Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
21. septembra 2020

Futbal dávno nie je len o góloch a bodoch. Tento globálny biznis si čoraz viac žiada zapojenie moderných technológií, aby sa naplno využil aj jeho komerčný potenciál.

V sobotu o 18:45 na jedno ihrisko vybehnú dve jedenástky a po 90 minútach sa rozídu po remíze 3:3. Ide o najdôležitejšie informácie, ktoré sa fanúšikom spájajú s futbalovým zápasom. No len málokto tuší, aké obrovské množstvo ďalších údajov sa skrýva za fungovaním najpopulárnejšieho športu na Slovensku. To, že sa v posledných rokoch výrazne posúva nielen po výkonnostnej, ale napríklad i marketingovej stránke, je zásluhou aj efektívnejšej práce s dátami, ktoré má Slovenský futbalový zväz (SFZ) k dispozícii.

Generálny sekretár Slovenského futbalového zväzu, Peter Palenčík. Zdroj foto: Archív SFZ

Ak by sme sa na futbalové hnutie pozreli cez optiku čísel, je s vyše 107-tisíckami aktívnych členov jednou z najmasovejších organizácií u nás. Zastrešuje 1 800 klubov a 5 474 družstiev v 427 súťažiach. „Počas sezóny 2018/2019, ktorú ešte nepoznačila pandémia, sme elektronicky spracovali vyše 56-tisíc zápisov a stretnutí či 114 146 žiadostí o transfery, registrácie a pod.,“ vymenúva len niektoré z administratívnych povinností Zväzu jeho generálny sekretár Peter Palenčík. „Potrebovali sme technológiu, ktorá by nám umožnila tieto činnosti digitalizovať, pracovať s informáciami v reálnom čase a uľahčila k nim prístup nielen zo strany našich zamestnancov, ale aj klubov či regionálnych zväzov.“ 

Okrem toho v SFZ hľadali aj nástroj pre riadenie ekonomickej agendy tvorenej desiatkami tisíc faktúr a miliónmi eur ročne. „Pre túto oblasť sme zvolili SAP S/4HANA, ktoré dokáže okamžite spracovávať a vyhodnocovať obrovské objemy dát. To sme doplnili o nadstavbu, ktorá nám umožnila v reálnom čase prepájať viac zdrojov dát do manažérskych prehľadov. Vďaka SAP Analytics Cloud teraz dokážeme spojiť športovo-technické dáta s ekonomickými a sledovať, ako sa navzájom ovplyvňujú. Postupne do tejto platformy integrujeme nielen SAP S/4HAHA či SAP Sports One, ktorý využívajú reprezentačné výbery pre výchovu a skauting hráčov, ale aj riešenia tretích strán,“ dopĺňa vedúci IT oddelenia Ján Letko. 

Vďaka SAP technológiám v SFZ štandardizovali ekonomické procesy, eliminovali papierovú agendu, skrátili dobu spracovávania údajov na minimum a ich veľkú časť presunuli do cloudu. To výrazne zjednodušilo prevádzku a zálohovanie strategických dát. Zároveň majú k dispozícii pokrokové nástroje ako napríklad prediktívna analytika. „Digitalizácia procesov, využívanie mobilných aplikácií, dostupnosť dát 24×7 v reálnom čase, ako aj efektívna prevádzka cloud služieb na úrovni infraštruktúry prinášajú úspory financií a času. Zároveň nám otvárajú nové možnosti tvorby e-commerce nástrojov pre partnerov a fanúšikov futbalu a ich monetizáciu,“ uzatvára Peter Palenčík.