Má vojenský pôvod, ostré hrany a dvere, ktoré zavriete tak, že vás počuje aj sused. Napriek tomu je to na Slovensku mimoriadne populárny model.
Mercedes-Benz G500 si zachoval terénny rodokmeň, ale do svojej modifikovanej DNA prevzal množstvo luxusných prvkov.
Obrovská maska s trojcípou hviezdou, kruhové svetlá, robustné blatníky a tie dvere – keď ich zabuchnete, nejde len o zvuk. Ide o zážitok. A nielen pre uši.
Auto pôsobí ako mobilná pevnosť, ktorá vám dá pocit neohrozenosti ešte predtým, než otočíte kľúčikom. Každý detail hovorí, že toto nie je len módny doplnok, ale nástroj. Robustný, hranatý, ikonický.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
A teraz pozor – zatiaľ čo z vonkajšej strany pripomína vojaka v plnej poľnej, interiér vás víta ako salónik prvej triedy. Kožené sedadlá vás objímu s takou precíznosťou, že zabudnete, že sedíte v terénnom vozidle. Hliníkové doplnky a drevené obloženie dávajú jasne najavo, že Géčko sa nebojí špiny, ale zároveň miluje štýl.
Infotainment MBUX funguje bezchybne, grafika je ostrá a odozva svižná. A hoci karoséria pripomína kovovú skriňu, vo vnútri je až prekvapujúco ticho – akoby ste sa viezli v izolovanom zvukovom štúdiu
Možno to je aj tým, že pod kapotou nebubloce stará poctivá V8-čka. Žiaľ, dali sme zbohom burácaniu a privítali efektivitu. Nové G500 totiž pod kapotou skrýva trojlitrový radový šesťvalec s mild-hybridnou podporou EQ Boost. Papierovo to znamená 330 kW (449 koní), 560 Nm a ďalších 15 kW na pomoc pri zrýchlení.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
V realite je to svižný, kultivovaný a viac než dôstojný nástupca pôvodného osemvalca. Ale zvuk to, samozrejme, nenahradí. V spolupráci s deväťstupňovým automatom ponúka krásne plynulú a sebavedomú jazdu.
Sebavedomie auto zo seba priam vyžaruje. Systém 4MATIC spolu s tromi uzávierkami diferenciálov z neho robí vozidlo, ktoré sa nezľakne ničoho. Ani prudkého stúpania, ani rozbahneného lesa, ani zimnej kalamity. Dovolím si povedať, že všetky jeho terénne schopnosti, pre ktoré bol medzi offroad nadšencami obľúbený, zostali zachované.
Čo novinka získala, je stabilita a komfort na asfalte. Samozrejme, vysoká stavba karosérie vám občas pripomenie, že sedíte vo vyššej lige, preto je opatrnosť, najmä vo vysokých rýchlostiach vždy namieste.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G500
Cena: od 154 125 eur
Motor: benzín 3,0 l radový 6-valec + EQ Boost
Výkon: 330 kW/449 koní + 15 kW hybrid
0-100/max. rýchlosť: 5,4 s/210 km/h
Spotreba kombinovaná/CO2 na 100 km: 11,1 l/252 g
A to najlepšie? Ten pocit. Pocit, že sedíte v niečom výnimočnom. Nie pre výbavu, nie pre značku, ale pre celkové vyžarovanie. Mercedes-Benz G500 nie je len auto. Je to vyhlásenie. O tom, že chcete luxus, ale nie na úkor schopností. Že milujete pohodlie, ale viete si ho zaslúžiť aj v divočine. A že keď už niečo vlastníte, tak nech to má dušu.
A Géčko tú svoju rozhodne má. Robustnú, hranatú, nekompromisnú – presne ako jeho dvere.