31. mája 2018

Keby sme chceli použiť marketingový klišé slogan, napísali by sme, že Martin a Peter Velitsovci sú viac ako bratia. V tomto prípade to však platí na 100 % – tiež sú dvojvaječné dvojičky, obaja pretekali v profi pelotóne, istý čas dokonca za rovnaký tím a keď začali vyrábať cyklistické oblečenie, stali sa biznis partnermi. Isadore Apparel založili v roku 2013 a rozhodli sa vydať vlastnou cestou. Dnes už môžeme povedať, že správnou. V čom sú iní a prečo predajú najviac čiernych cyklistických nohavíc?

Peter s Martinom majú dokopy odjazdených 19 rokov v profesionálnom pelotóne, ich značka Isadore Apparel však nevyrába oblečenie pre profíkov. Zameriavajú sa na ľudí zo strednej a vyššej triedy, ktorí radi jazdia na bicykli. Aj preto sa vydali vlastnou cestou a namiesto bežného cyklistického oblečenia z lykry to svoje vyrábajú z merino vlny s prímesou syntetiky. Svoje dresy, nohavice či čiapky šijú v púchovskej Makyte a z rovnakého mesta riadia aj svoj podnik.

Stavili na kvalitu, prémiové balenie a prepracovaný marketing. Aj vďaka tomu ich tržby v roku 2017 boli 1,8 milióna eur a podarilo sa im preraziť na viacerých zahraničných trhoch.

Plánujú stavať vlastné priestory v Púchove

V cyklistike je jar-leto najsilnejšou sezónou a výnimkou nie sú ani v Isadore. Peter Velits sa ako CEO firmy v týchto dňoch najviac venuje marketingu. Súčasne však pripravujú pre svojich zákazníkov novinky na zimu: tešiť sa môžu na nové produkty aj spolupráce so známymi značkami. „Každú sezónu prinášame niekoľko noviniek. Chceme pokračovať v tempe, ktoré sme nasadili,“ hovorí Peter.

Prezradil, že okrem cyklistických doplnkov sa teší hlavne zo spolupráce so slovenským výrobcom obuvi. Viac sa však dozvieme až pri uvedení novinky na trh.

Oblečenie Isadore sa šije v púchovskej Makyte, aj vďaka tomu môžu bratia byť pri výrobe. Foto: archív Petra Velitsa

Začiatkom roka 2017 pracovalo pre Isadore okrem bratov Velitsovcov, externého grafika a marketingovej agentúry 5 zamestnancov. Dnes ich je už 10 a vo firme musia riešiť príjemné problémy, kam nových členov tímu usadiť. Peter naznačil, že v blízkej dobe by mali v Púchove vyrásť vlastné priestory cyklistickej firmy.

4 dôvody, prečo vysadnúť na bicykel aj na jeseň. Choďte do práce a na výlet

„Pozemky už máme pripravené, teraz viac-menej čakáme iba na schvaľovanie. Je to jeden z cieľov, ktoré chceme tento rok splniť.“ Pôjde o centrálu so skladom, no s expanziou na ďalšie trhy to myslia vážne – kancelárie pre ďalších ľudí hľadajú v Bratislave.

Na ktorých trhoch sa im najviac darí?

Cyklistika nie je futbal, zabezpečiť sa dokonca života sa podarí asi 15 najlepším jazdcom. Bratia Velitsovci v začiatkoch firme pomáhali svojimi prostriedkami, no počítali, že neskôr ich bude živiť. Po troch rokoch fungovania si Isadore zarobil na seba a v roku 2017 mal zisk takmer 200-tisíc eur. Ako sa im darí tento rok? „Z celkového pohľadu máme tento rok rast 60 %. V Nemecku, čo je náš hlavný trh, je to až 70 %. ‘Nové’ trhy ako Francúzsko sú na tom tiež veľmi dobre, tam je to až 100 %,“ sumarizuje Peter.

Prepracované balenie, prémiový materiál a výborný marketing, aj to stojí za úspechom Isadore Apparel. Foto: archív Petra Velitsa

Veľkým a najmä milým prekvapením pre CEO Isadore Apparel je slovenský trh. „Podcenili sme slovenského zákazníka, neverili sme, že produkt sa bude na tomto trhu tak dobre predávať.“ Podľa jeho slov za to môže aj istá dávka nášho lokál patriotizmu, ktorá Slovákov robí hrdými na značku úspešnú aj v zahraničí a motivuje ich ku kúpe.

Ako sme išli na legendárne alpské kopce Tour de France na bicykli

Ďalšou ambíciou firmy je zaujať miesto aj na zaujímavom americkom trhu. Hoci tovar už v USA fyzicky majú, v Isadore sú si vedomí možných nástrah: „Z našich skúseností je to z marketingových nákladov najdrahší trh.“

Cyklistické oblečenie aj do mesta

Výhodou Isadore je, že ich ponuka nestojí a nepadá na jednom konkrétnom produkte. Niekedy dopytu dominuje biely dres, inokedy ponožky. „Máme radosť, že niektoré produkty, s ktorými človek nepočíta, prekvapia. Iné sú zase naopak sklamanie, takže je to vyvážené,“ hovorí Peter s úsmevom.

Dlhodobo najpredávanejším produktom sú však čierne cyklistické nohavice, prečo? „Zákazník máva viac nohavíc ako dresov. Častejšie ich mení, je to bežný fenomén.“ V ponuke tiež nájdeme iba 6 druhov nohavíc, no dresov až 30, takže objednávky sa môžu lepšie prerozdeliť. Neodmysliteľným dôvodom je však aj to, že Peter s Martinom jazdia výlučne v čiernych nohaviciach a v ich e-shope nájdete iba tento odtieň.

Jedným z tohtoročných cieľov je postaviť v Púchove novú centrálu so skladom. Foto: archív Petra Velitsa

V ponuke nechýba ani tzv. urban oblečenie na bicykel – špeciálna košeľa, rifle či tričko. V tomto segmente im pomohla spolupráca so známym výrobcom a predajcom tričiek Kompot.sk, s ktorou sú veľmi spokojní. Predtým, ako vznikli 3 nové dizajny na mestské bicyklovanie, v Isadore úplne nevedeli, čo očakávať. „Bolo to dobré otestovanie. Chceme priniesť ešte viac urbanových vecí a spoločne máme naplánovanú ďalšiu sériu tričiek. Sme radi, že sme našli na Slovensku takéhoto partnera,“ prezradil Peter potešujúcu správu pre mestských jazdcov milujúcich dizajn.

Hlavná foto: archív Petra Velitsa (vľavo Peter, vpravo Martin Velits)