7. decembra 2020

Slovenská aplikácia Slido, ktorá umožňuje publiku klásť na konferenciách otázky prostredníctvom mobilných telefónov, prechádza do rúk nového majiteľa. Startup odkúpi americký technologický gigant Cisco, pričom ani jedna zo strán nezverejnila cenu transakcie. Slido o akvizícii informuje na svojom blogu, rovnako ako aj Cisco

„Veríme, že spôsob, akým pracujeme, sa navždy zmenil. Počas nadchádzajúcich rokov sa veľká časť našej práce bude odohrávať počas videohovorov a virtuálnych stretnutí. Uvedomili sme si, že ak chceme skutočne ovplyvniť milióny životov a úplne zmeniť spôsob, akým dnes mítingy a podujatia fungujú, potrebujeme silného partnera,“ napísal na firemnom blogu Peter Komorník, CEO Slido.

„Preto sa tešíme, že sa pridáme k Ciscu, keď sa akvizícia dokončí. Nemôžeme sa dočkať, kým začneme spolupracovať, a pomôžeme im transformovať spôsob, akým dnes prebiehajú virtuálne mítingy,“ dodal.

Spoja sa s gigantom

Cisco plánuje integrovať tento slovenský nástroj na interakciu s publikom do svojej komunikačnej platformy WebEx. Tú používajú tisíce spoločností a stámilióny ľudí po celom svete a jej popularita od začiatku pandémie Covidu-19 len rastie.

Ako Cisco informovalo začiatkom apríla tohto roka, na jar dosiahla platforma WebEx rekordných 324 miliónov užívateľov. No a v októbri už presiahla 600 miliónov užívateľov za mesiac.

Cisco na svojom blogu spresňuje, že integrácia populárneho nástroja Slido do ich platformy umožní užívateľom omnoho väčšiu mieru interakcie. „Spoločnostiam po celom svete, ktoré sa doposiaľ spoliehali na osobné stretnutia, mítingy alebo na veľké konferencie, umožníme, aby sa každý cítil zapojený,“ povedal Abhay Kulkarni, viceprezident spoločnosti a generálny manažér Cisco Meetings.

Peter Komorník je na čele úspešného slovenského startupu Slido. Foto: Michal Lukáč pre Forbes

Slido bude aj naďalej dostupné pre všetkých užívateľov bez ohľadu na to, akú komunikačnú platformu ich firma používa, ubezpečuje spoločnosť. Cenu za transakciu ani jedna zo strán nezverejnila. Podľa portálu TechCrunch obchod prebehne počas mája budúceho roka.

Cisco bude o akvizícii podrobnejšie informovať na svojej výročnej konferencii WebexOne, ktorá sa uskutoční v nasledujúcich dňoch.

Používa ho aj Elon Musk

Slovenskú aplikáciu na konferencie, ktorá umožňuje interakciu medzi hosťami na pódiu a publikom, založila v roku 2012 trojica spolužiakov z vysokej školy: Peter Komorník (CEO), František Krivda a Peter Slivka.

Na začiatku vybudovali aplikáciu, do ktorej, na žiadosť ich prvého konferenčného klienta, pridali možnosť klásť otázky. Postupne si aplikácia vybudovala širokú základňu používateľov, dnes medzi jej zákazníkov patria napríklad Adobe, BBC, Booking.com, Dell, Lufthansa, Oracle, Siemens, Spotify či WeWork a Zendesk.

„Slido je už vo svete považované za štandard na konferencie. Nie sme na konci tohto boja, ale minimálne už máme šancu dosiahnuť svoj cieľ. Pritom sa nám podarilo nadviazať spoluprácu s najväčšími konferenciami na svete, je to napríklad festival South by Southwest (SXSW), ktorý sa koná v americkom Texase. Počas neho sa napríklad nečakane zjavil Elon Musk a dohodol sa s organizátormi, že cez Slido bude vyše hodiny odpovedať na otázky z publika. Ďalším je WebSummit, jedna z najväčších technologických konferencií na svete, ktorá sa konala v Lisabone, a taktiež Svetové ekonomické fórum v Davose,“ opisoval v rozhovore pre Forbes z júla 2018 CEO Slido Peter Komorník.

Slido dnes používa sedem miliónov užívateľov mesačne. Na fotografii je jeho CEO Peter Komorník. Foto: Michal Lukáč pre Forbes

Koncom septembra tohto roka dosiahla slovenská aplikácia veľký míľnik, keď prekročila jeden milión udalostí, na ktorých ju usporiadatelia použili. Počas ôsmich rokov fungovania sa do interakcie cez Slido zapojilo 45 miliónov účastníkov, ktorí zaslali viac ako 20 miliónov otázok a v anketách odovzdali vyše 63 miliónov hlasov.

Sedem miliónov užívateľov za mesiac

Doposiaľ držal v rukách väčšinu spoločnosti jej CEO Peter Komorník, a to prostredníctvom svojho podielu v spoločnosti Instando. Ďalší spoločníci zahŕňajú jedného z najbohatších Slovákov Antona Zajaca, spoluzakladateľa antivírusovej spoločnosti Eset (Forbes jeho majetok odhaduje na 280 miliónov eur), spoločnosť Hewor Property Management a Kenneth Patrick Ryan. Slido dostalo na začiatku anjelskú investíciu 280-tisíc eur, zaangažovaná bola trojica investorov.

Minulý rok dosiahlo tržby takmer 8 miliónov eur, pričom vykázalo zisk takmer 345-tisíc eur. Pri pohľade na krivku rastu tržieb badať kontinuálny nárast: pred dvoma rokmi dosiahlo tržby 5,1 milióna eur, rok predtým 2,65 milióna.

Riešenie spoločnosti Slido používa takmer 7 miliónov používateľov mesačne. Poskytuje im platformu na zapojenie publika, ktorá umožňuje v reálnom čase vyhodnocovať spätnú väzbu účastníkov pred, počas a po mítingu alebo stretnutí. Využíva pritom rôzne formy dotazníkov, kvízov, hlasovania, grafického znázornenia vo forme word cloudu a ďalších nástrojov.

Pandémia tejto slovenskej aplikácii dopomohla k rastu a aj ju popohnala k celkom inému prostrediu. „V marci sme otočili kormidlo a všetok vývoj dnes smeruje do jeho lepšieho adaptovania nášho produktu do ‚remote prostredia’,“ povedal pre Forbes koncom septembra tohto roka PR manažér Slido Juraj Holub.

Slido sa preto sústredilo na integrácie s ďalšími platformami, ako sú napríklad Zoom Webinars, Microsoft Team či Google Meet. Slack či Google Slides už majú Slido integrované dlhšie.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?