26. augusta 2019

Kedysi projekt s veľkými ambíciami, dnes mesto duchov. O outlet vo Voderadoch nemali investori záujem ani po zníženej cene v dražbe. 

Slovenský Parndorf, obrovské zľavy, dva milióny návštevníkov ročne. Slogany, ktoré pred šiestimi rokmi sprevádzali otvorenie prvého tuzemského outletového obchodu vo Voderadoch. 

Z predstáv majiteľov úspešného projektu je dnes mesto duchov, ktoré má za sebou už druhú dražbu. A opäť neúspešnú. Vyvolávacia cena bola v druhom kole nastavená na sedem miliónov eur, no ani tentokrát sa neobjavil investor, ktorý by bol ochotný projekt kúpiť.

Poznáte nové najdrahšie víno sveta?
Stojí vyše 20-tisíc dolárov a chutí vraj ako svet sám osebe

Hodnota objektu bude v treťom kole pravdepodobne klesať. Z informácií, ktoré priniesol portál Trend je zrejmé, že hlavné slovo pri určovaní ďalšej ceny bude mať ako hlavný veriteľ Všeobecná úverová banka. 

(Ne)existujúci investor

Voderady už majú za sebou jednu neúspešnú licitáciu z júla tohto roku. Aj keď sa pôvodne hovorilo o tom, že existuje investor, ktorý má záujem, nič sa neudialo. One Fashinon Outlet nechcel kúpiť za 10 miliónov eur nikto. Táto suma dokonca predstavovala len tretinu pôvodnej. Na tom, aby outlet našiel nového majiteľa, majú záujem najmä jeho veritelia. Najväčším bola Všeobecná úverová banka, ktorej výška pohľadávok dosahuje 14 miliónov eur. Tým ďalším bol Daňový úrad v Bratislave, ktorého pohľadávky predstavovali takmer 24-tisíc eur. 

Spoločnosť, ktorá vlastnila outlet, oznámila svoje pokusy o reštrukturalizáciu ešte v roku 2016 s tým, že sa bude hľadať nový investor. Začiatkom roka 2017 odsúhlasili veritelia ozdravný plán, no investor bol v nedohľadne. Voderadom úplne odzvonilo minulý rok v októbri, keď začali značky ponúkať obrovské zľavy a postupne zatvárať svoje prevádzky. Nakoniec sa pristúpilo k dobrovoľnej dražbe. 

voderady outlet neúspešná dražba
Značky začali z outletu odchádzať minulý rok v októbri. Foto: SITA

Príbeh Voderadov sa začal písať v roku 2013. V tom čase sľuboval zákazníkom značky Adidas, United Colours, Mustang, Nike a iné. Okrem retailových obchodov sa v projekte nachádzali aj reštaurácie či kaviarne. Pôvodné plány dokonca hovorili aj o rozširovaní projektu o druhú etapu. Tieto predstavy však stroskotali, keďže métu – dva milióny návštevníkov ročne – sa projektu nepodarilo naplniť.

Developerom projektu bola spoločnosť Realiz a celková investícia sa vyšplhala na 30,5 milióna eur. V orgánoch spoločnosti sa ešte do roku 2015 vyskytovalo meno dnes už odsúdeného podnikateľa Ladislava Bašternáka. 

Voderady v číslach

Obchodné priestory  13 913 štvorcových metrov

Reštauračné priestory  737 štvorcových metrov

Mezonet  186 štvorcových metrov

Prevádzkové náklady: 

Daň z nehnuteľnosti  takmer 37-tisíc eur

Poistenie  10-tisíc eur

Údržba  55-tisíc eur

Stráženie  5- tisíc eur

Dokopy  približne 108-tisíc eur

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk