Slovenská lyžiarka Petra Vlhová pomôže športovému gigantovi Adidas propagovať jeho outdoorový brand Terrex. Zmluva platí na nadchádzajúce sezóny, olympijská víťazka v slalome by vďaka spolupráci s nadnárodnou značkou mohla vykročiť na svetový trh sponzoringu.
Vlhová dôležitú reklamnú spoluprácu avizovala už v lete vo veľkom rozhovore pre Forbes. Teraz, krátko pred začiatkom sezóny, počas ktorej ju čakajú majstrovstvá sveta vo francúzskom Courcheveli, ju oficiálne oznámila na svojich sociálnych sieťach.
Terrex, pôvodne outdoorový brand pre bežcov, vstupuje spolu s Vlhovou a Novozélanďankou Alice Robinsonovou do sveta zjazdového lyžovania.
Pomáhala pri vývoji lyžiarskej línie
„Dostať príležitosť byť súčasťou príchodu Adidasu a Terrexu do alpského lyžovania je pre mňa veľká česť,“ napísala Vlhová. „Nové personalizované pretekárske oblečenie odráža môj postoj k všetkému, na čom mi záleží. Základ dizajnu je založený na dobrom pocite z lyžovania na mojich domácich zjazdovkách pri východe slnka, čo je čas, keď som naozaj šťastná a v spojení s okolitou prírodou. To je pocit, ktorý chcem mojím oblečením reflektovať.“
S Adidasom spolupracovala Vlhová už dávnejšie, v letnom rozhovore opísala pripravovanú väčšiu spoluprácu s Terrexom. „Prvýkrát v kariére sa mi ponúkla možnosť ísť na globálny trh. Vybrali si ma, že budem na štyri roky brand ambassador,“ povedala Forbesu.
„Budem pomáhať s vývojom, aby boli veci čo najlepšie na lyžovanie. Majú už vybavenie aj na skialp, ale špeciálne vyvinuté na lyžovanie nie. Budem vyvíjať ich značku a oni pomôžu mne s mojím menom a značkou.“
Vlhová by mala dostať vlastnú kolekciu, aj už spomínané vlastné farby. „Budeme to vyvíjať spolu,“ avizovala. „Ja sa v oblečení potrebujem hýbať a cítiť sa komfortne. Napríklad lyžiarske nohavice pre trénera sú úplne iné ako normálne. Potrebujú rôzne vychytávky.“
Už v lete konštatovala Vlhová otvorene, že spolupráca s globálnou značkou je dôležitý kariérny krok, aj keď nie nevyhnutne z pohľadu peňazí, ktoré aktuálne prinesie.
Brutálna príležitosť
„Pre mňa ako pre dievča zo Slovenska je to brutálna príležitosť, ako sa dostať na medzinárodný trh. Úprimne povedané, keby som bola z inej krajiny, asi zarábam úplne iné peniaze.“
Otec našej úspešnej lyžiarky Igor Vlha poznamenal, že pre dcéru by spolupráca mohla otvoriť „lievik možností“, čomu by sa mohla venovať po skončení aktívnej kariéry. „Povedali nám, že ju sledovali tri roky a že ich zaujíma náš príbeh. Môžu osloviť pretekára Američana, Francúza, Nóra… koho chcú. Ale chcú niečo iné. Vybrali si nás.“