7. mája 2018

Roman Kovács a Štefan Maceják vyrábajú pod značkou Ecoheart recyklovateľné kefky z dreva, z predaja ktorých venujú 10 % na dobročinné účely. So svojím biznisom reprezentujú Slovensko na celosvetovej súťaži Chivas Venture a zatiaľ veľmi úspešne. Dostali sa (podľa verejnosti) medzi top päť projektov z celého sveta, získali 20-tisíc dolárov pre svoju firmu a mieria do finále. 

Ecoheart sa zapáčil ľuďom z viacerých kútov Zeme, tí ho totiž v hlasovaní posunuli spomedzi 27 firiem, ktoré čaká veľké medzinárodné finále, medzi päť najpopulárnejších projektov súťaže.

Pätica si rozdelí balík 200-tisíc dolárov ešte pred dôležitým večerom. Kovácsovi a Macejákovi sa z neho ujde 20-tisíc, 50-tisíc získal absolútny víťaz hlasovania – čínsky startup LianDi, ktorý sa špecializuje na to, aby boli webstránky a aplikácie dostupnejšie aj pre seniorov či zdravotne postihnutých ľudí.

O podnikaní nevedel nič. Dnes drevenými zubnými kefkami pomáha ľuďom aj prírode

Súťaž je určená pre podnikateľov, ktorí sa snažia pomôcť celej spoločnosti a nie je pritom dôležité, ako dlho sú v biznise, ani aký je predmet ich podnikania. Víťaz si siahne na 800-tisíc dolárov, rozhodne sa 24.mája.

Roman Kovács a Štefan Maceják. Foto: archív Ecoheart

Ecoheart vyrába kefky, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu a 10 percentami prispievajú na rôzne dobročinné účely. Za posledné 3 roky podporila firma vyše 15 projektov a rozdala viac ako 9 000 eur, ktoré sa preklopili do materiálnej pomoci. Vznikli tak projekty ako posedenie s knižnou búdkou pre iniciatívu Ďakujem, sused či prvá verejná chladnička na zdieľanie jedla, na ktorej základoch vznikla iniciatíva Free Food.

Slovenské lyže získali jednu z najprestížnejších svetových cien. Sú produktom roka 2018

“Ak by sa nám podarilo uspieť, môžeme rozšíriť výrobu o ďalšie stroje a tým pádom aj produkty,“ povedal pre Forbes.sk Roman Kovács v apríli . V pláne má Ecoheart výrobu detských zubných kefiek, zubných pást, ústnych vôd a jednozväzkových kefiek. “Ústne vody už finišujeme, pasty testujeme a na ostatné výrobky potrebujeme ďalšie stroje,“vysvetlil.

Štvorica z Chivas Venture, ktorá dostane po 20-tisíc. Foto: screenshot, Chivas

Minulý rok Slovensko v súťaži reprezentoval startup SmartHead, ktorý vytvoril online platformu na zdieľanie projektov, spoluprácu a zviditeľňovanie firiem a jednotlivcov, ktorí konajú dobro. A hoci sa do finále neprebojoval aj vďaka súťaži Chivas Venture sa uchytil v zahraničí. Platforma úspešne funguje v Dánsku a získava tiež klientov z USA.