28. júla 2020

Starú známu značku šampónov Dixi posilnili o ďalšie produktové rady a dali jej nový vizuál. Tieto kroky im pomohli získať väčší podiel na trhu aj väčšiu obľubu u mladších zákazníkov. Kým v minulom roku sa im podarilo zvýšiť tržby o 7 percent, tento rok by mohol spoločnosti Herba Drug priniesť ešte lepšie čísla, keďže CEO Ivan Milý hovorí o rekordnom polroku. 

Za ich úspechom vraj stojí práca a snaha vytvárať funkčné produkty, ktoré si nájdu dlhodobé miesto na trhu. CEO spoločnosti Herba Drug Ivan Milý vraví, že je to mix krokov, ktoré ich posúvajú pozitívnym smerom. Tento polrok však považuje za mimoriadne úspešný, pričom im pomohla aj situácia spojená s pandémiou koronavírusu. „Tento rok sme vyrástli asi najviac odkedy fungujeme, prvý polrok bol veľmi dobrý. A neviem, či ho budeme vedieť zopakovať,“ konštatuje. 

Odkúpil značku Dixi a legendárne
šampóny začal ponúkať aj mladým ľuďom

Zvýšil sa predaj mydiel, no zásadným je aj nový produkt, ktorý si vyžiadal samotný trh – dezinfekčný gél na ruky. „Naša firma nie je veľká, preto sme celkom flexibilní. Zrazu bol na trhu nedostatok bežných vecí od tekutých mydiel cez dezinfekčné výrobky – gély, tekutiny. Ich predaj vyletel v tom období asi o 1600 percent.“ 

Ivan Milý vytvoril rodinnú firmu Herba drug, ktorá má vo svojom portfóliu aj legendárne šampóny Dixi. Foto: Youtube

Vytvoriť dezinfekčný gél či tekutinu nebolo pre firmu náročné a podarilo sa jej to pomerne rýchlo. Problémom bola registrácia v Centre pre chemické látky a prípravky. „Registráciu bolo treba urobiť, aby sme produkt nepredávali nejakým partizánskym spôsobom. V tom období sa menili vlády a v Centre chemických látok ľudia robili z domu. Bolo ťažké niekoho prinútiť, aby nám tu registráciu dal. Vedeli sme výrobky vyrábať, ale nemohli sme ich predávať, lebo neboli registrované,“ vysvetľuje s tým, že po výmene vlád už registrácia prebehla bez problémov.

Krízou k novým možnostiam

Ako hovorí sám CEO značky Dixi, výrobu dezinfekčných prípravkov vôbec nemali vo svojom pôvodnom pláne, keďže dopyt po takýchto výrobkoch nebol veľký. „Naším cieľom nie je počas krízy zarobiť a potom produkt prestať vyrábať. Najprv sme zaregistrovali jeden produkt, potom sme ho vylepšili,“ vraví Milý.

Prvý produkt spĺňal účel – dezinfikoval, ale bol vraj drsnejší k pokožke. „V ďalšom kroku sme vytvorili nový produkt a pridali sme doň plno vitamínov a ďalších látok, ktoré aj ošetria pokožku. Tento produkt bude aj v budúcnosti súčasťou nášho predajného portfólia.“ 

Odišla z korporátu, aby vyrábala prírodnú kozmetiku.
Je proti používaniu umelín a chemikálií

Spoločnosť Herba Drug je na trhu už 29 rokov. Po hospodárskej kríze v roku 2010 Ivan Milý kúpil portfólio značiek Dixi, Fyto, Barbus, Oli a Nubian, čo považuje za najdrahší a najlepší obchod svojho života. Na krízu sa pozerá ako na výzvu. „Krízy nie sú zlé. Prežili sme plno kríz. Externých, ktoré sme nespôsobili, ale aj krízy, za ktoré sme si mohli sami,“ priznáva.

A dodáva: „Počas krízy sa dá vytvoriť niečo nové. Pokiaľ vás okolnosti nenútia, tak človek má tendenciu byť iba spokojný. Kríza je výzvou, aby sa niečo zmenilo, aby sa to, čo je zlé, odstrihlo. A to, čo je dobré, sa budovalo vo väčšom.“

Úspech ako záväzok

V spoločnosti Herba Drug sa snažia stále prinášať niečo nové – nové produkty, výrobné postupy, vzťahy, pretože sú si vedomí, že ak by sa zastavili, znamenalo by to začiatok konca. „Dnes som spokojný, ale… Stále máme ‚ale‘. Ten úspech, ktorý sme v prvom polroku dosiahli, nás zaväzuje, aby sme udržali trend. A to bude ťažké. Nebude to vôbec jednoduchý proces,“ hovorí generálny riaditeľ.    

Kým viaceré firmy počas koronakrízy zamestnancov prepúšťali, tak Herba Drug v Smižanoch prijala desiatku nových. Aj keď v blízkom období už do výroby zamestnancov prijímať neplánujú, rozširujú obchodno-predajný tím, marketingový tím a posilňujú aj vývoj. V posledných mesiacoch investovali do výrobných zariadení a plánujú rozšírenie výrobnej haly, ktoré by malo prebehnúť na budúci rok.

„Okrem toho chceme kúpiť nové zariadenia, ktoré nám umožnia robiť nové druhy produktov, aby sa naše portfólio vylepšilo.“ V súčasnosti majú rozpracované granty, a ak pôjde všetko podľa ich predstáv, rozšíria výrobu o úplne nové kozmetické produkty. „Necítim sa ako podnikateľ, cítim sa ako tvorca. Rád tvorím. A snažím sa každý deň niečo vytvoriť. Príde idea, a keď ju dokážeme zhmotniť, tak to ma baví,“ uzatvára CEO značky Dixi. 

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?