4. októbra 2020

Módny svet od 4. októbra oplakáva veľkú stratu. Vo veku 81 rokov zomrel japonský módny návrhár Kenzó Takada, zakladateľ globálnej luxusnej značky Kenzo. Dizajnér známy po celom svete podľahol v nemocnici v Neuilly-sur-Seine neďaleko Paríža následkom koronavírusovej nákazy.

Potvrdil to aj návrhárov tlačový hovorca, ktorého cituje agentúra AFP. „Kenzó Takada zomrel v nedeľu 4. októbra 2020 v nemocnici Neuilly-sur-Seine na následky covid-19,“ uviedol hovorca v prehlásení.

Kenzó Takada sa narodil 27. februára 1939 v Hjógo a od roku 1958 študoval prestížnu japonskú módnu školu Bunka Fashion College v Tokiu. Mimoriadny talent kombinovaný s progresívnym pohľadom na svetový módny a textilný priemysel sa Kenzó rozhodol rozvinúť v mekke svetovej módy, v Paríži, kam sa presídlil o šesť rokov neskôr.

Zomrel slávny módny návrhár Karl Lagerfeld.
Počas života pracoval pre viaceré známe značky

Takada bol mimochodom vôbec prvým japonským návrhárom, ktorý sa trvale usídlil v Paríži. Tam si v roku 1964 vybudoval kariéru a navždy preslávil svoje meno. Značku Kenzo založil v roku 1970 a jeho prvá módna prehliadka vzbudila búrku nadšenia a v módnom priemysle i epickú vlnu záujmu o všetko japonské.

Prvá prehliadka značky Kenzo rezonovala i v najprestížnejších módnych časopisoch. Francúzska Elle umiestnila jeden z modelov z prvej prehliadky debutujúceho dizajnéra na titulnej strane. To sa nikdy predtým ani nikdy potom už nestalo.

Luxus po novom: šéfdizajnér Rolls Royce hovorí o trende post-opulentnosti

Kenzó sa preslávil invenčnými strihmi, neopozeranými kombináciami použitých materiálov a extravagantným spojením medzi ázijským a západoeurópskym pohľadom na dizajn a módu. Takada sa snažil obohatiť európsku módu o tradičné japonské prvky, neustále však prekvapoval novými a novými nápadmi a nečakanými riešeniami odevov.

Inovátor

V roku 1971 nadchol svojím vnímaním elegancie aj druhý breh Atlantiku, keď predviedol svoje kolekcie v New Yorku. Následne zažiaril doma v Tokiu. V tom čase už bol považovaný za etablovanú globálnu celebritu.

Kenzó miloval extravaganciu a rád šokoval, jeho prehliadky boli často dokonalými divadelnými predstaveniami, ako tá na rok 1978/79 prezentovaná v cirkusovom stane, kde krasokorčuliarky jazdili na koňoch v priehľadných uniformách a Kenzó si aplaus a slávnostné finále užil uprostred manéže, kam prišiel na chrbte slona.

Od roku 1983 začal Kenzó navrhovať i pánsku módu, v roku zas 1988 predstavil prvý dámsky parfém značky Kenzo.

Kenzó sa vzápätí ukázal byť zručným inovátorom v oblasti parfumov. Napríklad jeho vôňa Flower by Kenzo s flakónom zdobeným typickým vlčím makom sa stala bestsellerom prelomu tisícročia a pánsky parfum Kenzo pour Homme, v prvej verzii predstavený už v roku 1991, je populárny aj v súčasnosti.

V roku 1993 kúpil značku Kenzo do svojho portfólia francúzsky výrobca luxusných doplnkov LVMH francúzskeho miliardára Bernarda Arnaulta. Jeho súčasťou je značka Kenzo dodnes.

Autorkou článku je redaktorka Forbes Česko Irena Cápová.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?