17. marca 2019

Titul EY Začínajúci podnikateľ roka 2018 získal Regal Burger, ktorý z festivalového stánku vyrástol na sieť s miliónovými tržbami. Dnes má Regal 18 prevádzok na Slovensku, v Česku a najnovšie ide svoje hamburgery predávať pod novým brandom aj vo Viedni.

Majiteľ firmy a jeden z jej zakladateľov Jozef Bardík spomína, že prvú kamennú prevádzku v centre Bratislavy na Palackého ulici otvárali v januári 2014. Následné „hranie sa“ s procesmi a vstup aj do nákupných centier ich posunuli až k súčasnej expanzii.

V prevádzke sa zamerali na optimalizáciu, aby zákazník dostal čerstvý produkt vyrobený v najlepšej kvalite v krátkom čase. Bardík totiž približuje, že prostredie nákupných centier je špecifické – v čase obeda prichádzajú najmä ľudia, ktorí si odskočia z kancelárie a potrebujú sa najesť do 30 minút. Takže na jedlo nemôžu čakať viac ako 5 až 8 minút.

Z menu. Foto: archív Regal Burger

Preto napríklad majitelia dlho hľadali vhodné zatváracie grily, ktoré výrazne zvyšujú rýchlosť grilovania. Tiež vytvorili vlastný informačný systém so štyrmi obrazovkami, ktorý umožňuje začať s prípravou hamburgera v sekunde, ako pokladník prijme objednávku od zákazníka.

Bojoval o titul Podnikateľa roka.
Po vyhorení sa vrhol do nového projektu a dnes vedie úspešnú firmu

Jozef Bardík a CEO pre Slovensko Jozef Kuzma hovoria, že nakoniec nastavili dodávateľský reťazec tak, že aj v nákupných centrách podávajú hamburgery v reštauračnej kvalite. „Dbáme na čerstvosť, mäso nikdy nemrazíme, žemle máme od našich pekárov a všetko pripravujeme až po objednávke od zákazníka,“ dopĺňajú.

Finstat ide do Európy, no bude iný.
Jeho zakladateľ Filip Glasa sa chce rozbehnúť vo Veľkej Británii

Tržby firmy v súčasnosti dosahujú takmer päť miliónov eur a v tomto roku očakávajú ďalší rast. Chcú zdokonaľovať ich systém franšízy, otvoriť dvojciferný počet nových prevádzok na Slovensku a v Česku, kde pôsobia od roku 2016. Pozerajú sa však aj za hranice Európy, svoj biznis s hamburgermi plánujú spustiť tiež v Dubaji, v Abú Zabí a v Austrálii.

Pozrite si, čo si myslí Jozef Bardík o failoch v biznise či podnikaní na Slovensku:

Tento článok je súčasťou minisérie o finalistoch a ocenených súťaže EY Podnikateľ roka 2018. Cieľom tejto medzinárodnej súťaže podnikateľov, ktorá sa na Slovensku koná od roku 2006, je ukázať verejnosti príklady z prostredia biznisu, ktoré môžu byť vzorom najmä pre začínajúcich podnikateľov. V súčasnosti sa vyhlasuje v 60 krajinách sveta. Slávnostné vyhlásenie slovenských víťazov sa konalo 5. marca.

Na titulnej fotografii sú zľava Jozef Kuzma a Jozef Bardík. Autor foto:  Jiří Turek, Jana Jabůrková