíc followerov

15. TJTN Matúš

Popis Sociálne médiá

Youtuber vek: 22 587-tisíc followerov

Matúš Okajček, ktorý na sociálnych sieťach vystupuje pod menom To Je Ten Náš (TJTN) Matúš, je jedným zo slovenských youtuberov. Na videách sa často objavuje aj spolu s youtuberom Expl0itedom, napríklad pri príprave „prankov“ (zinscenovaných žartíkov na nič netušiacich okoloidúcich). Jeho poznávacím znakom sú vlasy prefarbené na modro či iné módne výstrelky. Najväčšiu mediálnu publicitu získal minulé leto, keď na určité obdobie zmizol zo sociálnych sietí, čo poriadne vystrašilo jeho fanúšikov.

Cieľovka: Mladí ľudia, ktorí ho poznajú najmä z YouTube. Do veľkej miery sa jeho fanúšikovská základňa prekrýva s iným youtuberom – Expl0itedom, s ktorým trávi množstvo času.

Cieľovka: Mladí ľudia, ktorí ho poznajú najmä z YouTube. Do veľkej miery sa jeho fanúšikovská základňa prekrýva s iným youtuberom – Expl0itedom, s ktorým trávi množstvo času.

Facebook stránka 49-tisíc followerov @tjtnmatus 1000 followerov @mcokajcek 196-tisíc followerov YouTube kanál 341-tisíc followerov

16. Zuzana Plačková

Popis Sociálne médiá

Hviezda z reality šou vek: 27 581-tisíc followerov

Zuzana Strausz Plačková, ktorú niektoré bulvárne médiá označujú za kráľovnú Instagramu, má skutočne na tejto sociálnej sieti väčšinu svojich fanúšikov. Tým servíruje prevažne svoje fotografie. Rodáčka z Čadce a bývalá playmate z roku 2010 sa niekoľkokrát objavila pred kamerami. V roku 2012 sa prihlásila do reality šou Hotel Paradise, hovorila o sebe ako o dvojníčke americkej zbohatlíčky Paris Hilton. Neskôr sa objavila v markizáckom Reflexe a robila komparz v krátkej scénke komédie Tak Fajn s Mariánom Labudom mladším.

Cieľovka: Ľudia, ktorí ju poznajú ako celebritu z TV a bulvárnych denníkov a ktorí sa zaujímajú o to, čo nosí, používa a kam chodí. Najdôležitejší je pre ňu vizuálny obsah, preto komunikuje najmä na Instagrame.

Cieľovka: Ľudia, ktorí ju poznajú ako celebritu z TV a bulvárnych denníkov a ktorí sa zaujímajú o to, čo nosí, používa a kam chodí. Najdôležitejší je pre ňu vizuálny obsah, preto komunikuje najmä na Instagrame.

Facebook stránka 129-tisíc followerov @queen.plackova 452-tisíc followerov

17. Celeste Buckingham

Popis Sociálne médiá

Speváčka vek: 23 567-tisíc followerov

Speváčka, ktorá má v sebe iránsku, ruskú, americkú aj írsku krv, sa narodila v Švajčiarsku. Na Slovensku však žije od štyroch rokov a považuje sa za Slovenku. Preslávila sa najprv ako finalistka televíznej šou česko-slovenskej SuperStar v roku 2011. Odtiaľ jej kariéra raketovo stúpala. Jej singel Run, Run, Run má do dnešného dňa iba na YouTube 21 miliónov videní. Ďalší singel Crushin´ My Fairytale sa dostal aj do rotácie hudobnej televízie MTV a prebojoval sa na 23. priečku amerického rebríčka najhranejších piesní The Billboard Mainstream Top 40 Indicator Chart.

Cieľovka: Priaznivci speváčky zo Slovenska a Česka, ktorí nesledujú len jej hudobné aktivity na YouTube, ale aj osobný život na Instagrame a Facebooku.

Cieľovka: Priaznivci speváčky zo Slovenska a Česka, ktorí nesledujú len jej hudobné aktivity na YouTube, ale aj osobný život na Instagrame a Facebooku.

Facebook stránka 298-tisíc followerov @celbuckingham 85-tisíc followerov @celbuckingham 87-tisíc followerov YouTube kanál 97-tisíc followerov

18. Sajfa

Popis Sociálne médiá

Moderátor a youtuber vek: 39 542-tisíc followerov

Matej Cifra, známy pod prezývkou Sajfa, je moderátor a zároveň najstarší youtuber na Slovensku, ako sa sám nazýva. Jeho kariéra odštartovala v roku 2000 v rádiu B1, odkiaľ sa presunul do Fun Rádia, kde pôsobí doteraz. Do povedomia sa Cifra dostal najmä vďaka rannej šou s Adelou Banášovou a ako moderátor reality šou Vyvolení, ktorá bola v roku 2004 jeho televíznym debutom. Kanál na YouTube si založil ešte v roku 2015. Medzi jeho najsledovanejšie videá patria tie pod hlavičkou pravidelnej relácie lvl Lama, do ktorej pozýva známych hostí, aby s ním hrali videohry.

Cieľovka: Fanúšikovia rozhlasového a televízneho moderátora, ktorý sa stal aj vplyvným vlogerom na YouTube. Veľkú časť tvoria aj ľudia, ktorých zaujíma jeho osobný život. Má o čosi staršiu cieľovku ako väčšina vlogerov.

Cieľovka: Fanúšikovia rozhlasového a televízneho moderátora, ktorý sa stal aj vplyvným vlogerom na YouTube. Veľkú časť tvoria aj ľudia, ktorých zaujíma jeho osobný život. Má o čosi staršiu cieľovku ako väčšina vlogerov.

Facebook stránka 169-tisíc followerov @sajfa 4-tisíc followerov @sajfa 219-tisíc followerov YouTube kanál 150-tisíc followerov

19. Silvia Kucherenko

Popis Sociálne médiá

Modelka vek: 35 535-tisíc followerov

Kucherenko, za slobodna Horváthová, je na Slovensku známa najmä vďaka plastickým operáciám. V Turecku je však jednou z najžiadanejších modeliek a za krátky čas sa tam stihla objaviť na titulkách mnohých magazínov. Bola tvárou časopisu Phenomene, luxusných šperkov z perál La Piramide a spolupracovala aj so značkou Make-up studio Professional. V marci 2008 sa vydala za bohatého ukrajinského podnikateľa Sergeja Kucherenka, ktorý bol minulý rok odsúdený za finančné podvody. Spolu majú jedného syna.

Cieľovka: Fanúšikovská základňa je podobná ako v prípade Zuzany Plačkovej. Ide o ľudí, ktorých zaujíma ako aktuálne vyzerá, kde je, čo je a čo nosí. Alfou a omegou je u nej taktiež Instagram.

Cieľovka: Fanúšikovská základňa je podobná ako v prípade Zuzany Plačkovej. Ide o ľudí, ktorých zaujíma ako aktuálne vyzerá, kde je, čo je a čo nosí. Alfou a omegou je u nej taktiež Instagram.

Facebook stránka 19-tisíc followerov @official_silviakucherenko 516-tisíc followerov

20. Asimister

Popis Sociálne médiá

Youtuber vek: 25 496-tisíc followerov

Slovenský youtuber Maxim Hrečin vystupuje na internete pod prezývkou Asimister. YouTube kanál si vytvoril v roku 2012 a jeho tvorba pozostáva najmä z komentovania hier, vlogov či skečov. Vystupuje s mottom „vždy pozitívne naladený“ a ako influencer spolupracoval napríklad s Tatra bankou. Podobne ako iní youtuberi aj on má vlastný merch.

Cieľovka: Podobná cieľová skupina, ako pri ďalších youtuberoch, tvorená najmä mládežou vo veku 13 – 25 rokov. Najväčší rozdiel oproti iným vlogerom je ten, že veľkú časť jeho fanúšikov tvoria hráči a nadšenci počítačových hier. Aj preto má výrazne viac followerov na YouTube, ako na Instagrame, ktorý jeho cieľovú skupinu až tak veľmi nezaujíma.

Metodológia

Na účely rebríčka sme posudzovali takmer 70 osobností z kultúry, umenia, športu, šoubiznisu a youtuberov či blogerov. Podmienkou bolo, že sú to Slováci a Slovenky pôsobiaci a pôsobiace v krajine, respektíve športovci reprezentujúci Slovensko v zahraničí s výrazným lokálnym vplyvom. Do rebríčka sme nezaradili influencerov, ktorí dlhodobo žijú v zahraničí. Výsledné číslo predstavuje jednoduchý súčet ich sledovateľov na Facebooku, Instagrame, Twitteri a YouTube k 28. júnu 2018.

Pri odhade cieľových skupín influencerov sme spolupracovali s Jánom Papačom, marketingovým odborníkom na sociálne siete z reklamnej agentúry TRIAD. Hovoríme pritom o odhade, pretože na presné určenie cieľovej skupiny jednotlivých členov rebríčka by bol potrebný náhľad do demografických údajov v rámci ich jednotlivých sociálnych sietí.

Autor: Martina Jurinová, Lucia Vanková, Zuzana Matuščáková
Foto: Sociálne siete členov rebríčka