11. júna 2021

Zatvorené kancelárie, štadióny i školy im urobili škrt cez rozpočet. Ľudia totiž menej nakupovali rýchle raňajky či niečo na zahryznutie. Ladislav Ambrovics, ktorý vedie rodinnú spoločnosť Minit Slovakia, známu aj vďaka dopekaným „minitkám“, priznáva, že výnosy im vplyvom pandémie klesli o viac ako 4 milióny eur. Namiesto prepúšťania však prijímali nové posily a priniesli aj niekoľko noviniek. 

Dunajskostredskú firmu zakladal v roku 2004 František Ambrovics s bratom Jurajom pod názvom. Na Slovensko priniesli známe „fornetti.

Dnes ju vedie Františkov syn Ladislav ako jej výkonný riaditeľ. Pre Forbes hovorí, že znížená mobilita ľudí sa odrazila najmä na obratoch v ich franšízovej sieti. To znamenalo pokles výnosov z 26,8 milióna eur v roku 2019 na 22,7 milióna za rok 2020.

Nový systém práce

„Máme však aj druhý predajný kanál – retail, ktorý využívame na predaj našich pekárenských výrobkov. A tu sme zaznamenali malé navýšenie,“ hovorí.

Výkonný riaditeľ firmy Ladislav Ambrovics. Foto: archív Minit Slovakia

Zásadnou zmenou bol podľa Ambrovicsa aj prechod administratívnej časti firmy na home office. „Zmenili sme tak pracovný rytmus našich zamestnancov. So zlepšujúcou sa situáciou sme prijali protipandemické opatrenia v pobočkách i v centrále. Rozdelili sme zamestnancov na tímy. Jedna skupina chodievala do práce za prísnych bezpečnostných opatrení, druhá bola izolovaná doma a pripravená v prípade potreby vrátiť sa,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ.

Reklama

„V rovnakom rytme fungujeme prakticky stále. Zamestnancov sťahujeme na centrálu postupne. Sme v tomto smere maximálne opatrní, keďže vieme, že aktuálna situácia sa môže zo dňa na deň zhoršiť,“ dodáva.

Nové produkty aj franšízové predajne

Pandémia u nich okrem prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení priniesla podľa Ambrovicsa aj nové nápady. Rozšírili napríklad ponuku „Bake at home“ (upeč si doma). Ide o spotrebiteľské balenia výrobkov pod značkou Minit Home a toto rozšírenie ponuky považujú za veľmi úspešné.

Pribudlo aj pečivo s vyšším podielom ražnej, špaldovej alebo celozrnnej múky a pridaných olejnatých semienok.

Novú predajňu a pekáreň otvorili v pandemickom období na Špitálskej ulici v Bratislave. Foto: archív Minit Slovakia

Na trh tiež uviedli novú značku Oskar, ktorá zastrešuje ručne robené kváskové produkty pečené v kamennej peci. A rozrástla sa aj ich franšízová sieť, najnovšie napríklad pribudla pekáreň s kaviarňou na Špitálskej ulici v Bratislave.

Nie prepúšťaniu

Vo firme si napriek neistej situácii jasne povedali, že svojich zamestnancov si ponechajú a nebudú nikoho prepúšťať. Naopak, prijímali aj nových, keďže, ako hovorí Ladislav Ambrovics, chystajú viacero nových aktivít.

„Nepripúšťali sme si prepúšťanie a sústredili sme sa na zachovanie kmeňových zamestnancov, lebo sme verili v skoré ukončenie pandemickej krízy a pracovníci vo výrobe boli pre nás veľmi dôležití. Sme rodinná spoločnosť a vytváranie stabilného pracovného zázemia, pocit spolupatričnosti a súdržnosti sú pre nás hodnotami, na ktorých naša značka stojí,“ uzatvára Ambrovics.

Viac o tom, ako slovenské rodinné firmy prežívali obdobie poznačené pandémiou, si prečítajte v júnovom vydaní časopisu Forbes. Objednať si ho môžete TU.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?