Dôvodom oslabenia odvetvia je najmä vývoj na kľúčovom čínskom trhu, kde dopyt v minulých mesiacoch výrazne zabrzdil.
Britská módna značka Burberry oznámila za prvý polrok súčasného obchodného roka pokles zisku takmer o pätinu, keď pokračujúca vysoká inflácia vo viacerých krajinách a útlm ekonomiky zasiahol do výdavkov na luxusné produkty.
Módny dom známy výrobkami s typickým károvaným vzorom vykázal za prvý polrok obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od apríla do 1. októbra, zisk 158 miliónov libier, v prepočte 181,22 milióna eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 18 percent.
Zisk pred zdanením dosiahol 219 miliónov libier. Na porovnanie, za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka zaznamenal 251 miliónov libier.
Tržby za prvý polrok predstavovali 1,40 miliardy libier. Oproti prvému polroku predchádzajúceho obchodného roka tak vzrástli o vyše tri percentá. Situácia sa však výrazne zmenila v druhom štvrťroku, a to v prípade porovnateľných tržieb, teda tržieb z obchodov otvorených viac než rok. Zatiaľ čo ich rast v prvom kvartáli zaznamenal 18 percent, v druhom štvrťroku sa zvýšili iba o jedno percento.
Dôvodom je najmä vývoj na kľúčovom čínskom trhu, kde sa dopyt v minulých mesiacoch výrazne oslabil. Podobne sa zhoršili výsledky na trhoch Amerík. Naopak, dobre sa vyvíjali tržby Burberry v druhom štvrťroku 2023/2024 na európskom trhu, kde luxusné výrobky nakupovali najmä zahraniční turisti.