Tento článok je brandvoice. Čo to znamená?
14. novembra 2019

Šálka kávy nás sprevádza pri dohodovaní zákaziek, medzi zamestnancami navodzuje priateľskú a kooperačnú atmosféru, často nás „nakopne“ k lepším výkonom. Zároveň je jedným z prehliadaných, no významných signálov, ktoré firma vysiela do sveta.
Káva ovplyvní prvý dojem pri návšteve firmy, len ak je naozaj chutná, zanechá dobrý prvý aj x-tý dojem a zároveň je to správa, že spoločnosti záleží na kvalite a hľadá partnera, ktorému môže veriť a spoľahnúť sa. „Podľa prieskumu si 90 % našich zákazníkov myslí, že podávanie kvalitnej kávy vytvára pozitívny image spoločnosti,“ hovorí Josef Danda, riaditeľ divízie Nespresso Professional. Dodáva, že zamestnanci firiem oceňujú, ak majú na pracovisku k dispozícii skvelý kávovar a rovnako vynikajúcu kávu. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sa spoločnosť Nespresso po úspechu v sektore súkromných osôb zamerala na Slovensku na B2B prostredie, ktoré dnes rastie najrýchlejším tempom.

Josef Danda, riaditeľ divízie Nespresso Professional. Foto: Archív značky

Ukážte dobrý vkus

Špičkový dizajn kávovaru skrášli priestor a tichá príprava nebude rušiť kolegov naokolo. Stane sa tak miestom pre príjemné pracovné stretnutia. „Naša ponuka sa v tomto období rozrástla o dva kávovary línie Nespresso Momento pre kancelársky sektor, s jednou a dvoma hlavicami. Viem, že Slováci dobrý dizajn a vysokú kvalitu vždy ocenia, preto som veľmi rád, že práve tento model bol odmenený cenou iF Design Award 2019 za moderný a nadčasový dizajn,“ hovorí Josef Danda.

Foto: Archív značky

Ako ďalej dodáva, ľudia vo firmách určite ocenia aj široké spektrum dostupných receptúr a paletu káv Nespresso, vytvorených špeciálne pre podnikateľské prostredie, intuitívne ovládanie priateľské k užívateľovi, či informácie o aromatických kávových tónoch a intenzite. 

Dobrá káva vďaka programu udržateľnosti

Dnes sa na trhu na všetko pozerá cez optiku ekologickej záťaže. Aj v oblasti výroby a prípravy kávy sa už väčšina firiem obráti radšej na preukázateľné ekologické riešenia. Pridanou hodnotou kávových riešení Nespresso je skutočnosť, že značka dbá o svoju kávu s ohľadom na životné prostredie.

Netreba zabúdať ani na to, že na samom začiatku kávového priemyslu je pestovanie kávy udržateľným spôsobom, ktorý pomôže lokalite aj pestovateľom. Mnoho firiem a zamestnancov dnes už odmieta výrobcov, ktorí sa nesprávajú zodpovedne. AAA Program udržateľnej kvality, ktorý firma Nespresso spustila už v roku 2003, má cieľ zaistiť do budúcnosti zdroje kávy najvyššej kvality, a zároveň zabezpečiť živobytie pestovateľom a chrániť životné prostredie v krajine. „V rámci tohto projektu naši agronómovia ukazujú farmárom tie najlepšie poľnohospodárske techniky a preberajú s nimi použitie hnojív, kompostovanie i spôsob zberu kávových plodov,“ dodáva Josef Danda.

Do programu sa zapojilo viac ako 100 000 pestovateľov kávy z 13 krajín, a viac ako 90 % všetkej kávy, ktorú Nespresso nakupuje, pochádza z tohto programu. Spoločnosť Nespresso sa do programu snaží zapojiť stále viac a viac pestovateľov z ďalších krajín sveta, aby naplnila svoj cieľ, ktorým je v roku 2020 nakupovať 100 % kávy do svojej stálej ponuky prostredníctvom programu AAA.

Foto: Archív značky

Starostlivosť pokrýva všetky fázy životného cyklu kávy – od zaistenia kvalitných životných podmienok kávových farmárov, od ktorých Nespresso odoberá vybrané kávové čerešne, až po prepracovaný recyklačný systém. Použité kapsule sa odvážajú na špecializovanú recyklačnú linku, ktorá z nekonečne obnoviteľného hliníka vytvorí nový materiál a z kávovej sedliny ekologické hnojivo. Zamestnávateľ tak kávou Nespresso môže výrazne spríjemniť pracovný život svojich zamestnancov a zároveň prostredníctvom kávovaru ukázať, že sa firma stavia k otázke udržateľnosti zodpovedne. Od zamestnancov sa očakáva len separovanie kapsúl do recyklačného vrecka, ktoré pri novej objednávke kávy jednoducho odovzdajú kuriérovi. 

Nespresso je ideálnym partnerom pre každú firmu, ktorá chce podčiarknuť to, že si na kvalite dáva záležať. Prémiová káva je možno nenápadným, ale zásadným krokom k úspechu.