26. augusta 2021

Na receptúrach spolupracoval s odborníkmi takmer dva roky. Ich produkty sa volajú Vjem, čo znamená „Viem, čo jem“. Bývalý hokejista a dnes aj televízny komentátor a moderátor Boris Valábik sa pustil do nového projektu – buduje vlastnú značku výživových doplnkov.

Predaj proteínových tyčiniek či orieškových masiel spustili 8. augusta, ale kým Boris Valábik začne rozprávať o svojom najnovšom biznise, vráti sa späť k hokejovej kariére. Chce tým poukázať, akú dôležitú úlohu v nej hralo aj stravovanie. A zvlášť v jeho situácii, keď si bol vedomý, že na základe talentu by sa do NHL nikdy nedostal.

„Vedel som, že musím prísť na kemp lepšie fyzicky pripravený ako spoluhráč, s ktorým bojujem o miesto,“ spomína. „V play-off zase musím zregenerovať o percento rýchlejšie ako protihráč, ktorý proti mne pôjde do súboja.“

Hovorí, že doplnkov výživy otestoval nespočetné množstvo. Už počas kariéry tak zistil, ktoré fungujú a ktoré sú len marketingovým ťahom. Tieto skúsenosti sa rozhodol premietnuť aj do podnikania.

Reklama

Ručí za kvalitu

Usmeje sa, že povie klišé, ale skrátka platí: O auto sa staráme, aj keď ho za päť, šesť, sedem rokov predáme, vymieňame mu olej. Lenže o svoje telo sa často až tak nestaráme – a pritom s ním musíme fungovať do konca života.

Preto chce dať svojmu zákazníkovi záruku, že to, čo si z ich produktov zoberie, naozaj funguje. „Ak si kupujem proteín, chcem, aby to bol najlepší proteín a nie sladkosť,“ vraví. „Ak kolagén, tak preto, že viem, že je vyrobený z najlepších ingrediencií a nie preto, že ho propaguje nejaká mediálna hviezdička na Instagrame.“

Boris Valábik po hokejovej kariére vytvoril s Mariánom Gáboríkom aj značku Boris & Brambor, pod ktorou nahrávajú podcasty a majú aj vlastnú šou v televízii, kde spovedajú bývalých spoluhráčov či populárnych umelcov. Foto: Ondřej Pýcha

V ponuke značky Vjem nájdete proteínové tyčinky, raňajkové kaše či stopercentné orieškové maslá, ktoré sú lisované za studena, aby nestratili chuť ani živiny. Vyvinuli však aj proteínové produkty so špeciálnym zložením pre ženský organizmus.

Testovali ich aj olympionici

Je hrdý na to, aký silný tím za týmito produktmi stojí. Je za nimi Robert Gorgos, nutričný poradca Bora Hansgrohe a tiež Roman Švantner, ktorý trénuje mnoho slovenských reprezentantov, Jána Volka a futbalistov, hokejistov. Ďalší nutričný poradca vo firme je David Brűnn a Michal Drdúl je zasa farmaceut pre doplnky výživy, čo je na Slovensku veľmi málo ľudí.

Produkty Vjem najskôr Boris Valábik testoval najmä sám na sebe, neskôr však oslovil na spoluprácu aj viacerých profesionálnych športovcov. Aj tých, ktorí sa pripravovali na nedávnu olympiádu v Tokiu. „Oni nám odobrili, že áno, toto funguje, toto je dobré na regeneráciu či toto mi nezaťažuje žalúdok,“ dopĺňa.

Ich certifikované doplnky výživy sa vyrábajú v Nemecku a na Slovensku a produkty ako pistáciové či arašidové maslá zase budú podľa ich receptov zadávať výrobcom z Čiech.

„Dali sme si záležať, aby sme vybrali tých najlepších výrobcov a rozhodli sa, čo budeme outsorcovať a čo budeme vyrábať sami,“ hovorí. „Je to pre mňa veľká investícia a krok. Na jednej strane som si istý, že toto je to najlepšie, čo na Slovensku je, na druhej, nikto si nemôže byť istý, ako ľudia zareagujú. Hlavné však je, že je to úprimná cesta.“

Dvaja spolumajitelia

Presnú čiastku, ktorú do projektu vložil, nechce prezradiť, akurát poznamená, že okrem nehnuteľností šlo o najväčšiu investíciu, akú kedy spravil. „Bolo to viac, ako som kedy zaplatil za akýkoľvek automobil,“ usmeje sa.

Podiely vo firme majú rozdelené rovnakým dielom so spoločníkom Františkom Kalašom. „Ja sa viac vyznám v doplnkoch výživy a skladal som aj celý tím, on zase rozumie číslam, takže zastrešuje obchodnú stránku,“ dokresľuje.

Na receptúrach výživových doplnkov pracoval Boris Valábik s odborníkmi takmer dva roky. Foto: archív Vjem

Produkty Vjem zatiaľ predávajú len online cez vlastný e-shop. Boris Valábik si pochvaľuje, že vyskočil aj záujem od viacerých športových klubov, prvé dohody už uzavreli aj s klubmi z najvyššej futbalovej či hokejovej súťaže.

Na kamenné predajne a reťazce sa však zatiaľ obracať nechcú, aktuálne to môže byť najskôr o rok. „Výrobu len rozbiehame, na viac ešte nemáme kapacity ani toľko financií,“ poznamená. Tiež si chcú otestovať trh, zbierať ohlasy, ako ich produkty prijímajú zákazníci a ukázať, že nie sú firma na pár mesiacov.

„Vložil som do projektu svoje meno a nechcem si ho pokaziť,“ dodáva. „Ručím za jeho kvalitu, aby sa nehovorilo, že predávame doplnky, ktoré sú nanič.“

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?