25. novembra 2020

Dávajú vám vaše oči najavo, že trávite priveľa času pri počítači? Neustále pozeranie do monitora môže byť príčinou rozmazaného videnia, často spôsobuje aj bolesti hlavy. Aby ste týmto problémom predišli, vyskúšajte pravidlo „20-20-20“. A žmurkanie je v tomto prípade viac ako vítané.

Vedeli ste, že až 75 percent ľudí pracujúcich za monitorom trpí syndrómom počítačového videnia? Jeho príznaky ste určite zažili: Pocit suchých a podráždených očí, bolesť hlavy, rozmazané či dvojité videnie. Je spôsobený najmä tým, že pri práci na počítači nútime oči neustále zaostrovať.

Ďalším dôvodom nepríjemných pocitov je aj fakt, že zabúdame žmurkať. Dokonca žmurkáme až o 66 % menej než zvyčajne, preto telo netvorí potrebný slzný film a rohovka nám vysychá. Vinníkom môžu byť aj nesprávne svetelné podmienky či zlé umiestnenie alebo nastavenie monitora.

Vďaka tomuto krátkemu cvičeniu uľavíte zaostrovacím svalom, precvičíte oči a zabránite ich vysychaniu.

Pravidlo 20-20-20

Je to jednoduché – každých 20 minút sa odvráťte od monitora, zahľaďte sa na objekt vzdialený minimálne šesť metrov (20 stôp), a svoj pohľad na ňom udržte aspoň 20 sekúnd.

Reklama

Ak viete, že vás vždy po práci bolia oči, nastavte si na telefóne časovač, ktorý sa vám bude každých 20 minút pripomínať. Alebo si stiahnite aplikáciu na očnú gymnastiku.

Ak vám nevyhovuje aplikácia na telefóne, otvorte si v novom okne prehliadača túto stránku, ktorá vám každých 20 minút pripomenie, aby ste svojim očiam dopriali oddych.

Článok vyšiel na webe Forbes.cz.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?