19. marca 2021

Firemné vzdelávanie či tréningy mindfulness pomocou klasického videa či príručiek už vychádzajú z módy. Dieru na trhu vypĺňa slovenský startup MindBox, ktorý stavil na virtuálnu realitu. 

Na začiatku bola myšlienka: ako využiť virtuálnu realitu na iné ako herné účely. Písal sa rok 2016 a Peter Tomašovič spolu s Martinom Markom a Michalom Záhradníkom položili základy startupu MindBox. V tom čase sa zaujímali najmä o simulácie vo virtuálnom prostredí a o možnosti liečenia fóbií pomocou VR. 

V tomto smere im nahrával aj fakt, že Peter má skúsenosti s vývojom VR, Martin je výskumník v oblasti psychológie v Slovenskej akadémii vied a Michal je klinický psychológ. Vtedy však ešte nešlo o plnohodnotný startup, skôr o experiment, na základe ktorého trojica zisťovala, ako budú ľudia na simulované virtuálne situácie reagovať. 

„Vyvinuli sme prvú verziu zameranú na strach z výšok a hneď po prvých experimentoch bolo jasné, že to funguje. Virtuálna realita dokáže oklamať ľudský mozog a človek na simulované podnety reaguje ako v reálnom svete,“ hovorí Peter Tomašovič, ktorý ako jediný z pôvodného tímu aktívne pôsobí v startupe dodnes.

MindBox má aktuálne za sebou pre-seed investíciu a momentálne sa zaujímajú o možné financovanie z venture kapitálových fondov.

Reklama

Prestížne akcelerátory

Prvé kroky vo svete startupu urobili v marci 2017 v Berlíne na týždňovom programe Tech Rally Berlin, ktorý sa zameriava na nové projekty spojené s virtuálnou realitou. „Tu sme objavili čaro práce s mentormi a prežili sme aj náš prvý Demo day,“ dopĺňa aktuálny šéf.

Pôvodní tím startupu Mindbox. Foto: archív respondenta

O niekoľko mesiacov boli vybraní do najstaršieho akceleračného programu v strednej Európe, StartupYard Praha, ako jeden zo siedmich startupov spomedzi 150 uchádzačov z celého sveta.

Počas tohto programu sa zároveň rozhodli pre zmenu produktu – z VR riešenia na liečbu fóbií sa totiž začali orientovať na vzdelávanie zamestnancov vo firmách. „Pochopili sme, že MindBox dokáže ponúknuť ľuďom oveľa viac a zároveň platforma pre firemné vzdelávanie má väčší obchodný potenciál,“ vysvetľuje Tomašovič.

Vzdelávanie po novom

Zamestnanci totiž podľa neho nechcú vo firmách tráviť čas určený na vzdelávanie pred počítačom. Preto sa zamerali na vývoj v-learning aplikácie, ktorá je zameraná na virtuálne vzdelávanie s inovatívnymi technológiami založenými na AI, práci s hlasom a rečou, 3D simuláciách a mobilnom vzdelávaní.

Variant pre mobil sa rozhodli vyvinúť aj preto, že nie každá firma si môže dovoliť VR headset pre svojich zamestnancov. 

Tomašovič tvrdí, že ich riešenie môže využívať ktokoľvek bez veľkých investícií a zložitej implementácie. Či už ide o produktové alebo predajné školenie finančnej inštitúcie, školenia call centier, onboardingové školenia alebo pravidelný tréning predajných asistentov v retaile. 

MindBox ponúka rôzne možnosti vzdelávanie pre zamestnancov. Foto: archív respondenta

V spolupráci s koučkou a expertkou Olgou Zimmermann vytvorili aj sériu tréningov zameraných na kvalitu života a odolnosť (wellbeing, resilience, mindfulness). Okrem toho dokážu tréneri vytvoriť pomocou aplikácie aj program na mieru.

Pre maximálny efekt je kľúčové nezostávať pri staromódnej príprave tréningov, ale maximálne využiť potenciál mikro-vzdelávania, hlasovej komunikácie v rámci tréningu, simulácie typických alebo problematických situácií v podniku,“ vysvetľuje startupista. 

Budúcnosti sa neobávajú

Aktuálne je ich najväčším zákazníkom firma Tchibo Praha, ktorá pomocou ich riešenia trénuje 500 zamestnancov v Čechách aj na Slovensku. Zároveň sú tieto dva trhy momentálne ich hlavným pôsobiskom a Praha rovnako aj sídlom ich kľúčového partnera, firmy peopleTObusiness. 

To, že sa MindBox rozhodol zmeniť svoje zameranie, však nebolo jedinou zmenou, ktorá startup počas piatich rokov fungovania čakala. Z pôvodných členov tímu zostal na palube len Peter, ku ktorému sa pridal Andrejovi Rybovič ako CMO a Christophe Beaujard, ktorý je zodpovedný za business development. 

Hoci pre pandémiu Covid-19 museli zmenšiť svoj tím, budúcnosti sa neobávajú. „Naším cieľom sú realistické vzdelávacie simulácie, aby sa každý zamestnanec mohol vzdelávať v bezpečnom virtuálnom prostredí,“ hovorí na záver Tomašovič. Do karát im podľa neho hrá aj fakt, že technológie začínajú byť čoraz viac dostupné a bude si ich môcť dovoliť stále viac firiem a zákazníkov. 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?