Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) v 1. štvrťroku 2022 takmer zdvojnásobila svoj čistý zisk. Pomohlo jej zameranie sa na severoamerický trh po rokoch „utlmenej“ prítomnosti v súvislosti s emisným škandálom jej dieselových vozidiel. Ukázali to v stredu 4. mája hospodárske výsledky VW, ktoré TASR prevzala od AFP.
Koncern zároveň predpovedal, že dlhotrvajúci nedostatok polovodičov sa v druhej polovici roka zmierni a prispeje k prudkému nárastu produkcie, čím sa vykompenzujú mesiace obmedzovania výroby.
Čistý zisk VW sa za tri mesiace do konca marca 2022 zvýšil na 6,7 miliardy eur z 3,4 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Ako si poradili s nedostatkom čipov
Generálny riaditeľ Herbert Diess vo vyhlásení uviedol, že Volkswagen dokázal „zmierniť“ vplyv problémov s dodávkami komponentov, ako sú polovodiče, prerozdelením výroby v rámci svojej globálnej siete tovární.
Nedostatok čipov, kľúčového komponentu v konvenčných aj elektrických vozidlách, ktorý spôsobila pandémia nového koronavírusu, si minulý rok vynútil prerušovanie výroby. Tento rok prispela k problémom v dodávateľskom reťazci invázia Ruska na Ukrajinu, ktorá obmedzila dostupnosť káblových zväzkov vyrábaných v regióne.
Po škandále prišiel opäť zisk
V centre stratégie VW je tak Severná Amerika, kde sa druhá najväčšia automobilová skupina na svete pokúsi do roku 2030 viac ako zdvojnásobiť svoj podiel na tamojšom trhu na 10 %.
Volkswagen zaznamenal v roku 2021 svoj prvý zisk po rokoch v tomto regióne po emisnom škandále z roku 2015, po ktorom skupina obmedzila svoju činnosť v USA.
Automobilová skupina, ktorá vlastní 12 značiek vrátane Audi, Porsche, Seat či Škoda, v marci oznámila, že do svojich výrobných zariadení v Severnej Amerike napumpuje 7,1 miliardy dolárov(6,73 miliardy eur).
K lepšie vybaveným vozidlám
Volkswagen zároveň v stredu (4. mája) potvrdil predbežné údaje, podľa ktorých sa jeho prevádzkový zisk v 1. štvrťroku zvýšil na 8,5 miliardy eur zo 4,8 miliardy eur vlani.
Finančný riaditeľ Arno Antlitz pritom uviedol, že výsledok skupiny podporil posun smerom k „lepšie vybaveným vozidlám“ s väčšími maržami. Predaj drahších áut pomohol automobilovému gigantovi dosiahnuť nárast zisku, aj keď jeho celkový odbyt klesol o viac ako 20 percent.